הכנסה נוספת – חמש אפשרויות לצמצום המינוס שלכם

עומר גלעדי5 דקות קריאה
יצירת הכנסה נוספת בכמה צעדים
שתף:

בישראל, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעל 60% ממשקי הבית נמצאים במצב של משיכת יתר בחשבון העו"ש שלהם למשך חודש אחד או יותר במהלך כל שנה. כמעט 40% מתוך כחצי מיליון משקי בית (ובהם מעל 1.5 מיליון ישראלים) דיווחו כי בשנה האחרונה היו במצב של משיכת יתר ("אוברדראפט") על פני מעל תשעה חודשים ושזה מצבם בדרך כלל. מעל 45% מהמשפחות דיווחו שיש להם הלוואת משכנתא פעילה ועוד 93% סיפרו שיש להם או שהייתה להם בעבר הלוואה משלימה מגורמים חוץ בנקאיים – מעל שליש מהנשאלים דיווחו כי יש להם לפחות הלוואה פעילה אחת.

 

הכנסה נוספת - האם אתם זקוקים לה?
אם אתם מתמודדים עם משיכת יתר, כדאי להגדיל הכנסות ולצמצם הוצאות. מספר דרכים להגדלת ההכנסות יסייעו לכם לייצר הכנסה נוספת – באופן נקודתי או מתמשך

 

המצב המצטייר מנתונים אלו הוא עגום, אנחנו חיים בחברה צרכנית, ורבים ממשקי האב הפרטיים בישראל אינם מצליחים לעמוד בתשלומים על הוצאות המחיה שלהם. הלוואות הן לעיתים כלי כלכלי רב עוצמה המאפשר להגדיל את תזרים המזומנים ולהקדים בחירות כלכליות שההכנסה הנויה שלנו לא מאפשרת לנו לקבל – אולם לא אחת, הלוואות מהוות עוד מרכיב שמרחיק בין גובה ההכנסה הפנויה לבין ההכנסה הנדרשת למימון אורח החיים הישראלי הטיפוסי. על מנת לצאת מ"מעגל האיבה" הזה, אתם נדרשים לנקוט פעולה, ותוכלו לבחור אך באחת מבין השתיים האפשריות – האחת היא להקטין הוצאות, והשנייה להגדיל הכנסה. אם במישור הקטנת ההוצאות עשיתם כל שביכולתכם, הגיע הזמן לשקול הגדלת הכנסה. אספנו חמש אפשרויות שונות להגדלת הכנסה, שאולי יעזרו לכם להקטין את ההפרשים בין הכנסות להוצאות ולאזן את התקציב המשפחתי.

 

#1 – הכנסה נוספת מעבודה נוספת

הדרך המקובלת, הנפוצה, ליצירת הכנסה נוספת, היא נטילת משרה נוספת. זה יכול להיות בבדיקת מבחנים על פני שעתיים ביום מהבית, או בחלוקת עיתונים בבוקר או ניקוי משרדים ו"בייביסיטינג" בערב. הבחירה ליטול עוד משרה בדרך כלל משפיעה באופן דרמטי על גובה ההכנסה של משק הבית, ולעיתים נדרש לעמוד במאמץ (הרב) הזה על פני זמן קצר – רק עד שתוכלו "להיפטר" מהוצאות כמו החזרי הלוואות, להתאזן ולחשב מסלול מחדש בהיבטים של הכנסות מול הוצאות.

 

 

#2 – הגדלת ההכנסות מהעבודות הקיימות

 אפשרות נפוצה להכנסה נוספת היא, כמובן, שעות נוספות. תוכלו להחליט להישאר עוד שעה במשרד בכל יום, להוסיף משמרות ללוח העבודה שלכם, או לקחת על עצמכם עוד תפקיד שעימו העלאה בשכר שתקבלו.

 

טיפ – לפעמים, עוזר להגביל את זמן המאמץ שתשקיעו בהגדלת ההכנסות, על מנת לקחת על עצמכם יותר עבודה. אם תדעו שהמאמץ הוא לטווח קצר, אם יהיה לכם תאריך יעד בו תדעו שתוכלו להפסיק לעבוד כל כך הרבה – זה עשוי לעזור לשאת בעול רב יותר על פני תקופה קצרה. אם אתם בוחרים בתאריך יעד לתום תקופת העבודה המאמצת – דאגו שאורך התקופה יתאים לכמות המאמץ שאתם משקיעים (חצי שנה אם ההשקעה מרובה והזמן הפנוי שלכם מתקצר משמעותית; עד שנה אם השינויים אינם מרחיקי לכת ואתם מרגישים שתוכלו לשאת בעול לאורך זמן). אם אתם מרגישים שזה הדבר הנכון לעשות -קבעו כי בתום התקופה תשאלו את עצמכם, האם להפסיק לחלוטין עם המאמץ הנוסף, או רק להפחית בו תוך שאתם שומרים על רמת הכנסה גבהה יותר.

 

הכנסה נוספת מאותה עבודה
דרך טובה לייצר הכנסה נוספת היא פשוט להאריך את שעות העבודה שלכם במקום העבודה הקיים

 

#3 – הכנסה פאסיבית

הכנסה פאסיבית היא הכנסה נוספת שאינה מעבודה. זה יכול להיות ממכירת עותקים של ספרים שכתבתם באופן מקוון או אוטומטי; זה יכול להיות מהשקעות חכמות; וזה יכול להיות מנכסי נדל"ן מניבים. אתם לא חייבים הון התחלתי גבוה על מנת ליצור מקורות של הכנסה פסיבית – תוכלו, למשל, לאפשר הצגת פרסומות בנכסים המקוונים שלכם (סרטוני יוטיוב, אתר אינטרנט, וכדומה) או לרכוש "נתח" בנכס מניב באמצעות קבוצות רכישה.

 

#4 – להחזיר כספים שנעלמו לכם

זה הזמן לאתר כספים אבודים – דרך בדיקת זכאות להחזרי מס, איתור חשבונות בנק וביטוחים אבודים, וכדומה. אמנם, מדובר בהכנסה חד פעמית ולא בהגדלת הכנסה על בסיס קבוע – אבל ייתכן שתמצאו סכומים ניכרים, שיסייעו לכם להתאזן ולעבור ממינוס לפלוס.

 

 

#5 – יד 2

אם גם אתם, כמו כולנו, רוכשים מידי פעם מוצרים שאתם מגלים שאין לכם שימוש בהם – כדאי שתדעו, שאתם יכולים למכור את אותם הדברים ולייצר ממכירתם אפיק הכנסה נוספת. תוכלו למכור דברי יד 2 בפלטפורמות מקומיות (כמו אתר יד 2), או בפלטפורמות בין לאומיות (כמו איביי), וליצור הכנסה נוספת משמעותית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme