טרנד הכושר במונחים כספיים: הולמס פלייס מציגה עלייה ניכרת בהכנסות

יובל פוגל5 דקות קריאה
הסיבות לזינוק המטאורי של הולמס פלייס
שתף:

רשת מועדוני הכושר הפופולרית הולמס פלייס מסכמת בימים אלו מחצית שנה ראשונה נפלאה, בה היא מציגה המשך התרחבות עסקית, עלייה במגזרי הפעילות העסקיים ועלייה בהכנסות. יחד עם זאת, במהלך מחצית זו הציגה החברה עלייה מתונה יחסית של כ-11% במספר המנויים הכולל ואף גידול בהוצאות התפעול. אף על פי כן, דיווחה החברה על עלייה של כ-18% ברווח התפעולי ועל הכפלת הרווח הנקי ביחס למחצית השנה הראשונה אשתקד. אז איך בכל זאת הגיעה החברה לתוצאות הכספיות המצוינות? זאת ועוד בהמשך הכתבה.

 

רקע על חברת הולמס פלייס

קבוצת מועדוני הכושר הולמס פלייס כוללת מועדוני כושר בפריסה מלאה ברחבי הארץ, ולרשותה שלושים וארבעה מועדוני כושר הפועלים תחת שמות המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב. זאת ועוד, החברה מחזיקה גם את מותג הלואו קוסט אייקון פיטנס, את רשת סניפי הספא הגדולה בארץ (הולמס פלייס ספא), את הג'ימנסיה (בית ספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה), ואת גו אקטיב פרו המיועד למאמני כושר וכולל הדרכות והסמכות מקצועית, מחלקת תזונה עם דיאטניות ועוד.

 

לפני הנתונים הכספיים, הכירו את המותג החדש של הולמס פלייס: אייקון

במטרה להיכנס לערים קטנות של עד 100 אלף תושבים ולהרחיב את פריסתה, וכחלק מתכנית אסטרטגית לצמיחה של הולמס פלייס, רכשה החברה את מותג הלואו קוסט אייקון. במהלך מחצית זו של השנה פתחה החברה שלושה סניפים הפועלים תחת המותג בהרצליה, באשדוד ובאשקלון. נראה כי החברה עתידה לצמוח עוד, ולאור הצלחת המותג – אשר נתוניה הכספיים יוצגו בהמשך – מתנהל בימים אלו מו"מ לשכירת נכסים נוספים.

 

מהם הגורמים העיקריים לעלייה בהכנסות החברה?

במהלך מחצית השנה הראשונה של 2018 טיפסו הכנסות הולמס פלייס בשיעור של כ-7%, והגיעו עד לסכום כולל של כ-193.3 מיליון שקלים (לעומת 180.1 במהלך מחצית השנה המקבילה אשתקד), וזאת למרות עלייה מתונה יחסית של כ-11% בלבד במספר המנויים הכולל. זאת ועוד, הכנסות החברה ממועדוני הכושר תחת המותגים הולמס פלייס וגו אקטיב, הסתכמו במחצית השנה בכ-180.5 מיליון שקל (גידול של כ-3% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד). אז, מהם הגורמים העיקריים לצמיחה בהכנסות החברה? התשובה לכך היא יישום אסטרטגיית צמיחה הכולל פתיחת מועדוני כושר חדשים ורכישת מועדוני כושר קיימים (המובילה לגידול מיידי בהכנסות). בהקשר זה ראוי לציין את מותג הלואו קוסט של החברה, אייקון, אשר התברר כרכש מצוין והיה האחראי העיקרי לעלייה בהכנסותיה: תחת שרביטו של המותג רשמה החברה זינוק של כ-142% בהכנסות (12.9 מיליון שקלים לעומת 5.3 מיליון שקלים במחצית השנה המקבילה אשתקד). גורם נוסף לגידול בהכנסות החברה הוא העלייה בהכנסה פר לקוח, שטיפסה מ-282 שקלים בסוף שנת 2017 ל-288 שקלים במחצית השנה הראשונה של 2018. יש לציין, כי צמיחה זו נבעה משירותים נוספים אותם מציעה הרשת במועדונים, שחלקם הוא מועדוני פרימיום.

 

 

הרווח הגולמי של הולמס פלייס במהלך המחצית הראשונה של שנת 2018

במהלך המחצית הראשונה לשנת 2018, צמח הרווח הגולמי של החברה בכ-31%, והגיע עד לסכום כולל של כ-28.9 מיליון שקלים, המהווים כ-15% מסך הכנסותיה. בהשוואה למחצית השנה המקבילה של 2017, גדלו הרווח הגולמי ושיעורו ביחס להכנסותיה: ברבעון המקביל אשתקד נאמד הרווח הגולמי בסכום של כ-22 מיליון שקלים המהווים כ-12.2% מסך הכנסותיה. גידול זה ברווח הגולמי, במהלך מחצית השנה הנוכחית, נובע מהצמיחה בהכנסות החברה ומההתייעלות בהוצאות ההפעלה.

 

לוקחים אוויר…. נמתחים… ומתחילים את הסופ״ש! ⭐️

A post shared by HolmesPlaceIsrael (@holmesplaceisrael) on

הוצאות תפעול: הוצאות השיווק וההנהלה של החברה גדלו במחצית זו

מובן כי כאשר משקיעים בשיווק ובצמיחה נדרש להוציא סכומי כסף בלתי מבוטלים מהכיס, ובאופן לא מפתיע פעלה כך גם חברת הולמס פלייס. כראיה, הוצאות השיווק וההנהלה שלה גדלו במחצית השנה הראשונה של שנת 2018 עד לסכום של כ-17.9 מיליון שקלים, וזאת לעומת סכום של כ-14.8 מיליון שקלים במחצית השנה הראשונה לשנת 2017. הגורם העיקרי לעלייה בהוצאות השיווק וההנהלה של החברה הוא רכישת מועדוני כושר נוספים והוצאות הנפקתה בבורסה, במסגרתה גייסה החברה סכום של כ-101.7 מיליון שקלים לפי שווי שוק של כ-236 מיליון שקלים.

 

 

הוצאות התפעול גדלו, ולמרות זאת החברה סיימה ברווח נקי מכובד ביותר

למרות הגידול בהוצאות התפעול במהלך המחצית הראשונה של שנת 2018, סיימה החברה מחצית זו ברווח תפעולי, והגיעה עד לסכום כולל של כ-10.5 מיליון שקלים (לעומת סכום של כ-7.2 מיליון שקלים במחצית השנה המקבילה אשתקד). רווחי החברה לפני מסים עמדו על סכום של כ-24.5 מיליון שקלים (לעומת סכום של כ-20.9 מיליון שקלים אשתקד). בשורה התחתונה, רשמה החברה במחצית זו של השנה רווח נקי של כ-9 מיליון שקלים, וזאת לעומת סכום של כ-4.8 מיליון שקלים אשתקד. במילים אחרות, מדובר בזינוק מרשים ביותר של כ-90% ברווח הנקי! זאת ועוד, ההון העצמי של הולמס פלייס המשיך לגדול במחצית זו, והסתכם בסכום של כ-170.7 מיליון שקלים, המהווים כ-50% מסך המאזן.

 

ומה קרה למניית הולמס פלייס?

זה עשוי קצת להפתיע בהתחשב בנתונים אותם הצגנו עד כה, אך מאז החלה שנת 2018, איבדה מניית החברה כ-19% מערכה. במהלך חודש מאי ראינו עלייה של כ-12% בשווי המניה, אשר סייעה בקיזוז ירידה שעשויה הייתה להיות גבוהה הרבה יותר.

 

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme