מנהלת משאבי אנוש מגלה: מה אתם אמורים לענות לשאלה "מה החיסרון שלך"

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
הדרך הנכונה לענות על השאלה הטורדנית ביותר
שתף:

כל מי שהיה בראיון עבודה לפחות פעם אחת בחייו מכיר את השאלה הקשה מכולן: "מה החולשה שלך?"

 

כשהשאלה הזו מופיעה אנחנו קצת מתבלבלים, אולי מגמגמים תשובה שנועדה להוציא אותנו צדיקים גמורים, ולרוב אנחנו בוחרים בקלישאה. אנחנו פשוט פרפקציוניסטים. אלא שיש גם תשובות טובות יותר, ולדברי מנהלת משאבי אנוש באחת החברות הגדולות, התשובה דווקא די פשוטה. למרות שהמראיינים יודעים עד כמה זו שאלה שמעוררת אי נוחות בקרב העובדים, כנות היא כל שנדרש. כנות, ותשובה שנחלקת לשני חלקים כמובן.

 

 

מה החיסרון שלך – ומה אתם עושים כדי להתגבר עליה

בפעם הבאה שאתם מגיעים לראיון עבודה ונשאלים מה החיסרון שלכם, או איזו חולשה מרכזית יש לכם, חלקו את התשובה שלכם לשני חלקים. בשלב ראשון נסו להסביר את החולשה עצמה. נסו להבין מראש (כלומר עכשיו, ולא במהלך הריאיון) מה החולשה שלכם, מה באמת מעכב אתכם לדעתכם, מה אתם עושים באופן לא מאוד טבעי או מה מנהלים תמיד דחקו בכם לעשות קצת אחרת. בשלב הבא חשוב שתסבירו מה אתם עושים כדי להתגבר על החולשה שזיהיתם.

 

תודו בבעיה ותטפלו בה
אם אתם אנשים מבולגנים פשוט תודו בזה – ותסבירו איך אתם עובדים על החולשה הזו

 

אי אפשר בלי דוגמאות

נניח שזיהיתם שאתם לא האנשים המאורגנים ביותר עלי אדמות. זו ההזדמנות שלכם לשקף את החולשה הזו באופן ישיר ולומר שאתם רוצים להיות מאורגנים יותר אבל זה פשוט לא קורה. גיליתם שקשה לכם לעקוב אחר כל המשימות שלכם. עכשיו, כשאתם מבינים את הפער בין הרצוי למצוי, אתם מקפידים להכין רשימות מסודרות, לעקוב אחריהן כל בוקר ובכל סוף יום, ובאופן כללי אתם משתדלים לעבוד צמוד למחברת שלכם. יש לכם עדיין לאן לשאוף, אבל עשיתם מהלך חשוב בכיוון הנכון. מבחינת המראיין שלכם המסר ברור: אתם מכירים בחולשות, מבינים שהן קיימות, וגם עושים משהו כדי להתגבר עליהן.

 

 

כשמראיין שואל – הוא רוצה תשובה

בפשטות, זכרו שהמראיינים שלכם מצפים לקבל תשובה ישירה ואמיתית לכל שאלה שהם שואלים. במילים אחרות, כשמבקשים מכם לספר מה החולשה שלכם, התשובה הנכונה היא רק האמיתית. העובדה שאתם מסוגלים לבקר את עצמכם, לזהות חולשות ולהכיר בקיומן, היא זו שהופכת אתכם למועמדים טובים, כאלה שמודעים לעצמם וגם פועלים כדי לשפר ולהשתפר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme