סיפור על אהבה וכסף: 5 טיפים להתנהלות כלכלית נכונה בזוגיות

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
טיפים על זוגיות וכסף
שתף:

אומרים שכסף לא יכול לקנות אושר, וזה גם די נכון, אבל בכל מה שקשור לזוגיות נדמה שרבים חוששים שהכסף יפגע באושר. אלא שאם עושים את זה נכון, אין שום סיבה שזה יקרה, ויש כמה צעדים פשוטים שיעזרו לכם לעשות את זה כמו שצריך – ולנהל את הכסף המשותף הכי טוב שאפשר.

 

1 – בחנו את עצמכם (אבל באמת!)

זוגות עשויים להעדיף לדחות את השיחה הזו, בוודאי לפני החתונה, אבל זה דווקא הזמן לדבר על הדברים לפני שמאבדים כיוון. דווקא עכשיו תוכלו לזהות טעויות עבר, לתקן אותן ולתכנן עתיד כלכלי טוב הרבה יותר. פנו לעצמכם זמן ובדקו זה עם זו כמה כרטיסי אשראי יש לכל אחד, כמה הלוואות אתם מחזירים ועל מה אתם מוציאים כסף מדי חודש. כך תוכלו לקבל החלטות חכמות יותר, גם בכל הקשור לאיחוד חשבונות.

 

 

2 – חסכו לחתונה (אבל לא רק)

אם החלטתם להתחתן, וזה בהחלט רגע מרגש, צר לנו להיות אלה שמחזירים אתכם לרגע למציאות, אבל זה הזמן שלכם להתחיל לחסוך. למעשה, בשלב הזה מומלץ לחסוך כסף גם לאירוע וגם ליום שאחרי, כלומר לחיים המשותפים שלכם. ההמלצה הכללית של המומחים היא חיסכון של 10% מההכנסה המשותפת שלכם, מדי חודש כמובן. אם יש מי שעוזר לכם לממן את החתונה (למשל ההורים) הרי זה מבורך, ואת הכסף שתחסכו תוכלו לשמור לדירה, לילדים או לכל מטרה משותפת אחרת.

 

חיסכון לחתונה ולחיים
חסכו כסף לאירוע אבל גם ליום שאחרי

 

3 – הגדירו תקציב משותף (בר קיימא)

עשו סדר בכל ההוצאות וההכנסות של שניכם – בנפרד וביחד. כעת חשבו כמה אתם מוציאים מדי חודש על דירה, מיסים ואוכל, על דלק וגם על ביגוד ובילויים. בשלב הבא תוכלו להגדיר מה היעדים שלכם (חיסכון לירח דבש או לפנסיה למשל), ובהתאם תוכלו להגדיר תקציב. שימו לב שלכל סעיף יש תקציב משלו, והימנעו מחריגות.

 

 

4 – לאחד או לא לאחד?

זוהי שאלה שמטרידה לא מעט זוגות, גם לפני החתונה וגם אחריה. באופן כללי אין תשובה אחת נכונה, ולכל זוג יכול להתאים משהו אחר. לכן כדאי שתשוחחו ביניכם בנושא ותזהו את היתרונות ואת החסרונות בכל אחת מהחלופות. ניהול חשבון אחד (במקום שניים נפרדים) יכול למשך לחסוך לכם עלויות, אבל מה עושים יש לכם ממילא חשבון עסקי ועדיף שיישאר בנפרד? דברו ביניכם וקבלו החלטה משותפת.

 

5 – הגדירו תחומי אחריות

בכל הקשור להתנהלות כלכלית נבונה, מומלץ שלכל אחד מכם יהיה תפקיד משלו. למשל, יכול להיות שאחד מכם יטפל בחשבונות הארנונה והחשמל, ואילו האחר ידאג לקופות החיסכון שלכם. הגדירו גם מי מעדכן את התקציב, איך תשתפו את המידע (באמצעות אפליקציה או אקסל לדוגמה) ובאותה הזדמנות סמנו לעצמכם פגישה חודשית ביומן, ובפגישה הזו תבדקו את עצמכם ואת התקציב שלכם, רגע לפני שאתם מגדירים תקציב גם לחודש הבא.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme