הפיתוחים הטכנולוגיים שאתם כבר לא שמים לב אליהם – אבל שינו את חייכם

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
איפה היינו לפני אותם פיתוחים טכנולוגיים?
שתף:

יכול להיות שאנחנו עדיין חולמים על פתרונות תחבורה שיאפשרו לנו להגיע מנקודה אחת לאחרת בן רגע, או על מכוניות מעופפות כמו אלו שראינו בסרטי "בחזרה לעתיד", אבל האמת היא שעברנו דרך לא רעה בכלל עד היום. גם אם אנחנו לא תמיד מודעים לזה, או לא תמיד מעריכים, יש היום כמה וכמה פיתוחים טכנולוגיים משמעותיים מאוד, כאלה שלא היו כאן לפני שלושה עשורים, חלקם לא היו כאן אפילו לפני עשור אחד.  הנה כמה דוגמאות.

 

היום לכולנו יש סמארטפונים

אלא שרק לפני שני עשורים לא היו לנו טלפונים ניידים, ואם היה לנו טלפון קווי אחד בבית הרגשנו שאנחנו על גג העולם. הטלפונים החכמים גם עושים בשבילנו לא מעט, עוד דבר שלא הכרנו בסוף המאה הקודמת.

 


ניהול החיים בלחיצת כפתור

תשלום מיסים או קניות בסופרמרקט הפכו למטלות פשוטות מאוד, והיום אנחנו לא צריכים אפילו להרים טלפון לנציג השירות או לבעל המכולת השכונתית. דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות ייעודיות אפשר לסמן וי על כל משימה באשר היא.

 


גם המחירים נוחים יותר

אם בשנות השמונים שילמנו אלפי שקלים על מחשב נייח, כבד ואיטי, היום אנחנו משלמים הרבה פחות על מחשבים ניידים וקלים, ועוד פחות על טלפון סלולרי עם גלישה מהירה ונפח זיכרון שמספיק לכמה וכמה אפליקציות יעילות.

 


אנחנו מעודכנים הרבה יותר

אפליקציות חדשות מבטיחות לנו עדכונים שוטפים, ואנחנו יודעים בכל רגע נתון מה קורה בעולם ואילו אירועים גדולים מתרחשים בזמן שאנחנו עובדים, מבלים עם הילדים או יוצאים לדייט.

 


עולם הדייטים השתנה

פעם הכרנו בני ובנות זוג במכללה, בתור לבנק או דרך חברים. היום זה קורה יותר בזכות אפליקציות כמו טינדר או אוקיי-קיופיד, למשל.

 

Guess who’s back

A post shared by Genie Bouchard (@geniebouchard) on


לפעמים גם לא צריך כפתורים

אם אמרנו שיש משימות שאפשר לבצע בלחיצת כפתור, יש משימות שאפשר לבצע גם בלי הפעולה הפשוטה הזו. מסכי מגע ואפילו תוכנות שפועלות באמצעות זיהוי פנים יחסכו לכם חלק מהעבודה.

 

. Image number 5133 #me #you #her #him #identity #constellation #facerecognition #facetime #face

A post shared by CK and AS (@imageassociation2) on


השעון שמספר יותר מאשר את השעה

אמנם חלקנו כבר מזמן לא עונדים שעון, בעיקר משום שאת השעה אנחנו בודקים בטלפון החכם, יש גם מי שעונד שעון והוא חכם הרבה יותר. הוא מודד לנו דופק, סופר צעדים, מאפשר לנו לקרוא מיילים מפרק כף היד ואפילו לנהל שיחות טלפון.

 

Samsung Galaxy Watch kabarnya mau masuk Indonesia nih reviewbro & sis. Mungkin bulan depan sudah mendarat kali ya. Haha, bikin gosip. . Harganya di kisaran 4-5 jutaan. Klo di sini kira-kira brp ya? Ada yg tau? . Follow @review1st 👈👈 Video via @techstation_it . . . Spesifikasinya gini: . . – 46mm (strap 22mm) & 42mm (strap 20mm) – Berat 64gram & 49gram (tanpa strap) – Layar 1.3inch & 1.2inch, 360×360, Super AMOLED, Gorilla glass DX+ – CPU Exynos 9110, Dual core 1.15GHz – RAM 1.5GB, Storage 4GB (LTE) – RAM 768MB, Storage 4GB (Bluetooth) – Sensor Accelerometer, Gyro, Barometer, HRM, Ambient Light – Tizen Wearable OS 4.0, Minimal Android 5.0 or iOS 9 – 5 ATM + IP68 / MIL-STD-810G – Baterai 472mAh & 270mAh – Harga di US $350 = 5 juta & $330 = 4.8 juta . . . . . . . #galaxywatch #samsunggalaxywatch#samsungwatch#samsung#xiaomiheyplus#MiBand3 #review1st #aksesoris #gadget#androidwatch #miband #xiaomiband#jam#jamtangan #digital#smartwatch #smartwatches #tech #technology #xiaomi #huawei #honor #meizu #lenovo #vivo #oppo#kamisukareview

A post shared by Review Gadget (@review1st) on


מי מחזיק מפה ברכב?

זוכרים את הימים שבהם יצאנו לטיולים בחיק הטבע עם מפות ומסלולים מוכנים מראש? היום זה לא קורה, והרבה בזכות תוכנות ניווט כמו ווייז או Google Maps.

 

A partir desta quarta-feira, milhões de brasileiros poderão usar o Waze não só para se guiar pelo trânsito infernal das grandes cidades, mas também para oferecer ou pedir uma carona. Isso porque a empresa anunciou, nesta terça-feira, o lançamento do serviço de caronas Waze Carpool no país inteiro. Com ele, motoristas poderão receber uma ajuda de custo para a gasolina, enquanto passageiros terão a chance de fazer viagens mais rápidas e confortáveis – os preços podem variar entre R$ 4 e R$ 25, mas, promocionalmente, as caronas custarão R$ 2, em campanha subsidiada pelo aplicativo, que pertence ao Google desde 2013. O motorista que quiser oferecer caronas pelo Waze precisará apenas se cadastrar para o serviço, no mesmo aplicativo que já usa todos os dias. Já o usuário que pretende pegar carona precisa baixar um novo aplicativo, o Waze Carpool, já disponível para iOS e Android.⠀ ⠀ Foto: Divulgação⠀ ⠀ #waze #carona #trânsito #brasil

A post shared by Diario de Pernambuco (@diariodepernambuco) on


מכוניות ידידותיות לסביבה

בשנת 2000 הגיעה טויוטה פריוס לשוק ומאז אנחנו רואים הרבה יותר מכוניות ידידותיות לסביבה על הכביש.

 


החופשות נעשו נוחות יותר

בשנים האחרונות השתלטו על חיינו אפליקציות כמו AirBnb או אובר, והן הפכו אותנו לניידים יותר, וגם הוזילו את עלויות החופשה באופן דרמטי.

 


שליחת מכתבים מהירה

זה כבר לא ממש חדש, אבל האופן שבו אנחנו מעבירים מכתבים ומסרים השתנה לחלוטין. במאה הקודמת שלחנו מכתבים שהגיעו אל היעד אחר ימים ארוכים (במקרה הטוב), ואז הגיעו המיילים שקיצרו זמנים משמעותית. היום יש מי שמוותר גם על המייל לטובת מסרים מידיים באמצעות אפליקציות כמו ווטסאפ או טלגרם.

 


מי משלם מאות שקלים על טלוויזיה?

מערוץ 1 ממלכתי עם 100 אחוז רייטינג הגענו לימים שבהם עשרות ערוצים ממלאים את המסכים, אבל אנחנו אפילו לא צריכים לשלם על זה 300 שקלים בחודש. עם שירותים כמו נטפליקס ושרתי סטרימינג למיניהם אנחנו חוסכים כסף ועדיין יכולים ליהנות ממרתון "משחקי הכס" וסדרות אהובות אחרות.

 


לא מפספסים אף פרק

כל מי שחי כאן בשנות ה-80 וה-90 זוכר את הלחץ להגיע הביתה כדי לצפות בפרק חדש בסדרת הטלוויזיה האהובה עליו, או את הניסיון לתזמן את ההקלטה במכשיר הווידאו. היום יש לנו שירותי VOD, צפייה ישירה אונליין וממירים מקליטים.

 

How it was meant to be viewed.. #vhs #vcr

A post shared by Clifford Country (@plainolecliff) on


חדשות עוברות מהר

הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לקבל עדכונים עוד לפני שאתרי החדשות מספקים אותן. אנחנו גם יודעים בדיוק מה קורה עם החברים ובני המשפחה הרבה לפני שקבוצת הווטסאפ המשפחתית מתחילה להשתולל.

 


מישהו זוכר איך נראית אנציקלופדיה?

מאז שגילינו את גוגל אנחנו לא צריכים לעבוד קשה כדי לקבל כל שבב מידע, בכל נושא, בכל רגע נתון ומכל מקום.

 

I'm not sure if its sad #encyclopedia #hebrewencyclopedia #book

A post shared by Boaz Klarman (@boaz_kla) on


מתי קניתם דיסק לאחרונה?

קלטות או דיסקים הם היום מצרך נדיר – עם אפליקציות מוזיקה וספריות מקוונות אנחנו יכולים להקשיב לכל שיר שרק נרצה בקלות רבה.

 


תקשורת נוחה גם מעבר לים

מאז שגילינו את FaceTime ואת סקייפ, אנחנו יכולים לנהל שיחות עם חברים ומשפחה גם כשהם בחו"ל, וחשוב לא פחות מכך – אנחנו יכולים לנהל שיחות ועידה עם לקוחות שלא פגשנו מעולם ונמצאים במרחק טיסה של 12 שעות.

 

There’s no need to wait until your move-in date to get to know your suitemates.

A post shared by Skype (@skype) on


קוראים ספר בלי להחזיק ספר

בזמן שרוב השירותים עוברים לדיגיטל, גם הקריאה המסורתית שינתה את פניה. עכשיו אתם לא צריכים לקנות ספרים שיעלו אבק בספרייה – אתם יכולים לרכוש אותם באופן מקוון ולקרוא אותם באמצעות הטאבלט.

 

🌈| Lançamento | ㅤ Hoje lançou na Amazon o livro "Todas as cores do arco-íris" da @evilaneoliveiraautora e saiu resenha no blog 💙 ㅤ ✏ Lorena e Théo já haviam se encontrado nos livros anteriores, mas nesse livro um acontecimento inesperado vai acabar unindo-os. ㅤ Os dois estavam em um voo de Paris ao Brasil que acabou caindo no meio do oceano. Théo salvou ambos, mas Lorena acabou ficando em coma. Quando acordou, ela estava cega. E Théo se vou completamente apaixonado por ela, o que era incompreensível. Lorena irá ter que lidar com a dúvida sobre quem ela é: uma vilã ou uma boa moça? Já Théo é um bom moço nato, daqueles que nos encanta. Sem sombra de dúvidas é o melhor livro da Evilane. A escrita da autora amadureceu e nos proporciona excelentes momentos. Com um enredo encantador, vamos conhecer Lorena e Théo. Duas pessoas distintas, mas que acabaram unidas por um trágico acidente. A história dos dois irá passar por tempestades, algumas impensáveis para eles. Porém, como um bom arco-íris, a felicidade só surge depois do dilúvio. O amor pode nascer do improvável, na verdade, o amor é improvável. E tratando-se de Lorena e Théo, isto não seria diferente… Prepare-se para sentir todas as cores do arco-íris através de sentimentos. ㅤ 📝"A gente se apaixona pelo que as pessoas nos fazem sentir. Ele se sente vivo quando está nesse quarto com você" FICHA TÉCNICA: 🌈 Todas as cores do arco-íris Autora: @evilaneoliveiraautora Páginas: 233 Nota: 5🌟's 💵 Livro disponível na Amazon. ㅤ 📖 Resenha no blog (link na bio) 😚

A post shared by Gnoma 🐙 (@gnomaleitora) on


הסלפי נעשה פשוט יותר

גם מצלמות וגם טלפונים דרשו מאיתנו לצלם סלפי בלי לדעת מה תהיה התוצאה, ובלי לראות אם אנחנו בזווית הנכונה ובמרחק המדויק. בשנים האחרונות נכנס פיצ'ר פשוט מאוד למצלמות הסלולריות: הן פשוט מתהפכות ומאפשרות לנו לצלם סלפי בלי להסתבך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme