המושב הגרוע בטיסה – טיפים שיעזרו לכם להתחמק ממנו

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
המושב הגרוע בטיסה כבר לא יהיה שלכם
שתף:

המושב האמצעי במחלקת התיירים. זה כנראה המושב הגרוע  בטיסה, וכל מי שטס אי פעם לחו"ל יודה בזה. זהו המושב הצפוף ביותר, הוא לא ממש נוח ולרוב הוא גם המושב האחרון שנותר פנוי אם אתם מזמינים טיסה ממש ברגע האחרון. אלא שהיום המצב קצת שונה, ואולי זוהי גם ההבנה של חברות התעופה שאנחנו לא ממש נלהבים מהמושב האמצעי, אבל אפשר לבחור גם אחרת ויש דרכים להתחמק ממנו.

 

המושב הגרוע בטיסה שלכם הוא הזול מכולם

חברות תעופה רבות מציעות היום את האפשרות לבחור מושב מראש, אבל רק לאחר ההזמנה, וכשתבחרו מושב שאיננו אמצעי (כאמור זהו המושב הגרוע במטוס) למעשה תתבקשו לשלם קצת יותר. יש גם חברות (כמו Southwest) שיאפשרו לכם לבחור מקומות מראש, וגם יחייבו אתם הרבה יותר. 50 דולר יותר. אם אתם רוצים לקבל מושב אחר עדיין עדיף לכם להזמין  מקומות זמן רב מראש, כשעדיין יש שפע של מקומות פנויים. מה הזמן הנכון? לפי נתונים מ-2014 כנראה שעדיף לכם להזמין טיסה חודשיים קודם, שכן המחיר הנמוך ביותר למושב שאיננו אמצעי זמין כ-57 ימים טרם מועד הטיסה.

 

המושב הגרוע בטיסה - ההסתברות
מה שיכול להכריע אם תקבלו את המושב הגרוע בטיסה זה המטוס שלכם – בבואינג 777 יש 3 מקומות אמצעיים בכל שורה

אתם יכולים לבחור מטוס אחר

כשאתם מבצעים הזמנה, בדקו את המטוס המיועד ובדקו אם מדובר במטוס חדש יחסית עם שתי שורות בלבד במקום שלוש. במטוסים ישנים רבים עשויה להיות חלוקה לפיה בכל שורה יישבו 9 אנשים המחולקים לשלוש שלשות. המשמעות היא שיש יותר מושבי אמצע. מנגד, מטוסים חדשים יותר (או קטנים) כוללים רק מקום אמצעי אחד. יש גם מטוסים חדשים עוד יותר שבהם כמות המושבים האמצעיים קטנה פי 2. זאת משום שבמטוסים מהסוג הזה אפשר למצוא שלושה מושבים סמוכים – אבל בצד השני יהיו רק זוג מושבים. אם יש לכם פחות אמצע, יש לכם סיכוי יותר נמוך לקבל את המושב הגרוע במטוס.

 

בכל הקשור לטיסות בינלאומיות אפשר למצוא כמה וכמה חברות תעופה עם מטוסים שבהם פחות מושבים אמצעיים. למשל מטוסי בואינג 777 או 787 ומטוס הג'מבו 747 הם מטוסים שיש בהם שלושה מקטעים של שלושה מושבים, כלומר 3 מושבים אמצעיים בכל שורה. לעומת זאת, במטוס 767 יש שלושה מקטעים אבל רק אחד מהם כולל שלושה מושבים צמודים (המקטע האמצעי), כך שבכל שורה יש רק מושב אמצעי אחד (1 מכל 7 כיסאות הוא כיסא אמצעי). אז אם ממש חשוב לכם להימנע מהמושב האמצעי, שמבחינת רבים הוא המושב הגרוע בטיסה, יש דרכים טובות לעשות את זה.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme