5 החלטות כלכליות חשובות לקראת 2020

מערכת2 דקות קריאה
5 החלטות כלכליות לשנה החדשה
שתף:

שנה חדשה התחילה, וגם עשור חדש כמובן. זוהי הזדמנות נהדרת להשאיר מאחור את הטעויות הכלכליות ואת התפיסות הישנות שלנו על כסף, ולהחליט שהפעם אנחנו עושים את זה נכון. כדי לעזור לכם להציב יעדים וגם לכבוש אותם, הנה 5 החלטיות מרכזיות שחשוב לקבל עם תחילת העשור:

 

 

1 – הגדירו יעדים ברורים

לפני שמתחילים לתכנן צעדים פרקטיים כדאי להבין מה בכלל היעדים שלכם, ולאן אתם שואפים להגיע. האם אתם מתכננים לקנות בית? להשלים תואר אקדמי? להחליף את הרכב? אולי הגיע הזמן להגדיל את החיסכון לקראת הפרישה? כל היעדים האלה נהדרים, וכולם מחייבים תכנון פיננסי ברור. אז לפני שאתם מתחילים לעבוד כדאי להכין רשימה ברורה של כל מטרה, ובהתאם תוכלו להגדיר את הצעדים שיאפשרו לכם לכבוש אותן.

 

הציבו יעדים
רוצים לקנות אוטו? הגדירו אותו כיעד!

 

2 – עקבו אחר ההוצאות וההכנסות

אם אין לכם קובץ מסודר למעקב אחר ההכנסות וההוצאות, זה בדיוק הזמן לבנות אותו. אקסל הוא פתרון נהדר, וגם אפליקציות שונות יכולות לעזור לכם. העיקר שתדעו כמה כסף נכנס, כמה יוצא, על מה אתם מבזבזים אותו ומה צריך לשנות. רק כשאתם מנהלים מעקב מדוקדק אתם שולטים יותר בארנק שלכם, וזו הדרך הטובה ביותר לגלות "איפה הכסף" ולאן הוא נעלם. מי יודע, אולי תזהו שאתם מוציאים מאות שקלים על כוס קפה בדרך למשרד, ואת הכסף הזה אפשר לחסוך בקלות למען מטרות חשובות יותר.

 

 

3 – חפשו חלופות חינמיות

עד היום נהניתם ממנוי לחדר הכושר, קניתם עשרות ספרים (חלקם מעלים אבק על המדף) ושילמתם הרבה כסף על מנוי לכבלים או ללוויין. בפתח השנה החדשה נסו למצוא דרכים יעילות וחסכוניות יותר להשיג את השירותים הללו. למשל, ריצה בחוץ או אימון ביתי יחסכו לכם מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה, ואולי שירותי סטרימינג יתאימו יותר לכיס (ולהרגלי הצפייה). ספרים אפשר לקנות קצת פחות, ואם אתם ממש חייבים – נסו למצוא דרכים זולות ואף חינמיות לקרוא, למשל באמצעות הספרייה העירונית.

 

החלטות כלכליות ובריאות
ג'וגינג בפארק יחסוך לכם את המנוי לחדר הכושר

 

4 – תכננו לסגור הלוואות

מאז התואר הראשון מצב האשראי שלכם רק הלך והחמיר. הלוואות סטודנטים לצד פתרונות למימון הרכב, משכנתא ועוד הלוואה קטנה לטובת העסק העצמאי שלכם. כל אלה יצרו בור שאתם לא ממש יודעים איך סוגרים. אם כן, זה בדיוק הזמן לתכנן את המהלכים שלכם. בדקו אילו הלוואות אפשר "לחסל" בזמן קצר יותר, נסו להקטין את גובה ההחזר החודשי והגדירו טקטיקה ברורה לסגירת החובות והמינוס. גם כאן תמצאו רעיונות לא רעים לעשות את זה.

 

5 – הגדילו את החיסכון

גם אם נדמה לכם שלא נשאר לכם כסף לחסוך, זה הזמן לשנות הרגלים. למשל, הגדרת חיסכון אוטומטי של 100 או 200 שקלים היא צעד ראשון בכיוון הנכון, וכך תתחילו את החודש עם 200 שקלים פחות בחשבון העובר והשב. לאט לאט תוכלו להגדיל את התוכניות הקיימות, ובתוך שנה (בוודאי בתוך עשור) תגלו קופה יפה שתעזור לכם להשיג את היעדים שהגדרתם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme