אם תמשיכו לעבוד קשה תמותו – הבעיות הבריאותיות של העובדים החרוצים

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
לעבוד קשה זה ממש לא דבר חיובי
שתף:

עובד חרוץ במיוחד, שמוצא את עצמו לעיתים קרובות במשרד בשעה 4 לפנות בוקר, אושפז בבית החולים שלוש פעמיים בתוך פחות משנתיים. הרופאים שדאגו לשלומו מהרו להבהיר לו: "אם תמשיך לעבוד קשה ובקצב הזה, תמות." אז נכון, המשפט הזה נשמע נוקשה (בלשון המעטה) אבל הוא נאמר לא פעם לאנשי מקצוע שהתמסרו לעבודה קצת יותר מדי. מי שעובד כל יום עד הלילה ומוותר על ימי מחלה גם כשיש לו סיבה באמת טובה לנצל אותם, עלול להתמודד עם בעיות בריאותיות שונות שעשויות גם להחמיר.

 

 

כאבים בחזה – סימן לעצור

העובד הקשוח, זה שמבלה את שעות הבוקר המוקדמות במשרד, הבין שמשהו לא תקין בבוקר שבו התעורר עם כאבים חדים בחזה: "זה הרגיש כמו התקף לב," הוא אומר בדיעבד, והוא גם מסביר שמעולם לא נטל סמים או הפריז בצריכת אלכוהול, אלא שהיה דווקא אדם בריא שהקפיד על תזונה נכונה. האם הכסף הטוב שמגיע עם השעות הנוספות שווה את זה? כנראה שלא. אלא שיש לא מעט עובדים צעירים בשנות ה-20 או ה-30 לחייהם, שנוטים להתמכר לעבודה ולהשקיע בה ימים ולילות בתקווה שהדבר יתרום גם למצבם הכלכלי וגם לאפשרויות הקידום שלהם. התוצאה עגומה: בעשור האחרון נרשמה עלייה של 10 אחוזים במספר הדיווחים על התקפי לב בקרב אנשים בשנות ה-30 לחייהם. רובם, אגב, מתחום הפיננסים.

 

לעבוד קשה ולסבול מכאבים
אם תמשיכו לעבוד קשה אתם עשויים לסבול מכאבים בחזה

 

הבעיה: מתח ולחץ בעבודה

הסיבה המרכזית לבעיות הבריאותיות של העובדים הצעירים, שהם כאמור בנקאים ברובם, היא שיעורי מתח ולחץ בלתי נתפסים. הם עובדים שעות רבות, מוותרים על חופשת סוף השבוע ומגיעים למשרד גם כשהם מותשים וחולים. ב-2013 נרשם אירוע שיא כשמתמחה בבנק אוף אמריקה נפטר בעקבות המתח האדיר שהוטל עליו. המעסיקים ניסו לקבוע מדיניות עדכנית בעקבות האירוע ולהפחית את העומס, אבל גם הרופאים מדווחים ששום דבר לא באמת השתנה: "בתחום בנקאות ההשקעות זה לא משנה מה הבנקים אומרים, השעות והלחץ שהם מטילים על העובדים שלהם אדיר. אז גם אם הם עושים משהו כדי לשנות, אני לא חושב שמשהו השתנה," אמר קרדיולוג בכיר בארה"ב.

 

 

התוצאה של אורח חיים לקוי

העלייה המשמעותית בשיעור התקפי הלב בקרב בני ובנות 30 הוא תוצאה לא רק של עבודה קשה, אלא של אורח חיים בעייתי ולא-בריא באופן כללי. כשאנחנו עסוקים בעבודה במשך שעות ארוכות השגרה שלנו הופכת ללא-בריאה. המערכת החיסונית נעשית חלשה יותר, התשישות גוברת וההתנהלות כולה איננה בריאה או תקינה. במצבים מהסוג הזה אין זה מפתיע לגלות שאנשים צעירים מדווחים על סימפטומים של התקף לב, בעיה שאמורה להופיע רק בגילאים מאוחרים הרבה יותר.

 

תופעה חדשה: צורכים יותר סמים

בניסיון להתמודד עם הלחץ האדיר נראה שיש תופעה חדשה בקרב העובדים החרוצים, בהם בנקאים ומומחים מעולם הפיננסים וההשקעות: שימוש בסמים. ביום עבודה ממושך שעשוי להתארך אף מעבר ל-12 או 14 שעות ביום, וגם עם מחסור אדיר בשינה, יש עובדים רבים שמשתמשים בקוקאין ובחומרים אחרים. קרדיולוגים בארה"ב מתארים את הקשר שנמצא בין אלה שעובדים קשה מדי יום לבין תדירות השימוש בסמים.

 

לעבוד קשה או לעשות יוגה?
גם אם אתם רגילים לעבוד קשה אולי כדאי שתעצרו ותדאגו גם לבריאות שלכם

 

הפתרון: תפסיקו לעבוד קשה כל כך

מה שקורה בתחום הפיננסים בארה"ב איננו שונה מתחומים אחרים וממדינות אחרות, בהן ישראל. העבודה הממושכת, השעות הארוכות, הלחץ הנפשי והמתח שנלווה לצורך התמידי בהישגים, קידום ובונוסים כלכליים, כל אלה משפיעים על העובדים בכל הרמות. כך עובדים רבים מוצאים את עצמם מול המחשב או טרודים בענייני עבודה כמעט 24 שעות ביממה, במשך כל ימות השבוע. אלא שזו הדרך הבטוחה לעבר מחלות, בעיות בריאות והתקפי לב. כדי שזה לא יקרה גם לכם עצרו, החליטו שאתם מאטים את הקצב ופנו זמן גם לתחביבים שלכם, למשפחה ולחברים הטובים. העבודה האינסופית היא שמובילה להופעתן של בעיות רבות אחרות, גם כאלה שממש לא ציפינו לבואן – בטח בגיל 30.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme