4 דרכים פשוטות לחסוך כסף בחופשה הבאה שלך

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
לחסוך כסף בחופשה הבאה
שתף:

מתחילים להרגיש את השגרה באוויר, ובעיקר את שגרת הקיץ, את התנועה המתעוררת בנתב"ג ואת הביקוש לחופשות זוגיות ומשפחתיות הרחק מהבית שבו היינו סגורים במשך שנה שלמה. איך עושים את זה בלי לרוקן את חשבון הבנק לגמרי ואיך אפשר לחסוך כסף בחופשה? הנה כמה טיפים להתנהלות כלכלית נבונה גם בזמן שאתם בחו"ל, והם ממש לא יפגעו בהנאה שלכם, אולי דווקא להיפך.

 

1: לינה? לא רק בבתי מלון

חייבים להודות, בית מלון הוא פינוק של ממש, ונדמה שאין חופשה מוצלחת בלעדיו. מצד שני, אם נודה באמת, ממילא את רוב הזמן אנחנו מבלים הרחק מהמיטה ומחדר האוכל, בוודאי כשאנחנו בחופשה בחו"ל. כשיש המון אטרקציות על הפרק, נופים נהדרים לצלם לסטורי באינסטגרם ומקומות שאתם ממש לא יכולים לוותר עליהם, החדר הופך למשתנה הרבה פחות חשוב, ועדיין די יקר. אם כן, זה הזמן לבחון חלופות אחרות, לרבות דירות לטווח קצר (Airbnb) או החלפת דירות.

 

 

2: אוכל? לא באזורי תיירות

אוכל הוא הנאה גדולה, ובחו"ל זו אטרקציה של ממש, בוודאי אם אתם משתוקקים לטעום את כל מה שיש למטבח המקומי להציע לכם. אלא שבאזורים שמושכים אליהם תיירים רבים – גם המחירים גבוהים משמעותית. תוכלו למצוא את המקומות הללו בעצמכם, ברחובות הצדדיים ובשכונות המרוחקות יותר, או לפנות למקומיים ולשאול אותם איפה הם ממליצים לכם לאכול. סביר להניח שתקבלו המלצות יצירתיות ומקוריות יותר מאלה שיציע לכם גוגל, או כל אתר אחר שבו הכוכבות הגדולות הן מסעדות המיועדות בעיקר לתיירים.

 

לחסוך כסף בחופשה גם על אוכל
רוצים לחסוך כסף בחופשה? הימנעו ממלכודות תיירים ובחרו מסעדות המועדפות על המקומיים

 

3: תחבורה? התחילו לצעוד

בזמן שאנחנו אוהבים להתלונן על מערך התחבורה הציבורית בישראל, ברוב העולם תחבורה ציבורית היא עניין פשוט יותר, ויעיל הרבה יותר. אין ספק שמדובר בחלופה זולה למי שרגיל לנסוע במוניות או שוקל לשכור רכב, אבל במקומות רבים גם על התחבורה הציבורית אפשר לוותר לחלוטין. במקום לצאת למסע ברכבת התחתית של ניו יורק תיהנו מהעיר הגדולה הרבה יותר אם תצעדו לאורך הרחובות התוססים והשדרות היפהפיות, ובהליכה ברחובות לונדון ופריז תגלו פינות קסם נפלאות שקשה מאוד לראות דרך המטרו. על הדרך תחסכו לא מעט כסף, וזה בונוס חשוב.

 

 

4: בזבוזים? הגדירו תקציב יומי

עם כרטיס אשראי בארנק נשמע שאתם לא באמת צריכים להמיר כסף, אבל האמת היא שאת הכרטיס עדיף דווקא להשאיר בבית. במקום, הגדירו לעצמכם תקציב יומי הגיוני, והגיעו אל היעד עם מזומן. שימו לב שהתקציב אמור לכלול את כל מה שאתם מתכננים לעשות, כולל את ארוחת הצהריים, את הנסיעה ברכבת ואת הכניסה לאטרקציה כזו או אחרת. אל תשכחו לקבוע גם תקציב לבזבוזים, כי אתם בכל זאת בחופשה ובא לכם לקנות בגד חדש או מתנה לאחיינית החדשה. ככל שתתנהלו עם מזומן בלבד, תוכלו לשלוט בהוצאות שלכם הרבה יותר, ותימנעו מקניות אימפולסיביות שיגדילו את המינוס עוד לפני שתנחתו בנתב"ג.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme