למה המפורסמים נוטשים את הרשתות החברתיות?

יובל פוגל5 דקות קריאה
מה אומרת לנו נטישת המפורסמים את הרשתות החברתיות?
שתף:

לאחרונה אנו עדים להתעצמות התופעה של נטישת מפורסמים את הרשתות החברתיות, למרות הפוטנציאל השיווקי הגדול הטמון בהן. הסיבה לכך היא, כי ברשתות החברתיות, פעולה מזערית כדוגמת תגובה או ציוץ העשויים להתפרש כפוגעניים, להכתים את שמם, לפגוע בדימוי התקשורתי שלהם, וכתוצאה מכך באופן ישיר – לפגוע בקריירה ובפרנסה שלהם. אז בואו ונכיר חלק מהמפורסמים שמאסו בהשפעות השליליות של הרשתות החברתיות על הקריירה שלהם – ובחרו להתנתק מהן.

 

 

פיט דוידסון

פיט דוידסון הצטרף לאחרונה למפורסמים רבים אשר הודיעו בפומבי כי הם פורשים מאמצעי המדיה החברתית. הקומיקאי הידוע מהתכנית Saturday Night Live, שהתארס לאחרונה לזמרת האמריקאית אריאנה גרנדה, השאיר מכתב המפרט את רגשותיו: "אין שום דבר רע, שום דבר חריג לא קרה באמת. אני פשוט לא רוצה להיות נוכח יותר באינסטגרם או בכל מדיה חברתית אחרת. האינטרנט הוא מקום מרושע והוא לא מוביל אותי לתחושות טובות וחיוביות. למה שאשקיע ואבזבז כל כך הרבה זמן על אנרגיות שליליות של אנשים אחרים – כאשר החיים שלי מוארים, נוצצים ויפים?". הפוסטים של דוידסון תפסו את אור הזרקורים של המדיה החברתית בעיקר מאז אירוסיו לגרנאדה. לאחרונה הוא נתפס בתגובת אונליין כאשר כתב "איזה חמוד" לתמונת סבה המנוח של גרנאדה. מאוחר יותר הוא מחק את התגובה מחשש שדבריו יתפרשו באופן שגוי. כפי שאתם לבטח מבינים – הוא כבר "נתפס", והעניין קיבל את ההד התקשורתי ממנו ניסה דוידסון להימנע.

 

מייקל רוקר מוחק את חשבון הטוויטר שלו מתוך הזדהות עם ג'יימס קאן

גם השחקן מייקל רוקר הסיר את דף הטוויטר שלו עקב המחלוקת התקשורתית סביב התסריטאי והבמאי ג'יימס קאן. בשבוע שעבר חזר לאור הזרקורים שוב השיח סביב סדרת ציוצים של קאן שבאה לידי ביטוי בבדיחות על התעללות בילדים ויחסי מין. קאן הוא המוח העומד מאחורי סרטי הפנטזיה והפעולה "שומרי הגלקסיה", מבית אולפני מארוול (בבעלות וולט דיסני). למרות התנצלותו, מנהלי תאגיד הענק ניתקו את הקשר עימו בשבוע שעבר, בעודו עובד על סרט שלישי בסדרה, שעתיד היה לצאת אל אור הזרקורים בשנת 2020. יחד עם זאת, כוכבים רבים מהסרט "שומרי הגלקסיה" תומכים בקאן. מייקל רוקר, ששיחק את יונדו בשני הסרטים הראשונים, פרסם ציוץ קצר בטוויטר בו כתב בקיצור: "הטוויטר מבאס ואני לא רוצה שום קשר עם הדבר הזה". קאן לעומת זאת, עדיין לא פרסם שום ציוץ בטוויטר מאז המקרה, כנראה עקב החשש להיתפס שוב במילה שתיצור הד שלילי ונזק תדמיתי.

 

 

הרשתות החברתיות והמפיק דן הרמון

פרשת עבר דומה שבה גם אל חייו של מפיק הטלוויזיה דן הרמון, אשר נצפה בשנת 2009 מככב בסרטון סקס עם בובת תינוק. יוצר הסדרה "ריקי ומורטי" וקומדיית המצבים "קומיוניטי" התנצל וטען שזה היה פיילוט (ניסוי) קומי כושל. בעקבות המחלוקת, מחק גם הרמון את חשבון הטוויטר שלו.

 

הרשתות החברתיות מאבדות גובה - לפחות אצל הסלבס
סיפור פרידה? זו הסיבה לכך שהמפורסמים נוטשים את הרשתות החברתיות

 

בריונות הרשת – תופעה ההולכת וצוברת תאוצה

מקרים של בריונות רשת אילצו שתי שחקניות צעירות לנטוש את המדיה החברתית בחודש שעבר. הכוכבת האנגליה מילי בובי בראון מסדרת הטלוויזיה "דברים מוזרים", נאלצה לספוג בטוויטר האשטאג ("#") גס ופוגעני אשר הופץ ברחבי הרשת. כתוצאה מכך, השחקנית בת ה-14 נקשרה בעל כורחה לגישה הומופובית ומחקה את חשבון הטוויטר שלה. לעומתה, כוכבת "מלחמת הכוכבים – פרק 8: אחרוני הג'דיי", מאלי טראן, נאלצה לנטוש את האינסטגרם עקב תגובות גזעניות מצד מעריצים, שלא הסכימו עם אופי דמותה בסרט. מנהל הסרט, ריאן ג'ונסון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "במדיה החברתית, מספר אנשים מועט ולא בריא בנפשו יכולים להטיל צל גדול על עבודה ארוכה ומייגעת של אמנים, שחקנים, ואנשי מקצוע אחרים". החלטתה של טראן לעזוב את הרשת באה לאחר שדייזי רידלי, ששיחקה יחד עמה בסרט, עזבה את האינסטגרם בשנת 2016 לאחר שהתמודדה עם בריונות רשת עקב כך שבחרה לגנות את אלימות האקדחים בארה"ב. אז, אם אתם פעילים ברשתות החברתיות, גם אם אינכם מפורסמים, אין התופעה פוסחת עליכם – שקלו מילים והיזהרו מנזקים העשויים להשפיע על תדמיתכם ופרנסתכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme