מקצועות העתיד ומקצועות שעתידים להיעלם מן העולם

יובל פוגל5 דקות קריאה
מקצועות ותיקים או חדשניים
שתף:

העובדה שאנו נמצאים בעידן הטכנולוגיה כבר מזמן אינה בגדר סוד. השפעתה על העתיד התעסוקתי של האנושות צפוי להרחיק לכת ולהעלים לגמרי מקצועות רבים. טכנולוגיית בינה מלאכותית וטכנולוגיות ביג דאטה, מצליחות יחדיו, או כל אחת לחוד, ליצור ולהוות תחליף ראוי לגורם האנושי. בכתבה זו אספנו עבורכם שלושה מקצועות העתידים להיעלם מן העולם, ושלושה מקצועות העשויים להיוולד כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה. ובטרם נשכח, נציין רק שפינקנו אתכם גם בבונוסים קטנים.

 

 

מקצוע העתיד להיעלם מן העולם 1: דוורים

כולכם לבטח יודעים עד כמה האקטיביזם הסביבתי משפיע על תעשיות שלמות כדוגמת תעשיית ייצור הנייר. כיום למשל, ישנן חשבוניות דיגיטליות, מתוך מגמה לחסוך נייר המופק מעצים. דוור למשל, הוא מקצוע הפועל בתחום העשוי להיפגע ישירות ממגמה זו. בדירוג העבודות הנדרשות בארה"ב, מקצוע הדוורות דורג במקום האחרון מבין 200 מקצועות. ואם כבר מגמות ירוקות בתחום ייצור הנייר – הנה לכם בונוס מספר 1 – מה עם חוטבי העצים? סביר להניח שאתם מבינים שגם הם יהיו נחוצים פחות בעתיד הקרוב.

 

מקצועות עבר כמו דוורות
דוורים נעשים כבר היום קצת פחות הכרחיים לאור הטכנולוגיה ששינת את האופן בו אנחנו מתקשרים

 

מקצוע העתיד להיעלם מן העולם 2: פקידים ויועצים בתחומי הבנקאות והפיננסים

המחשוב והדיגיטציה בעולם משפיעים כיום על מגוון תחומים בשוק התעסוקתי. רבים מן הבנקים והחברות הפיננסיות עוברים לסניפים דיגיטליים ולבנקאות ביתית. דבר זה מייתר את הצורך בפקידים, באנשי שירות ואפילו ביועצים (ביג דאטה – כבר אמרנו?). כמובן, שבנקאות ופיננסים הם רק דוגמא אחת להשפעות הישירות של המחשוב והדיגיטציה על הצורך בגורם האנושי. דוגמאות נוספות הם קופאים וקופאיות בסופר, מתדלקים ועוד, המושפעים באופן ישיר מעמדות השירות העצמי.

 

מקצוע העתיד להיעלם מן העולם 3: נהגים

כולכם לבטח שמתם לב להשתכללות הרכבים כיום, הבאה לידי ביטוי במערכות בקרה ובטיחות, מסכי מגע, חיבור לאינטרנט, Bluetooth ועוד. מי מכם עדיין לא שמע על המכונית האוטונומית של גוגל? לאלו מכם שאינם מכירים, מדובר במכונית ללא נהג המנווטת ומתגברת על מכשולים בכוחות עצמה. ככל שיחלוף הזמן, סביר להניח כי תופעה זו תלך ותתפוס תאוצה עד כדי כך שיתייתר הצורך בנהגי מוניות, אוטובוסים, רכבות וכדומה. ועכשיו, הגיע הזמן להפנות פנינו אל עבר מקצועות העתיד…

 

מקצועות לעתיד 1: מנהלי מותגים דיגיטליים אישיים

בהמשך לכתבה "מדוע המפורסמים נוטשים את הרשתות החברתיות?", דעו כי אותם נזקים תדמיתיים המתוארים בכתבה הנ"ל, רלוונטיים גם לכם כאנשים פרטיים. במידה והעליתם תמונה מביכה כלשהי, או פוסט בעל דעה פוליטית – יכול להיות שלא תמצאו חן בעיני גורמים מסוימים. כיום, קל מאוד לאתר את החשבונות שלכם ברשתות החברתיות – וכדי להימנע מפגיעה בכם – ייתכן שיהיה עליכם למצוא לעצמכם מנהל תדמית דיגיטלית כבר בעתיד הקרוב.

 

 

מקצוע לעתיד 2: מרגל דיגיטלי

התפקיד ההפוך למנהל התדמית הדיגיטלית שלכם. כיום, הרבה מאוד מידע עולה ברשת. למשל, שמכם עשוי להופיע בגוגל בצמוד לפסק דין מסוים. למרות שניתן לבקש מהחברה המפרסמת למחוק את הפרסום, במידה ומדובר בכם ולא במישהו אחר – זה עדיין עשוי להיראות שלילי בעיני מעסיק או לקוח פוטנציאלי. ועכשיו… שוו בנפשכם ששיפצתם את קורות החיים שלכם, ישבתם על המחשב ומצאתם את משרת החלומות שלכם, ואיזה כיף – זומנתם לריאיון עבודה! אתם מוצאים עצמכם דרוכים ולא ממש מצליחים להנמיך את ציפיותיכם ותקוותיכם. פתאום, במחי יד, חיפוש קצר של המעסיק הפוטנציאלי ברשת עשוי "להכתים" את שמכם עד כדי פסילת מועמדותכם. אז… בואו לרגע נניח שמדובר בפסקי הדין, והצלחתם "לכבס" את שמכם, שכמעט והוכתם. בכל זאת, ישנם גורמים שיהיו מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי לדלות עליכם את המידע ש"נעלם" מהרשת – בייחוד אם אתם פוליטיקאים, מפורסמים, אך גם אם אתם אנשים רגילים. והנה לכם בונוס מספר 2 – לבטח אתם מבינים, כי בגלל שיש מרגלים דיגיטליים – יתפתח מקצוע נוסף: "יועצי פרטיות ברשת". אנשי מקצוע אלו ילמדו את מדיניות הפרטיות של הרשתות החברתיות והרשת בכלל, ויסבירו לכם כיצד לשמור על פרטיותכם מבלי לחשוף מידע העשוי לפגוע בכם.

 

מקצועות לעתיד
בעידן הדיגיטלי זה לא מאוד מפתיע לגלות שיש לנו צורך במרגלים דיגיטליים

 

מקצוע לעתיד 3: רכז מיקור חוץ

חשבו לעצמכם כמה תחומים אתם מכירים בהם ניתן לעבוד מהבית: מתכנתי אתרים, מעצבים גרפיים ועוד. נראה, כי בהתבסס על טכנולוגיית האינטרנט, העניין יתפוס תאוצה בשנים הקרובות. כיום, ארגונים רבים פונים למיקור חוץ לשם ביצוע פרויקטים. במטרה למצוא את נותני השירות המתאימים, על הארגון לבצע חיפוש אקטיבי ברשת, הווה אומר – להקדיש זמן! כמו שאתם לבטח יודעים, כשמדובר במונחי יעילות – הזמן נמדד במונחי אלטרנטיבה, ולכן, סביר כי ארגונים רבים יחפשו פתרון. עכשיו, שוו בנפשכם מקצוע של "רכז מיקור חוץ" – שגם הוא, באופן אירוני אולי, יוכל לעבוד כעצמאי. מישהו עם שם, מוניטין, אחד כזה שאתם, בתור מעסיקים, תוכלו לסמוך עליו שיגייס עבור הפרויקט שלכם את נותן השירות המתאים ביותר – לא תשתמשו בו? מובן שכן! אז, כל שנותר לנו לומר הוא, שבמקרה ולא שמתם לב, העתיד מזמן כבר כאן, והוא ימשיך לקבל ביטוי באמצעות היעלמות והיוולדות של מקצועות נוספים, מגוונים ומעניינים.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme