לא על הלחם לבדו: מסעדות מומלצות עם תפריטים ללא גלוטן

מערכת5 דקות קריאה
הכירו את המסעדות שבהן יש תפריטים ללא גלוטן
שתף:

עד לפני כמה שנים צליאק הייתה מילה לא-מאוד-מוכרת בישראל, אבל בשנים האחרונות המגמה הזו השתנתה. שיעור המאובחנים בה עלה, ובמקביל זוהתה גם רגישות לגלוטן שאיננה צליאק. המשמעות פשוטה: חולי צליאק ומי שסובל מרגישות צריך להימנע מחיטה, שעורה, שיפון וגם שיבולת שועל, וכמובן מכל מזון שמכיל את הרכיבים הללו. המציאות קצת פחות פשוטה: מחירי מוצרי המזון ללא גלוטן גבוהים יותר, וגם ביקור במסעדה נראה לפעמים כמו משימה בלתי אפשרית. כדי לעזור לכם לפחות במשימה השנייה – הנה כמה המלצות למסעדות שבהם תמצאו מנות ידידותיות לנמנעים מגלוטן, בין אם בשל רגישות ובין אם משיקולים אחרים.

 

 

לה לזניה – תל אביב

גם הרגישים לגלוטן יכולים להמשיך וליהנות מאוכל איטלקי משובח, וזה בדיוק מה שמסעדת לה לזניה מציעה. כפי שהשם מרמז תמצאו כאן לזניות ללא גלוטן וגם פטוצ'יני עם שמנת ופטריות או עם סלמון וארטישוק, ניוקי, פיצות ואפילו ברוסקטות, קינוחים ובירות. בקיצור, עם תפריט כל כך מגוון ועשיר אתם ממש לא תהיו החברים המבואסים שמסתפקים בסלט בזמן שכולם מתענגים על מאפים שיצאו הרגע מהתנור.

 

מחירים: עסקיות בין 61 ל-79 שקלים, קינוחים ב-39 שקלים, בירה ללא גלוטן ב-26 שקלים.

 

כתובת: דיזנגוף 177, תל אביב

           

התפריט המלא

 

אובן קובן – תל אביב

המסעדה היפנית ברחוב הארבעה מציעה תפריט שלם לנמנעים מגלוטן והוא גם די מעניין: סלטי אטריות או אצות למנה ראשונה, טופו מוקפץ עם ירקות על אורז מאודה, נתחוני בשר מוקפצים, נודלס ופאד תאי למנה עיקרית וגם עוגת שוקולד לקינוח שהיא, כמובן נטולת גלוטן.

 

מחירים: מנות ראשונות ב-23 או 44 שקלים, מנות עיקריות החל מ-56 שקלים, עוגת שוקולד לל"ג ב-36 שקלים.

 

כתובת: הארבעה 16, תל אביב

 

התפריט המלא

 

הלנה – נמל קיסריה

מה דעתכם על מנות איכותית בלי גלוטן ועם נוף לים? מסעדת הלנה עונה על הדרישות האלו ועושה את זה היטב עם מנות מגוונות: סלטים, קרפצ'יו דגים, מנות בשר וגם פירות ים. המבחר אמנם לא אדיר אבל ההיצע הקיים לא רע בכלל, בטח אם אתם יוצאים לארוחה טובה עם החברים שרוצים בכל זאת להתפנק על מנות עשירות בגלוטן. רק כדאי לשים לב למחירים כי הם בהחלט לא זולים.

 

מחירים: מנות ראשונות החל מ-49 שקלים, מנות עיקריות החל מ-78 שקלים.

 

כתובת: נמל קיסריה

 

התפריט המלא

 

יחידת דובדבן 🍒 @hashulchan @dalitrusso @benyuster @amosion35

A post shared by Merav Sarig (@meravsarig) on

טנדורי – הרצליה / תל אביב

הנה מסעדה שמציעה תפריט עשיר מאוד למי שנמנע מגלוטן, אם כי המסעדה ממליצה להזמין מקומות לפחות 24 שעות מראש כדי להבטיח מנות לל"ג. ההיצע כאן כולל כופתאות תפו"א, טוגנים פריכים מצופים בקמח חומוס, מנות בשר ודג, מרקים, סלטים, מעדני קארי וגם המון מנות צמחונית וטבעוניות, אורז ולחמים ללא גלוטן. יש גם קינוחים כמובן.

 

מחירים: מנות ראשונות ב-30 שקלים, סלטים ב-29 שקלים, מנות בשר ודג החל מ-31 שקלים, מעדני קארי ב-79 שקלים, מנות טבעוניות בין 40 ל-49 שקלים.

 

כתובת: משכית 32, א.ת. הרצליה פיתוח | זמנהוף 2, תל אביב

 

התפריט המלא

 

העסקית הכי שווה בעיר בה נפגשנו אני-צמחונית. פחות בקטע של חיטה ודברי חלב. עם פוביית חריפות. והמתבגר הקרניבור חובב החריף. 105 ש"ח לשתי עסקיות הודיות מפנקות בטנדורי. ממש ליד הטרקטורים שחופרים את כיכר דזנגוף. עסקית טבעונית ללא גלוטן והשניה עם עוף. מלצר עם דליי כסף קומפקטיים עבר אחר כך ועוד הציע ריפיל לצלחת שלנו. אחד הטובים. #indianfood #spicy🌶 #vegetarian #gargeran #cityfoodie #citylife #instafood #instagood #tlvfood #ig_israel #igf_israel #iglady #almogold #lentils #taly #לאכולטובבמירוץהחיים

A post shared by אלמוג גולד. נטורופטית (@almoggold) on

קפה לואיז – חיפה, טבעון, בנימינה, דרורים, כפר סבא, תל אביב ורחובות

בתפריט של קפה לואיז שמים דגש על בריאות ומציעים מגוון מנות גם לטבעונים, לרגישים לגלוטן ולאלה שנכללים בשתי הקטגוריות הללו. למנות ראשונות תמצאו ארטישוק צרוב וחציל עדשים (בין השאר) ולעיקריות יש את תבשיל בול ים (קוביות בורי וירקות), פאד תאי, מנות בשר, סלטים וגם טפיוקה או עוגת שוקולד לקינוח.

 

מחירים: מנות פתיחה החל מ-19 שקלים, עיקריות החל מ-63 שקלים, סלטים החל מ-57 שקלים ויש גם עסקיות בטווח מחירים שנע בין 59 ל-79 שקלים.

 

כתובת: בהתאם לסניף, הרשימה המלאה באתר – וגם התפריט המלא

 

המון טבע בצלחת אחת✌#פאייהטבעונית

A post shared by Michal Ofir (@michal_ofir) on

אצל הטורקי – אור יהודה

בשר, דגים, צלחות חומוס וצ'יפס, ולצד כל הטוב הזה תוכלו להזמין גם פיתות ללא גלוטן. אם עד היום התבאסתם לאכול חומוס כי לא היה לכם איך לנגב, הנה מסעדה שדואגת לכם.

 

מחירים: מנות ראשונות החל מ-20 שקלים, מנות עיקריות החל מ-15 שקלים, דגים החל מ-70 שקלים

 

כתובת: הראשונים 2, אור יהודה

 

התפריט המלא

 

ארומה – כל הסניפים

לפני שאתם מגיעים לסניף כזה או אחר אפשר (ורצוי) לוודא שיש לו תפריט ללא גלוטן, אבל באופן כללי כל הסניפים מציעים תחליפים. בזמן שהחברים שלכם מתפנקים עם קפה וקרואסון אתם יכולים להזמין עוגת שיש שוקולד (לא רעה בכלל) או עוגת תפוזים, ואם אתם דווקא בענייני כריכים (בכל זאת ארומה) יש לכם לחמניות ללא גלוטן. אז המטבח אמנם לא נקי מגלוטן אבל הלחמניה מגיעה ארוזה וכל הרכיבים מגיעים בנפרד. כך אתם יכולים להרכיב את הכריך בדיוק כמו שאתם אוהבים, כך שיש לזה יתרונות.

 

מחירים: החלפת הלחמניה תוסיף 2 שקלים לחשבון שלכם, ואין אפשרות לחצי כריך – אלא רק לכריך שלם.

 

תפריט ארומה (את כל הלחמים ניתן להמיר ללחמניה לל"ג)

 

פיצה דומינוס – כל הסניפים

פעם תחליפי הפיצה היו עשויים רע, בלשון המעטה, אבל בתחום הפיצות יש שיפור משמעותי ודומינוס בהחלט אחת השחקניות המובילות כאן. ההבדל בין פיצה רגילה לבין פיצה ללא גלוטן אולי מורגש, אבל קשה להגיד שהוא פוגע בטעם. למעשה הבצק רך וטעים, כך שמדובר בתחליף הולם. האתגר הגדול שעדיין ניצב בפני דומינוס הוא בכל המוצרים האחרים שלהם. כשאתם מזמינים אונליין תגלו שהאתר מתעלם מהרגישות שלכם וממשיך להציע מאפה גבינה וקלצונה, וגם קינוחים עם גלוטן, אבל הפיצה הטובה היא התקדמות נהדרת בכיוון הנכון, ואם אתם גם טבעוניים – יש אפשרות להזמין פיצה טבעונית ללא גלוטן.

 

דרך אגב, גם כאן, בגלל ריבוי הסניפים, מומלץ לוודא שיש פיצה ללא גלוטן לפני שמבצעים הזמנה.

 

מחירים: מגש פיצה משפחתית ב-75 שקלים, תוספת ראשונה ב-10 שקלים, השנייה ב-8 שקלים, מהשלישית תשלמו 6 שקלים לתוספת

 

התפריט באתר דומינוס

 

עוד חלופות ללא גלוטן

פיצה האט: לא רק דומינוס, גם בפיצה האט יש פיצה ללא גלוטן שעושה את העבודה היטב, ועולה בדיוק אותו הדבר.

קפנטו: בית הקפה, על כל עשרת הסניפים שלו, מציע מגוון מנות ותחליפי גלוטן.

קפה ג'ו: רשת בתי הקפה מציעה לא רק תחליף לחם בארוחת הבוקר אלא פיצות ללא גלוטן, כריכים, טוסטים ותבשילים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme