צריך לדעת עם מי להתחתן – הכירו את המשפחות העשירות בעולם

יובל פוגל5 דקות קריאה
שבע המשפחות העשירות שכדאי להכיר
שתף:

עושרן של משפחות בעלות חברות ועסקים מצליחים במיוחד, לאורך עשרות ולעיתים אף מאות שנים, עשוי להיות מרחיק לכת ודורות. בכתבה זו נספר לכם בקצרה על שבע משפחות המחזיקות במידת עושר עצומה. לשם ההמחשה, עושרה של כל אחת מהמשפחות גדול יותר משווי השוק של חברת אפל, או מהתמ"ג (תוצר מקומי גולמי) של אינדונזיה כולה. כל חישוב עשוי "לקלוע מעט מתחת למטרה", כיוון שעושרן של משפחות אלו נוטה לעיתים להיות מפוזר (השקעות, החזקות בנכסים ועוד). חשוב להוסיף, כי רשימת המשפחות העשירות והנתונים נאספו ע"י חברת המידע הפיננסי בלומברג, והם לא כוללים דור ראשון או משפחות להן יורש אחד בלבד.

 

משפחת וולטון (Wallmart), מוצרי צריכה כלליים – 151.5 מיליארד דולר

סאם וולטון החל את עבודתו בתחום הקמעונאות בשנת 1940. בשנת 1945 רכש סאם את החנות הראשונה שלו ברשת של האחים בטלר, חנות בסגנון הרשת המוכרת לכולנו – "הכל בשקל". בשנת 1962 הקים סאם את החברה האמריקאית וולמארט. בשנת 1992 נפטר סאם והרשת הועברה לבנו, רוב וולטון. בשנת 2016 הועברה הבעלות לסטיוארט וולטון, נכדו של סאם. רשת וולמארט היא הקמעונאית הגדולה בעולם (מוצרי צריכה כלליים במחיר נמוך), והיא גם החברה המסחרית השנייה בגודלה בעולם. כיום פרוסה הרשת בכ-12,000 סניפים ברחבי העולם והכנסותיה השנתיות ממכירות נאמדות בכ-500 מיליארד דולר! סכום אסטרונומי ללא ספק..

 

אחת המשפחות העשירות בעולם
מאחורי וולמארט עומדת אחת המשפחות העשירות ביותר בעולם

 

משפחת מארס – 89.7 מיליארד דולר

אי שם בשנת 1883 בוירג'יניה נולד פרנק מארס. בילדותו, חלה הילד בנגיף הפוליו (שיתוק ילדים), ולא היה מסוגל ללכת יותר לבית הספר, אבל הוא למד להכין ולטבול שוקולד באופן ידני (מי אמר שאין משמעות לשיעורי "עשה זאת בעצמך" בבתי הספר?). מוצרי העסק אותו הקים פרנק, כפי שאתם לבטח מנחשים משם המשפחה, אהובים על כל חובבי המתוקים שבינינו – חטיפי M&M. זהו מותג בתחום הממתקים: סוכריות, שוקולד, בוטנים, ריבת חלב ועוד, וגם בתחומי המזון לחיות המחמד. הייחוד של החטיפים הוא שעל כולם מודפסת האות "m", וזוהי ללא ספק דרך מצויינת להיכנס לתודעת הצרכן באופן חיובי, רגע לפני מתיקות מענגת…

 

משפחת דומס ("הרמס") – 49.2 מיליארד דולר

"הרמס" הוא בית אופנה צרפתי שהוקם בשנת 1837, כאשר החליט תיירי הרמס לייצר ולמכור ציוד רכיבה על סוסים לבני המעמד האריסטוקרטי. בשנת 1902 נכדיו, אמיל ומוריס, הפכו לנשיאים משותפים של החברה. חתנו של אמיל, רוברט, החליט לגוון את פעילויות החברה בשנת 1950 באמצעות כניסה לתחומי עיסוק נוספים, במסגרתם הציג קולקציות ייחודיות של אביזרי אופנה ותכשיטים. בשנת 1978, ז'אן לואיס דומאס, בנו של רוברט, התמנה ליו"ר החברה ומיקד אותה בייצור מוצרי משי ועור והוסיף פריטים חדשניים וטכניקות חדשניות. כשעלה ז'אן לואיס לעמדת יושב ראש החברה, מכירותיה הוערכו בכ-50 מיליון דולר. בשנת 1990, לאחר 12 שנים של כהונתו של ז'אן בתפקיד, עלו מכירות החברה והגיעו עד לסכום של כ-460 מיליון דולר!

 

משפחת ורטהיימר ("קוקו שאנל"), סחורה יוקרתית – 45.6 מיליארד דולר

האחים אלן וג'רארד ורטהיימר קוצרים עד היום את פירות החלטתו המצויינת של סבם, פייר ורטהיימר, לשתף פעולה עם קוקו שאנל. לאלו מכם המכירים רק בשם, מדובר במותג המתמחה בעיצוב אופנה, שהפך עם השנים לסמל סטטוס של המעמד הגבוה. בשנת 2017 הציג בית האופנה את "השמלה השחורה הקטנה בעולם", אשר ייצר הכנסות של כ-9.6 מיליארד דולר. החברה, שהחלה בייצור בגדי נשים, עוסקת כיום גם בייצור הבושם המפורסם "קוקו שאנל", מוצרי טיפוח לנשים, קולקציית משקפי שמש ועוד.

 

משפחת אמבאני (רליאנס תעשיות) – 43.4 מיליארד דולר

דהרובהאי אמבאני (הודו), אביהם של מוקש ואניל אמבאני, החל בשנת 1957 בהקמת חברת האחזקות העוסקת בטקסטיל ובנפט. הוא נפטר בשנת 2002 ולא השאיר צוואה – דבר אשר הוביל לסכסוך ירושה גדול בין האחים מוקש ואניל. הסכסוך נפתר בתיווך אמם באמצעות הסדר שליטה בחברה. מוקש אמבאני, העומד כעת בראש העסק של אביו, הפך את העסק לאימפריה כלכלית עולמית בזכות חוש עסקי מפותח ואמביציה רבה – ונחשב כיום לאדם העשיר בהודו. מוקש ומשפחתו מתגוררים בבית אחוזה של 27 קומות, הנחשב למעון הפרטי היקר ביותר בעולם.

 

 

משפחות קרגיל ומקמילן ("קרגיל") – 42.3 מיליארד דולר

המשפחה מחזיקה ברוב השליטה על ענקית המזון Cargill, שהוקמה בשנת 1865 ע"י ויליאם קרגיל, שאיחסן את סחורתו במחסן תבואה. מאז התפתחה החברה, וכיום היא עוסקת במזון, שירותים חקלאיים, בריאות ופרמצבטיקה, ניהול סיכונים תעשייתיים ופיננסיים ועוד. כיום, נמנית החברה על החברות הפרטיות בעלות ההכנסות הגבוהות בעולם, וצאצאיו של ויליאם עדיין שומרים עד היום על שליטתם בתחומי המזון, החקלאות והתעשייה.

 

משפחת בורינגר, וון בומאך ("Boehringer Incleim"), פרמצבטיקה – 42.2 מיליארד דולר

יצרנית התרופות נוסדה בשנת 1885 ע"י אלברט בורינגר, וכיום, לאחר יותר מ-130 שנים, העסק עדיין בבעלות המשפחה. חברה גרמנית זו, נמנית על חברות התרופות המובילות בעולם, ומתעסקת בעיקר בפיתוח תרופות למחלות נשימתיות, חילוף חומרים, מערכת החיסון ועוד. לרשות החברה כ-146 שלוחות בכל העולם, והיא מעסיקה כ-48,000 עובדים.

 

 

המשפחות העשירות בעולם – מגמות לעתיד

אולי זה מפתיע לאור המגמות האחרונות בעולם, ובגלל שמדובר בהון משפחות מצטבר על פני עשרות ואפילו מאות שנים, עדיין אין משפחה אחת מסין (אפילו לא ברשימת ה-20 המשפחות העשירות בעולם). למרות זאת, נראה כי בעתיד הקרוב עניין זה צפוי להשתנות. לדוגמא, לי קה שינג, האיש העשיר ביותר באסיה, ומחזיק תאגידי ענק כדוגמת האצי'יסון ומפואה (הגדולה בעולם למסופי מטען), מתחיל למסור את האימפריות שלו לבניו ולבנותיו. אז נותר רק להמתין, ולראות כיצד התחזקותה של סין תגוון את רשימת המשפחות העשירות בעולם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme