10 הערים עם איכות החיים הגבוהה בעולם

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
שתף:

אחד המגזינים המובילים בעולם, האקונומיסט (Economist) דירג את 10 הערים שבהן איכות החיים היא הגבוהה ביותר. למרבה הצער, אם כי לא למרבה ההפתעה, אין ברשימה הזו ולו עיר ישראלית אחת לישועה. מצד שני, גם ארה"ב הגדולה לא הצליחה להכניס נציגה משלה. אז מי בכל זאת הגיע לרשימת עשר הגדולות?

 

 

במקום העשירי: אדלייד, אוסטרליה

בקצה השני של העולם נמצאת אדלייד, שסוגרת את רשימת עשר הגדולות עם דירוג כללי של 96.6. מערכת הבריאות בעיר דווקא נחשבת למצוינת (עם ציון 100) וכך גם מערכת החינוך בה. אז מה בכל זאת טעון שיפור? לא הרבה, אבל התרבות והתשתיות בעיר יכולות להיות קצת יותר טובות אם העיר רוצה לעלות במעלה הרשימה בשנה הבאה.

 

אדלייר

במקום התשיעי: קופנהגן, דנמרק

הציון הכללי של העיר הדנית הוא 96.8, וגם כאן מערכת החינוך מקבלת ציון מושלם, בדומה לתשתיות. ובכל זאת יש לעיריית קופנהגן מה לעשות בכל הקשור לבריאות, לתרבות ולסביבה.

 

אדלייד

 

במקום השביעי: טורונטו, קנדה

המקום השביעי אמנם לא שמור רק לטורונטו, אבל הוא עדיין מכובד. עם ציון 97.2 אין לתושבים הקנדיים הרבה מה לשפר, עם ציון מושלם ביציבות, בבריאות ובחינוך. בתחום התרבות הציון קרוב לשלמות (97.2) אבל נראה שמה שבאמת פוגע בדירוג של העיר הוא התשתית שלה, שזוכה "רק" לציון של 89.3.

 

טורונטו

 

במקום השביעי: טוקיו, יפן

העיר שהשיגה ציון זהה לטורונטו היא טוקיו, עם השכלה נפלאה ומערכת חינוך מושלמת. אם רק ישקיעו שם קצת יותר בתשתיות (92.9) וקצת יותר בתרבות (94.4) העיר תזנק במעלה הרשימה הבאה.

 

טוקיו

 

במקום השישי: ונקובר, קנדה

כבוד גדול לקנדים שהצליחו להכניס לרשימה עיר נוספת, ונקובר, שקיבלה ציון כולל של 97.3. היציבות פוגעת בה וגם התשתיות, אבל בכל שאר המדדים נראה שיש כאן עיר למופת.

 

ונקובר

 

במקום החמישי: סידני, אוסטרליה

מקנדה לקצה השני של הכדור, בחזרה לאוסטרליה, שם מקבלת סידני ציון של 97.4 ורק סעיף אחד שבאמת דורש שיפור: התרבות והסביבה. אם ראש העיר ישקיע שם ממש עוד קצת, מי יודע כמה רחוק תגיע העיר היפהפייה הזו.

 

סידני

 

במקום הרביעי: קלגרי, קנדה

ואנחנו שוב בקנדה, עם עיר שקיבלה ציון של 97.5 ותעודה עמוסה במאיות: הן ביציבות, הן בבריאות, הן בחינוך והן בתשתיות. אם הציון של קלגרי בענף התרבות היה קצת יותר גבוה מ-90, הייתה לנו כאן עיר מצטיינת.

 

קלגרי

 

במקום השלישי: אוסקה, יפן

אולי זה לא מקרים שחלק מהמדינות מופיעות כאן שוב ושוב, אפשר רק להניח שמדובר במדינות שמשקיעות לא מעט בערים המרכזיות בהן. יפן היא אחת מהן, ואוסקה מקבלת כאן ציון של 97.7 מכובד מאוד. עם תשתיות קצת יותר טובות ועוד עבודה של מחלקת התרבות והסביבה, ויפן במצב מושלם.

 

אוסקה

 

במקום השני: מלבורן, אוסטרליה

קשה להגיד שאנחנו מאוד מופתעים מציון 98.4 לעיר הכיפית והיפה הזו, אטרקציה נהדרת לתיירים וגם העיר שמארחת את אליפות אוסטרליה בטניס ועושה את זה טוב יותר מכל טורניר אחר (כן, גם יותר מווימבלדון). עם ציון מושלם בבריאות, בחינוך ובתשתיות מלבורן היא עיר נהדרת לתושבים שחיים בה.

 

מלבורן

 

במקום הראשון: וינה, אוסטריה

אחרי תחרות קשה בין יפן, אוסטרליה וקנדה, מי שמסיימת במקום הראשון היא דווקא אוסטריה. עיר הבירה שלה סיימה כאן עם ציון של 99.1, והמדד היחיד שבו אין לה 100 הוא התרבות והסביבה. מצד שני, על 96.3 בתחום הזה כולנו נחיה בשלום, ובהחלט אפשר להבין איך זכתה העיר הזו במקום הראשון בדירוג.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme