גיבוי הודעות הוואטסאפ בגוגל – איך זה באמת ישפיע עליכם?

יובל פוגל5 דקות קריאה
איך מבצעים גיבוי הודעות דרך הענן בלי לתפוס נפח?
שתף:

לאחרונה נחתם הסכם בין וואטסאפ לבין גוגל, לפיו החל מתאריך ה-12 בנובמבר 2018, ניתן יהיה לגבות את כל תכני וקבצי הוואטסאפ באמצעות הענן של גוגל (Google Drive), וזאת מבלי שהגיבוי ישפיע כלל על נפח האחסון בענן. נשמע לכם כמו משהו מבטיח? אנו נוטים להסכים, במבט ראשוני זה אכן נשמע כך, אך המציאות כמו תמיד, מורכבת קצת יותר. בכתבה זו נסקור את הנושא, ונציג בפניכם מספר דרכים באמצעותן תוכלו לנצל את החידוש האחרון במלואו ולבצע גיבוי הודעות ותכנים ללא כל פגע.

 

 

מהו בעצם החידוש, למי הוא טוב במיוחד, ולמה עליכם לשים לב?

רבים מכם לבטח לחצתם אי שם בציר הזמן של חייכם על אפשרות הגיבוי האוטומטי בוואטסאפ, ובמקרה ולא קיבלתם הודעות יומיות המעידות על חוסר תקשורת בעת ביצוע גיבוי הודעות, חלקכם לבטח שכחתם כי התכנים שלכם בכלל מגובים. תכנים אלו, בין אם אתם זוכרים אודות גיבויים האוטומטי או בין אם לא, אוחסנו עד כה בענן של גוגל תחת מגבלת נפח אחסון. החידוש כעת נובע מכך שגוגל מסירה את מגבלת נפח האחסון, וזה דבר נפלא כשלעצמו: אצל רבים מאיתנו שטח האחסון "נתפס" ע"י גיבויים אחרים של מכשיר הסמארטפון, וכיוון שכך הם פני הדברים, לא הייתה לנו אפשרות לגבות את תכני הוואטסאפ במלואם. ולמה בכל זאת עלינו לשים לב? במטרה שלא לאבד תכנים כדוגמת הודעות, תמונות וסרטונים של הוואטסאפ, יש לבצע גיבוי הודעות בענן של גוגל לפחות אחת לשנה, וזאת כיוון שגוגל תסיר באופן אוטומטי תכנים שלא גובו במשך שנה שלמה.

 

גיבוי הודעות ווטסאפ - למי זה חשוב?
גיבוי הודעות ווטסאפ בטח חשוב לכם – ועכשיו הוא לא יתפוס נפח בענן של גוגל

 

מדוע בכלל מסירה גוגל את התכנים שלנו במקרה ולא ביצענו גיבוי הודעות במשך שנה שלמה?

הסיבה לכך פשוטה: גוגל שואפת לחסוך בשטח אחסון הנמצא בשימוש על גבי השרתים שלה. כפי שאמרנו, השינוי ייכנס לפעולה בתאריך ה-12 בנובמבר 2018, והמלצת גוגל היא לגבות את תכני וקבצי הוואטסאפ באופן ידני.

 

כיצד הדבר עתיד להשפיע על משתמשי אנדרואיד ואייפון?

לאחר ה-12 בנובמבר, במידה ואתם משתמשי אנדרואיד הרוצים לגשת בצורה ידנית אל הגיבוי בחשבון הגוגל שלכם, תגלו כי הוא מוצפן, וכי אין גישה ידנית אל קבצי המדיה וההודעות שלכם בוואטסאפ. כדי להימנע ממצב זה, עליכם להתקין את קובץ הגיבוי על גבי המכשיר עצמו בטרם יגיע תאריך זה. במכשירי האייפון לעומת זאת, המצב מסובך קצת יותר עקב העובדה שאפל מציעה נפח אחסון התחלתי של 5 ג'יגה בייט בלבד, וסביר להניח כי עבור רבים מאיתנו זהו נפח קטן ובלתי מספק לשם גיבוי ההודעות וקבצי הוואטסאפ. הפתרון הראוי עבור משתמשי האייפון במקרה זה, הוא להגדיל את נפח האחסון תמורת תשלום חודשי לחברת אפל.

 

 

אז כיצד ניתן לגבות את תכני וקבצי הוואטסאפ באופן ידני?

לשם ביצוע הגיבוי הידני של הוואטסאפ שלכם, עליכם לוודא ראשית כי חשבון הגוגל שלכם מחובר ישירות אל הסמארטפון שלכם. לאחר מכן, עליכם להדליק את ה-WiFi במטרה שביצוע הגיבוי לא יגזול חלקים נכבדים מחבילת הגלישה הסלולרית שלכם. עד עתה הייתה זו הכנה של תשתית עבודה, ועכשיו עליכם לפתוח את אפליקציית הוואטסאפ שלכם וללחוץ על אפשרות ההגדרות. לאחר שנכנסתם למסך הגדרות הוואטסאפ שלכם, עליכם לבחור באפשרות הצ'אטים, ואחריה ללחוץ על האפשרות "גיבוי צ'אטים". במצב זה, הסמארטפון שלכם עתיד להעלות את התכנים והמדיה שלכם לשירותי הענן של גוגל. זאת ועוד, במטרה למנוע אוטומטית את ה"סיכון" הקיים במצב בו לא גיביתם את הוואטסאפ במשך שנה שלמה – מומלץ להגדיר גיבוי הודעות אוטומטי, המתבצע במהלך הלילה, כאשר ה-WiFi דולק ואתם מחוברים אליו. כך, החומרים שלכם יגובו ויהיו בטוחים בענן של גוגל, ותוכלו לשחזר אותם במידה ותאבדו את הסמארטפון שלכם או פשוט תשדרגו למכשיר חדש.

 

גיבוי הודעות ווטסאפ - מהלך חשוב
סביר להניח שגם אתם רוצים לגבות את התמונות וההודעות שקיבלתם ואם האינטרנט האלחוטי פעיל תוכלו לעשות את זה בזמן שאתם ישנים

 

מדוע זה יכול להיות מסוכן בעיקר למשתמשי אנדרואיד?

מעבר לעניין אותו הצגנו בנושא השלכות אי עדכון הגיבוי במשך שנה שלמה, עליכם לדעת גם כי כל ההודעות הנשלחות בוואטסאפ, בכל רגע נתון, מוצפנות בהצפנה מלאה מקצה לקצה. ומה זה אומר? שכל הודעה שנשלחת ומתקבלת, יכולה להיקרא על ידי המען והנמען בלבד. לשמחתנו, הצפנה זו אינה עתידה להשתנות לאחר תאריך ה-12 בנובמבר. אם כן, מה בכל זאת יכול להיות "מסוכן"? במקרה של גיבוי הודעות לענן של גוגל, החומרים והתכנים לא יהיו מוצפנים, ובמילים אחרות, אתם תהיו חשופים בכל עת וגיבוי אל מכונת ה-Big Data הגדולה בעולם: הגוגל. מובן, כי רבים מכם לא יאהבו את העניין, אך נשמח לעודד לפחות חלק מכם: עניין זה רלוונטי למשתמשי מערכת ההפעלה אנדרואיד בלבד, כיוון שעבור משתמשי האייפון, המופעל באמצעות מערכת iOS, נשמרים הנתונים בשרתי ה-iCloud. אז כל עוד באנדרואיד לא ידעו למצוא פתרון הולם – המידע המגובה של משתמשיה יהיה חשוף תמיד לעיני ענקית החיפוש הגדולה בעולם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme