10 יעדי החופשה המפתיעים והמתויירים ביותר באירופה

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
המדינות המתוירות והמפתיעות
שתף:

יש יעדי חופשה קלאסיים כמו פריז, לונדון או ברצלונה. אם אתם חובבי טיולים, סביר להניח שהגעתם אל הערים הגדולות הללו לפחות פעם או פעמיים, הצטלמתם לפני הביג בן וטעמתם את הפטיסרי הצרפתי המשובח. אלא שיש כמה יעדים חדשים שמושכים את תשומת הלב. הם אולי לא נוצצים כמו הארמון המלכותי הבריטי וגם לא אופנתיים כמו מילאנו, אבל יותר ויותר תיירים מגלים אותם. כך, בזמן שהתיירות בצרפת רשמה ב-2017 עלייה מתונה של כ-5 אחוזים בלבד, אוקראינה ורומניה נהנו מעלייה משמעותית יותר בתיירות: 19.6%, לא פחות.

 

אז לאן כדאי לכם לטוס דווקא עכשיו, כשהקיץ כבר כאן והילדים יוצאים לחופש? הנה 10 יעדים שאולי לא היו בראש הרשימה שלכם, אבל כדאי שתעלו אותם לשם.

 

ארמניה: עלייה של כ-19%

ארמניה היא יעד אטרקטיבי למדי למטיילים, ובשנה האחרונה היא נהנית מסטטוס שהיא לא לגמרי רגילה אליו כאחת המדינות המתויירות יותר ביבשת. ב-2019 היא ממשיכה להתחזק וריבוי האטרקציות מסביר איך זה קרה: מאגם סיבן העצום דרך מופע המזרקות בכיכר הרפובליקה ועד למקדשים ולמבנים העתיקים והמרהיבים, ארמניה מציעה לכם טיול קצת שונה, ובהחלט ייחודי.

 

ארמניה

 

בוסניה והרצגובינה: עלייה של כ-19%

יש מדינות שאנחנו מכירים בעיקר בזכות האירווזיון ואם הן לא היו משתתפות בו, לא היינו זוכרים שהן קיימות. בוסניה והרצגובינה היא דוגמה טובה לכך, אבל האמת היא שמדובר במדינה יפהפייה, ובזכות העובדה שהיא ממש לא כוכבת תיירות כמו מדריד או רומא – היא גם הרבה פחות צפופה והרבה יותר נעימה. הארכיטקטורה העתיקה שלה מטריפה, המטיילים נהנים מההיסטוריה העשירה שלה וגם מפלי קרביצה עוצרי נשימה.

 

מולדובה: עלייה של 19.6%

הרפבוליקה המזרח-אירופאית קיבלה עצמאות רק ב-1991 וכבר היום היא מטפסת מעלה ברשימת היעדים המתויירים באירופה. היא קטנה למדי (רק 2.5 מיליון תושבים חיים בה), החורף בה קריר להפליא (צפו לשלג בשיא העונה) אבל יש המון מה לראות גם במדינה הצעירה והיפה הזו. אם אתם חובבי יין כדאי לכם לצאת לסיור יקבים שממש לא מזכיר את הסיורים שאתם מכירים מהיקבים הקטנים של ישראל, וגם המטבח המולדובי עשיר ומפתיע מאוד.

 

אזרבייג'ן: כ-20% עלייה

הפופלאריות של אזרבייג'ן דווקא לא ממש מפתיעה, וגם לא לגמרי חדשה, ובכל זאת בשנה האחרונה הגיעו עליה 20% יותר תיירים מאשר ב-2016. עיקר העניין נמצא, כמובן, בעיר הבירה בבאקו. ממגדלי הלהבה, דרך המקדשים ועד ארמון שירוואנשה או כיכר המזרקות, אטרקציות ממש לא חסרות כאן.

 

אזרבייגן

 

מקדוניה: עלייה של 23.5%

למעלה מ-600 אלף תיירים הגיעו למקדוניה ב-2017, וזו עלייה משמעותית מאוד בהשוואה ל-2016. הטיסות אמנם לא זולות במיוחד (החל מ-270 דולר) אבל מדובר ביעד עם שפע של אטרקציות, עיירות ציוריות, קניונים ושמורות טבע שכיף לטייל בהן.

 

 

איסלנד: 24.11% עלייה

באופן כללי נדמה שאיסלנד לא אוהדת גדולה של ישראל, והיא הייתה בין הראשונות לקרוא להחרמת האירוויזיון שהתקיים בישראל. בסופו של דבר היא השתתפה כמובן, אז אם תכננתם להימנע מביקור במדינה הקטנה והיפה הזו, עדיין לא מאוחר להתחרט. מאז 2010 היא נהנית מגידול מטורף בתיירות, ומעלייה של 450% בסך הכל. הלגונה הכחולה, הפארק הלאומי והמפלים, כולם מבטיחים לכם חופשה לא רעה בכלל ונופש כמו שצריך.

 

איסלנד

 

טורקיה: עלייה של 24.14%

אם יש מדינה שמצליחה לתחזק את מעמדה כיעד תיירותי משמעותי גם לנוח בעיות כלכליות ופוליטיות, זו טורקיה. איכשהו שיעורי התיירות אל המדינה ממשיכים לעלות בקצב מסחרר, גם אם הישראלים נוסעים אליה פחות מאי פעם. מצד שני, אם חשבתם שהנוכחות של טורקיה מפתיעה, חכו עד שתגלו מי עקפה אותה.

 

ישראל: עלייה של 24.6%

טורקיה אולי סובלת מבעיות פוליטיות וכלכליות, אבל גם ישראל מצליחה להפתיע עם שיעורי תיירות גבוהים למדי ועלייה של 24.6% בהשוואה ל-2016. זה מפתיע בעיקר לנוכח המצב הביטחוני הרגיש, כמובן. התיירים הרבים שמגיעים לבקר מתארחים בעיקר בתל אביב ובירושלים אבל גם יעדים רבים אחרים מושכים את תשומת הלב, מים המלח ועד חיפה. עם מסעדות מצוינות, חיי לילה סוערים בתל אביב, מרכזי דת ותרבות, בקיצור – כולנו מבינים מה יש לתיירים לראות אצלנו, לא?

 

ירושלים

 

גאורגיה: עלייה של 27.9%

הישראלים כבר גילו את גאורגיה אבל הם לא לבד, וקצב המבקרים במדינה באמת בלתי נתפס. האוכל נהדר, הנופים משגעים והמחירים לא רעים בכלל. השילוב הזה מסביר איך ב-2017 הגיעו לטיביליסי תיירים רבים יותר מאי פעם, ואתם יכולים להיות בטוחים שהיא תמשיך לככב ברשימה גם בשנה הבאה.

 

 

סן מרינו: 31.1%

בחלקה הצפוני של איטליה נמצאת הרפובליקה הקטנה עם הגידול המשמעותי ביותר בתחום התיירות. 31.1% מעלה את סן מרינו אל המקום הראשון ברשימת המדינות המתויירות באירופה. כשמבינים את המספרים זה נשמע קצת פחות מרשים: 78,000 תיירים במהלך השנה כולה, אבל למדינה קטנה עם 33,000 תושבים בסך הכל, זה דווקא הישג מכובד מאוד.

 

סן מרינו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme