איך הפכה מלונאות חברתית לטרנד הלוהט בעולם התיירות?

רחל ברגר5 דקות קריאה
הטרנד החם - מלונאות חברתית
שתף:

טסים לחו"ל? תרגישו בבית – על הספה בסלון המרווח של יוהן ואליזבט, בעיר קטנה בשוויץ. רוצים לצאת לאכול? צאו אל המטבח של יוסי ורותי בקומה השלישית בבניין המגורים וקבלו ארוחה משובחת בהסעדה ביתית מלאה וטעימה ובעלות מוזלת. בפשטות כדאי שתכירו את הדבר החם הבא: מלונאות חברתית.

 

הרשת החברתית הגיעה בשנים האחרונות לתחום חדש ומסקרן בתחום המלונאות וההסעדה: האירוח הביתי. בשנים האחרונות צצו ברחבי הרשת פלטפורמות חברתיות לאירוח והסעדה ביתיים.

 

הטרנד של מלונאות חברתית
מלונאות חברתית הפכה לטרנד לוהט שלא ייעלם בקרוב

 

האירוח וההסעדה הביתית

מחפשים 'רק ספה' להניח את הראש ללילה אחד? רוצים לצאת למסע חובק עולם מסקרן וזול, בעיקר זול? לינה והסעדה הן הוצאות משמעותיות המייקרות כל יציאה או נופש, אך מן הצד השני של העולם ישנם כאלו שהיו מוכנים לארח אתכם בחינם (מה שנקרא לעיתים גם 'גלישת ספות') או בתשלום נמוך יחסית, ללינה או לארוחה טובה. העולם המופלא של רשת האינטרנט בדור החברתי, יצר את הגשרים, האתרים והפלטפורמות לאירוח והסעדה ביתיים בין אנשים לאנשים.  

 

אז אם אתם סטודנטים, טיילים חסכנים או תיירים המחפשים 'משהו אחר', כדאי  שתכירו ותאמצו את האפשרות לאירוח, לינה והסעדה ביתיים בעזרת פלטפורמות ורשתות חברתיות מתאימות. האירוח יכלול אירוח ביתי חמים או הסעדה טובה בתשלום נמוך יחסית, ולפעמים, גם זה לא.

 

 

מלונאות חברתית – איך היא נולדה?

רשת האינטרנט והרשתות החברתיות נתנו לנו אפשרויות לקשרים חברתיים בין ארצות ואנשים ללא היכרות קודמת, משכך, מהר מאד נבנו פלטפורמות ייעודיות לאירוח ומלונאות ביתית ברחבי הרשת. ולמה שאנשים יציעו להתארח או לסעוד בבית שלהם? התשובה הראשונה היא כלכלית כמובן: האירוח הביתי פשוט משתלם, כלכלית. כך, תוכלו לפגוש למשל את השכירים המארחים בביתם, כתוספת הכנסה לעבודתם ועוד סיבה משמעותית שתגרום גם לנו לארח בביתנו היא הכרת אנשים חדשים, תרבויות אחרות ויצירת קשרי ידידות מעניינים.

 

ולמה שאנחנו נתארח באירוח חברתי ולא באירוח מוסדי-עסקי, במלון או במסעדה? הסיבה גם כאן תהיה כלכלית לרוב: אירוח ביתי הוא פשוט זול יותר. סיבה הנוספת לכך היא החוויה: אירוח ביתי אצל משפחה לא מוכרת ומתרבות שונה היא חוויה ייחודית, כך שרבים מן התיירים המחפשים חוויה 'אחרת' והיכרות עמוקה עם הארץ בה הם מבקרים, ייהנו דווקא להתארח באירוח ביתי. הגורם השלישי לתופעה הוא האפשרות ליצירת חברויות וקשרי ידידות חדשים בין חברים חדשים, שונים ולא מוכרים. ואגב, יש גם את הצד היהודי של האירוח הביתי: מאז ומעולם, יהודים שנדדו ברחבי העולם זכו לרוב לאירוח בסבר פנים נעימות אצל אחיהם היהודים מסביב לגלובוס. לכן, לא פלא שקם אתר המיועד בדיוק לכך  – לאירוח יהודים מכל העולם, בכל העולם.

 

 

אירוח ביתי ורשויות המס

כמו שסיפרנו, לעלות האירוח הביתי יש מחיר, והוא נמוך בדרך כלל, מה שמסביר איך מלונאות חברתית הפכה מבוקשת כל כך. לפעמים, הסיבה לכך היא שההכנסה אינה מדווחת למקורות המס ומשכך ההוצאות למארחים נמוכות, והן מאפשרות גביית תעריף מופחת מהלקוחות. ואגב, חלק מן רשויות המס כבר הודיעו על חקירה בתחום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme