דיילים חושפים: 10 עובדות שלא ידעתם על טיסות

מערכת5 דקות קריאה
עובדות על טיסות שלא הכרתם
שתף:

כמה פעמים תהיתם למה אתם נדרשים להשאיר את התריס פתוח בזמן הנחיתה או עד כמה זה באמת משנה איפה תשבו במהלך הטיסה? התשובות לשתי השאלות הללו, וגם לכמה שאלות נוספות – לפניכם, ותודה לדיילים שהתפנו בין טיסות כדי לספק את התשובות הללו.

 

אם תנסו לפתוח את דלת המטוס באוויר – תעצרו

באופן עקרוני יהיה לכם מאוד קשה לפתוח את דלת המטוס בזמן הטיסה, אבל אם רק תעזו לנסות אתם צפויים להתמודד עם ההשלכות. נוסעים שינסו את מזלם צפויים לבלות את הטיסה כשהם אזוקים ולהיעצר עם הנחיתה. במקרים מסוימים ובמידת האפשר, הטייס עשוי לבצע נחיתת חירום כדי להוריד את הנוסע הסורר מהטיסה. מי שמקבל את ההחלטה כיצד לפעול הוא הטייס בלבד, ומי שאחראי לספק לו את המידע הם כמובן הדיילים.

 

טיסות שבהן נוסעים מנסים לפתוח את הדלת
אתם עלולים להיעצר בזמן טיסות אם תחליטו לנסות לפתוח את הדלת בעצמכם

 

המטוסים לא באמת נקיים כמו שחשבתם

מחקרים שונים כבר מצאו ששולחנות האוכל המתקפלים במטוסים הם לא ממש הגייניים, ולמעשה הם עשויים להיות המוקדים הכי פחות הגייניים באזור. סביר להניח שגם אתם נתקלתם בהורים שמחליפים לילדיהם חיתול בזמן הטיסה, פעולה שמתבצעת לא פעם על המגשים המתקפלים הללו, אבל איש לא מנקה או מחטא את השולחנות בין טיסות. בקיצור, סביבה נקייה והגיינית – לא באוויר.

 

מותר להעלות לטיסה סיגריה אלקטרונית – אבל לא סמסונג נוט 7

כנראה לא צריך להסביר למה חומרי בערה או חפצים שעשויים לשמש כנשק נאסרים לשימוש במהלך הטיסה, ולמעשה אסור לכם להעלות אותם אל המטוס כלל. אחד הפריטים האסורים הוא טלפון חכם של סמסונג (גלקסי נוט 7), וההסבר לכך נעוץ במספר דיווחים על טלפונים מהסוג הזה שהתחממו יתר על המידה והתפוצצו. סיגריות אלקטרוניות, לעומת זאת, דווקא מותר לכם להעלות לטיסה, אם כי ייתכן שתתבקשו להימנע מהפעלתם.

 

טיסות מוקדמות – פחות סיכוי לדחייה

כולנו שונאים עיכובים בטיסות, אבל מסתבר שיש דרך להקטין את הסיכוי שזה יקרה לנו. באופן כללי, ככל שהטיסה שלכם נקבעה לשעה מאוחרת יותר כך גובר הסיכוי שתתעכבו בשדה התעופה.

 

הסיבה שבגללה תתבקשו להשאיר את התריס פתוח

הדיילים והדיילות מתעקשים על פתיחת התריס לקראת הנחיתה, ומסתבר שיש לזה סיבה הגיונית. מאחר ודיילי האוויר הם אלה שאחראיים לפתיחת דלת המטוס, הם גם אלה שצריכים לוודא שהתנאים בחוץ תקינים. הדרך היחידה שלהם לוודא שאין בחוץ סערה, שריפה או מפגע אחר, היא באמצעות החלונות שעל ידי מושבי הנוסעים. אז בפעם הבאה שהדייל מבקש מכם לפתוח את התריס, דעו שהוא עושה זה למען בטיחותכם האישית.

 

למה לפתוח את התריס בסוף טיסות?
מסתבר שיש הסבר מאוד הגיוני לכך שהדיילים מבקשים מאיתנו להשאיר תריסים פתוחים בסוף טיסות

 

שווה לכם לעשות צ'ק אין מאוחר

יכול להיות שחשדתם אבל מעולם לא קיבלתם אישור רשמי, אבל עכשיו הוא מגיע: מי שעושה צ'ק אין מאוחר יהיה בין הראשונים לקבל את המזוודה שלו. הסיבה קשורה כמובן לאופן שבו מסודרות המזוודות בבטן המטוס, ולסדר שבו הן מוצאות ממנו לאחר הנחיתה. ככל שתגיעו מאוחר יותר כך המזוודה שלכם תהיה נגישה יותר לצוות שאחראי על פריקת הכבודה כשתגיעו אל היעד.

 

למה אסור לכם להביא אלכוהול מהבית?

גם אם ניסיתם להגניב אלכוהול אל המטוס אפשר רק להניח שנתפסתם על ידי דיילים ערניים שעשו את עבודתם נאמנה. עכשיו הגיע הזמן שתבינו למה אסור להעלות אלכוהול לטיסה, והתשובה אולי תפתיע אתכם. כשהם מגישים לכם אלכוהול, הדיילים למעשה יודעים בדיוק כמה שתיתם וגם מתי לעצור את אספקת השתייה. כשאתם שותים אלכוהול בגובה רב הוא משפיע מהר וחזק הרבה יותר, ומישהו צריך לשמור עליכם.

 

מגלשת החירום תעלה לכם עשרות אלפי דולרים

רק בשנת 2014 החליט נוסע שהוא ממש ממהר לרדת מהמטוס ולכן בחר לשחרר את מגלשת החירום לאחר הנחיתה. הפעולה הזו הובילה לעיכוב משמעותי בטיסות שנקבעו להמשך היום, עיכוב שעלה לחברה – ובהמשך גם לנוסע – כ-16,000 דולר. תקרית נוספת התרחשה כשנתיים מאוחר יותר בטיסה של יונייטד, והנוסע פיצה את חברת התעופה בסכום של כ-12,000 דולר.

 

בסוף טיסות עדיף לחכות בסבלנות
נוסעים חסרי סבלנות שבסוף טיסות מעדיפים לגלוש מטה עשויים לשלם הרבה מאוד כסף

 

יש דיילים שרשאים להשתמש ברובי הלם על נוסעים

חברת התעופה Korean Air שינתה את המדיניות שלה השנה, והיא מאפשרת לדיילי האוויר להשתמש ברובי הלם במקרים שבהם פורצות תקרות אלימות בין הנוסעים. כלל דומה היה קיים עוד קודם, אבל בעוד קודם הותר השימוש ברובה ההלם רק כשקיימת סכנה מוחשית לחיי אדם, הנוהל העדכני מתייחס לכל תקרית אלימה באשר היא.

 

השירות טוב יותר בגב המטוס

נוסעים רבים בוחרים לשבת בקדמת המטוס כדי לרדת ממנו ראשונים וכדי שיוכלו להבטיח לעצמם את הארוחה המועדפת, אבל השירות הטוב והאישי באמת מוענק למי שנמצא בחלקו האחורי של המטוס. הסיבה העיקרית לכך היא שהדיילים יגיבו קודם למי שיושב בחלקו האחורי של המטוס (קרוב יותר לדיילים) ולא למי שנמצא רחוק מהם, שכן לאורך המסלול הזה הם צופים שיתקבלו לא מעט בקשות ודרישות מצד נוסעים אחרים. מאחר ואין תמיד מלאי מספק של אוזניות, כריות, שמיכות ואפילו בקבוקי וודקה כדי להיענות לכל הבקשות הללו, הדיילים משתדלים להגיע קודם כל למי שנמצא מאחור, ורק לאחר מכן ליתר הנוסעים.

 

פורסם במקור ב-Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme