6 החלטות כלכליות לשנה החדשה שכנראה לא תצליחו ליישם

ליהי גיאת5 דקות קריאה
החלטות כלכליות שמומלץ לכם לקבל
שתף:

בשאיפה התמידית להרוויח עוד כסף ולהבטיח לעצמנו עתיד נורמלי מבחינה כלכלית, אנו נוטים בכל תחילת שנה להבטיח לעצמנו שהשנה אנו נחסוך, נרוויח יותר כסף, נתקדם ונגשים את כל מטרותינו. חלקנו, בוגרים של קורסים להגשמה עצמית, אפילו כותבים את המטרות שלנו על דף, ואת הדרכים השונות שבאמצעותן נגשים את חלומותינו. ובתכל'ס? אתם הרי יודעים איך זה נגמר, ואיפה. בארומה, על קפה ועוגה. כן, החיים קשים ומעייפים, ולהתעלות מעליהם כדי להכניס לגוף אנרגיות חזקות של הצלחה וקריירה זה לא תמיד אפשרי. הבעיה היא, שכאשר אנחנו בשוונג של אדרנלין להתחלות חדשות, אנחנו חושבים גבוה ורחוק מדי. אנו קובעים לעצמנו מטרות שפשוט קשה מדי להתחיל ליישם אותן בשילוב חיי היום יום המתישים. הרעיון הוא למצוא פתרונות קלים וזמינים יותר להרוויח כסף. אז לא נרוויח מיליונים, אבל אולי נצא מהמינוס – שאיפה ראויה בזכות עצמה. אז מה ניתן לעשות מבלי לשנות את ההרגלים שלנו יותר מדי, כך שנוכל להתמיד ולא להישבר באמצע?

 

בילויים ויציאות: לא בושה להיעזר בקופונים ובמבצעים

כמעט כל בילוי יכול להסתכם בחצי מחיר. כרטיסי האשראי ומועדוני הלקוחות השונים מציעים הנחות יפות על בילויים וכניסה לאתרי בילוי כמו לונה פארקים, פארקי מים, הופעות, סרטי קולנוע, הצגות ועוד. גם בתחום המסעדות ובתי הקפה אפשר ליהנות ממגוון גדול של מבצעים, הנחות, ארוחות משפחתיות במחיר מוזל, קינוחים בחינם ועוד. הירשמו לחברת קופונים או מבצעים וקבלו למייל הצעות להנחות במסעדות, בבתי מלון ועוד. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיות מודעים לכך שלבילוי שאתם מתכננים תיתכן אופציה זולה יותר, ולחפש אותה.

 

החלטות כלכליות ובילויים
אל תפסיקו לבלות וליהנות – אבל נסו למצוא דרכים טובות לחסוך כסף גם כשאתם יוצאים

 

קניות דרך הרשת: בקבוצה או באמצעות אתרים מחו"ל

השנה אתם יכולים לחסוך ממון רב, באמצעות החלטה מושכלת לרכוש כמעט כל מה שאתם רק יכולים דרך אפליקציות ואתרים, שמציעים בדיוק את המוצר שאתם רוצים – במחיר נמוך משמעותית. אז נכון, לפעמים זה אומר שלא תקבלו אותו מיד אלא תצטרכו לחכות קצת, אבל מצד שני תחסכו הרבה כסף. גם קניות באוכל אתם יכולים לרכוש און ליין ולחסוך לא מעט. היתרון של קניות מזון באינטרנט הוא שאתם לא נחשפים למוצרי מדף שאתם לא באמת צריכים. אתם קונים לפי הרשימה ועל הדרך, חוסכים גם זמן. אגב, כשמתארגנים לקבוצת רכישה ניתן לקנות כמעט כל דבר במחיר מוזל ביותר. אם אין לכם כוח או יכולת ארגונית להקים קבוצה, הצטרפו לקבוצה קיימת (יש הרבה בפייסבוק).

 

 הכסף לא גדל על העצים? מצאו הכנסה נוספת

 המשכורת לא תמיד מספיקה, זה ברור. אם יש לכם שעות פנויות, קחו לכם עבודה נוספת. אנשים רבים מאד מחלקים בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות מאד עיתונים, ותמיד יש צורך בעוד עובדים. זו הכנסה של כמה אלפי שקלים טובים בכל חודש, והיא לוקחת בין שעתיים לשלוש שעות ביום. אתם גם יכולים למצוא עבודה מהבית, להשלמת המשכורת. חשבו על יתרון או כישרון מיוחדים שיש לכם, ומנפו אותם. למשל אם אתם דוברי שפות אתם יכולים לעסוק בתרגום או תמלול. אתם יכולים לתת שיעורים פרטיים במגוון נושאים בהם אתם מבינים היטב (וכבר שמענו על אבא מאיזור השרון שנותן שיעורים פרטיים ברכיבה על אופניים) – וכן הלאה.

 

למדו קורס שיאפשר לכם להתקדם בעבודתכם, או יאפשר לכם לפתח עוד תחום התמחות

נשים רבות עוסקות בערב, בביתן, בתחום של טיפוח כמו בניית ציפורניים, צביעת שיער ועוד – בנוסף להיותן שכירות במקום אחר, לרוב כלל לא קשור לתחום הקוסמטיקה. אם אתם רוצים להיות בעלי מספר התמחויות כדי שתוכלו להרוויח עוד כסף, או לחילופין כדי שתוכלו להרוויח יותר כסף במקום עבודתכם הנוכחי, הירשמו לקורס מקצועי. נכון, זה עולה כסף, אבל ברוב המקרים זה שווה מאד. אגב, לא תמיד הלימודים הם בתשלום: יש לא מעט חברות או משרדים שמציעים קורסים מקצועיים בחינם בתמורה להתחייבות להתמחות, כך שהם מרוויחים עובדים ואתם מרוויחים עוד מקצוע.

 

החלטות כלכליות ועבודה נוספת
נסו לייצר לעצמכם הכנסה נוספת וללמוד קורס שיעשיר את תחומי הידע שלכם

 

 שימו בצד בכל חודש סכום כסף מסוים

אם תפתחו תוכנית חיסכון שתדרוש מכם חיסכון חודשי של שלוש מאות שקלים בלבד, אתם לא תרגישו את הסכום הזה והוא לא יכביד עליכם – אולי אפילו תשכחו ממנו. לעומת זאת, אם פתאום תזדקקו לסכום כסף גדול ותוכלו לפתוח את התוכנית ולשחרר כמה אלפי שקלים (במקום לקחת הלוואה מהבנק) זו תהיה הצלה של ממש. ואם כבר מדברים על חיסכון, הנה עצה ששווה זהב: תחשבו כמה פעמים לפני שאתם קונים משהו. לא חייבים לקנות כל מה שרואים, ואם קשה לכם להתאפק, מנעו מעצמכם ביקורים מיותרים בקניון או במקומות הומי חנויות.

 

החלטות כלכליות וסידור העניינים הכספיים שלכם

גם אתם מוציאים כסף מהכספומט ולחצים על כפתור "ללא פתקית" כדי שלא תצא לכם פתקית קטנה ומאיימת, שעליה מתנוסס המינוס שלכם? לפעמים אנו לא רוצים לדעת בכמה מינוס אנחנו, כמה חובות יש לנו וכמה כסף אנחנו חייבים. זה סתם מבאס אותנו, וקשה לנו להתמודד עם זה. אם יש לכם מינוס גדול וכמה הלוואות קטנות אך מציקות, כדאי לכם לקבוע פגישה בבנק, לשבת מול הבנקאי ולבקש הלוואה גדולה עם פריסת תשלומים נוחה. זה יאפשר לכם להיות בשליטה (כי זו הלוואה אחת במקום ארבע), ויחזיר אתכם למסלול.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme