למה מכירות הכרטיסים בקולנוע שוברות שיאים ב-2018?

מורן בלסר5 דקות קריאה
הגורמים שהשפיעו על מכירות הכרטיסים בהוליווד
שתף:

הוליווד לא הייתה אופטימית בתחילת השנה הנוכחית. בכל הקשור למכירות ולהצלחה בקופות, המומחים הגדולים ביותר בבירת הקולנוע העולמית האמינו שהשנה הזו תהיה קשה. קיץ 2017, למרות כמה להיטים שהצליחו יפה, נחשב למאכזב למדי: זה היה הקיץ החלש ביותר בהוליווד ב-25 השנים האחרונות. אלא שמאז חלפו כמעט שמונה חודשים והיום יש אופוריה באולפנים ובחברות ההפקה, בזכות מכירות הכרטיסים שרק ממשיכות לעלות. אפשר להבין למה זה קורה.

 

 

הביצועים הטובים ביותר בשנים האחרונות

ההכנסות של הוליווד עלו ב-2018 משמעותית, והן גבוהות יותר מכל תחזית אפשרית לשנה הזו. כל המומחים טענו שריבוי סרטי ההמשך יפגע בהוליווד, אבל נראה שהם דווקא עזרו לה, וזו לא הסיבה היחידה להצלחה הגדולה. ההסבר המרכזי של הגורמים הבכירים בתעשיית הקולנוע קשור בגיוון שאנחנו רואים היום על המסך. הפנייה לקהלים רחבים הרבה יותר התבררה כיעילה ורווחית במיוחד, והדוגמה המשמעותית ביותר לכך היא ההצלחה של "הפנתר השחור", סרט גיבורי העל של מארוול שבמרכזו, כמובן, גיבור שחור.

 

"הגיוון וההכלה בקולנוע פשוט משתלמים בגדול," מסביר אנליסט מתעשיית הסרטים. "הפנתר השחור היה חשוב בהמון מובנים: גם לקופות, גם ברמה התרבותי וגם באופן שבו הוא התאים לקהלים שונים בכל העולם. הוא מגדיר את הטון במובנים רבים ביחס לאופן שבו השנה הזו שונה לחלוטין מקודמותיה, אבל גם יותר מרגשת ורווחיות ממה שמישהו יכול היה לדמיין."

 


 

קיץ 2018: מכירות הכרטיסים עלו ב-11%

אז הנתונים כבר כאן ונראה שהקיץ האחרון היה חיובי הרבה יותר. למעשה נרשמה עלייה של 11% בהכנסות בהשוואה לקיץ הקודם. גורמים בהוליווד טוענים שזה לא אמור להפתיע לנוכח הביצועים הירודים של 2017, אבל לא מדובר כאן רק בהצלחות בודדות כמו "הנוקמים: מלחמת האינסוף" אלא בשורה של סרטים שהצליחו היטב בקופות.

 

בהוליווד נותנים גם הסבר נוסף ודי פשוט: מבצעים. בארה"ב קיים "כרטיס מועדון" שעולה לצופים כ-10 דולר לחודש. בסכום הזה הם יכולים לצפות בסרט אחד כל יום. שלושה מיליון אמריקאים הצטרפו למועדון הזה מאז תחילת השנה, וגם בארץ לא חסרים מבצעים משתלמים – לרבות מבצעי "אחד פלוס אחד" בחברות האשראי.

 

השדרוג המשמעותי: בתוכן

אז המבצעים עוזרים והכסף נכנס, אבל בהוליווד מתעקשים שהשינוי האמיתי קשור בכלל בתוכן. גם כרטיסים מוזלים לא מחפים על סרטים שאין להם עומק וחשיבות, וסרטים שמייצרים עניין ושיח ברשתות החברתיות מצליחים למשוך יותר צופים. חוץ מזה, סרטי ההמשך הרבים הגיעו אחרי הצלחות גדולות של סרטי המקור, וברשימה הזו אפשר למנות את דדפול 2, משימה בלתי אפשרית: התרסקות, הנוקמים: מלחמת האינסוף ועוד רבים אחרים. לפי ההיגיון הזה, גם סרטי ההמשך של 2019, כמו סרט הלגו או וונדר וומן, הם סרטים שאמורים לייצר הכנסות מרשימות מאוד.

 

לא רק גיבורי על

אם יש עוד משהו שהוליווד למדה על הקהל שלה השנה, זה שהוא לא מחפש רק סרטי גיבורי על. אז נכון, דדפול והנוקמים עבדו היטב, אבל גם סרטים שלא מתמקדים בגיבורים עם כוחות על טבעיים הצליחו לא רע בכלל, כמו "משימה בלתי אפשרית", אם כי יש מי שיטען שדמותו של טום קרוז לא רחוקה מגיבורי על קלאסיים (ואחד מגיבורי הסרט הוא הנרי קאוויל – שמגלם את סופרמן בשנים האחרונות). דרך אגב, חוץ מ"משימה בלתי אפשרית" נרשמו הצלחות גם לסרטים כמו "גורד שחקים" (לפחות ברמה העולמית) וסרט ההמשך של "מאמה מיה".

 

 

מה עוד צפוי לנו?

אז 2018 עוד לא הסתיימה ובקרוב צפויים להגיע עוד כמה סרטים מסקרנים כמו "אקווה-מן" או Outlaw King של נטפליקס (שצפוי להגיע לאקרנים בתקווה להיכנס גם כמועמד לאוסקר). בהוליווד מאמינים שיש עוד כמה סרטים מפתיעים בדרך, כאלה שלא צפינו בהם עדיין אבל עשויים לככב בעונת הפרסים הבאה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme