ביטוח בריאות במחיר מופחת – אורח חיים בריא מעניק הנחות משמעותיות

מורן בלסר5 דקות קריאה
ביטוח בריאות במחיר מוזל לאורח חיים בריא
שתף:

בעידן בו איסוף ועיבוד נפח גדול של מידע הפך משימה פשוטה היה זה אך עניין של זמן עד שחברות ביטוח יאמצו שיטות המאפשרות התאמת מדויקת יותר של מחירי מוצרי ביטוח למאפיינים ייחודיים של המבוטח. כך כבר קרה בתחום ביטוח הרכב כאשר התחרות בין חברות הביטוח הובילה להצעת פוליסות מוזלות לנהגים בעלי רקע המוכיח שהסיכוי שיהיו מעורבים בתאונה נמוך (יש לציין שגם בתחום ביטוח הרכב נושא התאמת מחיר הפוליסה למאפייניו של המבוטח ממשיל להשתכלל). לאחרונה התבשרנו שחברת AIG תציע פוליסות מוזלות גם בתחום ביטוח בריאות וביטוח דירה. אם אתם מנהלים אורח חיים בריא ייתכן מאוד שתוכלו לקבל הנחה משמעותית בתשלום החודשי לביטוח הבריאות שלכם, אספנו עבורכם מידע אודות המהלך המתוכנן.

 

ביטוח בריאות מותאם אישית
חברות ביטוח יכולות כיום לנתח מידע המתקבל ממבוטחים באופן המאפשר התאמת גובה הפרמיה למאפיינים ייחודיים של המבוטח כפי שאלה מעידים על רמת הסיכון הכרוכה בהענקת הכיסוי הביטוחי. התאמה כזו כבר מיושמת מזה שנים בתחום ביטוח הרכב וכעת נראה שתורחב גם לתחומי ביטוח נוספים כולל ביטוח בריאות וביטוח דירה

איזון בין רמת הסיכון למחיר פוליסת הביטוח

בסופו של יום חברות הביטוח מוכרחות לשמור על איזון בין רמת הסיכון הכרוך בהענקת הכיסוי הביטוחי לגובה תשלומי הפרמיה שהן גובות מן המבוטחים. בעבר לא היה מנוס מעריכת חישובים כלליים וקביעת מחיר אחיד שגבייתו מכלל רוכשי המוצר הביטוחי תספק לחברת הביטוח די משאבים כדי לשלם פיצויים במקרים של תביעות מוצדקות (כאשר הסיכון בגינו נרכשת פוליסת הביטוח אכן מתממש, הפוליסה מופעלת והמבוטח תובע את הפיצוי המגיע לו בהתאם לתנאי הפוליסה). התפתחות טכנולוגית רחבת היקף שינתה את פני הדברים, כוח המחשוב העומד לרשות חברות הביטוח, רשת האינטרנט, עיבוד ביג דאטה (Big data או "נתוני עתק" בעברית) ועוד מאפיינים של עולמנו הדיגיטלי מאפשרים הרחבת ההתייחסות למאפיינים ייחודיים של מבוטחים שונים. כך יוצא שכבר אין הכרח לקבוע מחיר אחיד לכולם, ניתן להעריך סיכון עבור מבוטח מסוים, או קבוצת מבוטחים בעלי מאפיינים דומים, ולקבוע בהתאם את גובה הפרמיה (התשלום החודשי שנדרש המבוטח לשלם כדי שפוליסת הביטוח תוותר בתוקף). ככל שהדבר נוגע לביטוח בריאות הנתונים הרלוונטיים נוגעים למצב הבריאותי העדכני ולאורח החיים.

 

ביטוח בריאות מוזל למי ששומר על הבריאות
הענקת הוזלות בביטוח בריאות למי שמנהלים אורח חיים בריא תהווה תמריץ לעריכת שינויים מבורכים, מי שמעוניינים לשלם פרמיה נמוכה יותר יוכלו לאמץ הרגלי תזונה בריאים, להקפיד על עיסוק קבוע בפעילות גופנית, לנהוג באופן אחראי בכל הקשור למעקב אחר המצב הגופני ועוד

 

מי שמנהל אורח חיים בריא ישלם פחות על ביטוח בריאות

בחברת הביטוח AIG צופים שהאפשרות לחסוך בהוצאות על ביטוח בריאות עשויה לעודד אימוץ הרגלי תזונה נכונה ועיסוק מתמשך בפעילות גופנית. אם תחזית זו אכן תתממש יהיה זה בונוס מבורך למהלך המתוכנן. כיום תמחור פוליסות ביטוח בריאות מבוסס על פרמטרים קבועים כגון גיל, מין, BMI (יחס בין גובה למשקל) ועישון. חישוב הסיכון הכרוך בהענקת כיסוי למבוטח מסוים באמצעות אלגוריתם משוכלל יאפשר שכלול פרמטרים נוספים כגון תזונה, עיסוק בספורט, הרגלי שינה, אורח חיים רגוע ועוד. מבוטחים שיהיו מעוניינים להוזיל את עלות ביטוח הבריאות שלהם יוכלו לעשות זאת תוך אימוץ הרגלים בריאים, אין ספק שמדובר בתמריץ לעריכת שינויים לטובה באורח החיים, מעבר לתזונה בריאה יותר, עיסוק קבוע בפעילות גופנית, התנהלות אחראית בכל הקשור למעקב רפואי אחר מצבנו הגופני ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme