תואר שני במנהל עסקים: 20 המוסדות הטובים בעולם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
מנהל עסקים לתואר שני - המוסדות המובילים
שתף:

יש תארים אקדמיים שמשדרגים את קורות החיים משמעותית, וגם את הסיכוי שלנו להרוויח שכר נאה למדי בזכות התעודה שנקבל בסוף הדרך. אלא שלא רק מסלול הלימודים שלכם חשוב – גם המוסד האקדמי שבו תלמדו ישפיע על השכר הפוטנציאלי ועל אפשרויות הקידום הצפויות. אז לפני שאתם נרשמים ללימודי מנהל עסקים, אחד התחומים הלוהטים והמבוקשים היום בשוק, הנה 20 המוסדות אקדמיים הטובים בעולם, לפי הדירוג הרשמי של QS, שבוחן את איכות תכנית הלימודים, סגל הוראה, ובעיקר את המוניטין של הבוגרים ואת מידת ההצלחה שלהם בשוק העבודה.

 

20 – ביה"ס לעסקים פיוקווא – אוניברסיטת דיוק

אוניברסיטת דיוק בקרוליינה הצפונית מציעה תכנית לימודים יקרה למדי, בעלות של 100-150 אלף דולר. מצד שני, על פי הנתונים בוגרי האוניברסיטה מקבלים שכר ממוצע של 120-130 אלף דולר לשנה. מעניין האם מלינדה גייטס, רעייתו של מייסד מיקרוסופט ובוגרת האוניברסיטה, היא חלק מהסטטיסטיקה הזו.

 

מלינדה גייטס
מעלה את השכר הממוצע? מלינדה גייטס, בוגרת אוניברסיטת דיוק

 

19 – מכללת אימפריאל

המכללה הבריטית ממוקמת בלונדון, ואם תרצו להשלים כאן את לימודי התואר במנהל עסקים תצטרכו להיפרד מ-70 אלף דולר. את הסכום הזה תרוויחו בחזרה כבר בשנת העבודה הראשונה שלכם, לפחות על פי הסטטיקה: בוגרי התכנית מרוויחים בממוצע 70-90 אלף דולר בשנה.

 

18 – ביה"ס לעסקים IESE

בהנחה שאתם מוכנים לבלות את תקופת הלימודים בין סטודנטים דוברי ספרדית, המכללה המצוינת הזו בברצלונה מציעה לכם מסלול איכותי למדי. זה יעלה לכם קצת פחות מ-150 אלף דולר, והשכר הממוצע לבוגרי התכנית הוא כ-100 אלף דולר בשנה.

 

17 – ביה"ס לעסקים באוניברסיטת ברקלי

אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה נחשבת למוסד אקדמי מצוין, עם כמה בוגרים מוכרים למדי, ביניהם השחקן כריס פיין למשל. כדי להירשם תיפרדו מ-140 אלף דולר, ואם יתמזל מזלכם ותיכנסו לסטטיסטיקה, השכר הממוצע ביום שאחרי עומד על 120 אלף דולר.

 

כריס פיין
לפני שהפך לקפטן קירק – כריס פיין, בוגר אוניברסיטת ברקלי

 

16 – ייל

אוניברסיטת ייל היא עוד מוסד אקדמי ששמו הולך לפניו, עם בוגרים מפורסמים כמו מריל סטריפ וג'ורג' בוש. אם תירשמו לתואר במנהל עסקים באוניברסיטה בקונטיקט תשלמו בין 100 ל-150 אלף דולר. הבשורה הטובה היא שבוגרי האוניברסיטה מרוויחים בממוצע כ-125 אלף דולר בשנה.

 

15 – אוניברסיטת מישיגן

150 אלף דולר. זהו שכר הלימוד שיידרש מהנרשמים ללימודי מנהל עסקים במישיגן. מצד שני מדובר בתכנית איכותית שנחשבת לאחת הטובות בארה"ב ובעולם בכלל, והבוגרים שלה מרוויחים קצת יותר מ-120 אלף דולר לשנה, בממוצע.

 

14 – נורת'ווסטרן

יש לא מעט בוגרים מפורסמים שעברו דרך אוניברסיטת נורת'ווסטרן באילינוי, מסטיבן קולבר ועד מייגן מארקל. שכר הלימוד כאן לא נמוך בכלל ומתקרב ל-150 אלף דולר, עם שכר ממוצע של כ-125 אלף דולר לאחר קבלת התואר האקדמי.

 

מייגן מארקל
מייגן מארקל – מאוניברסיטת נורת'ווסטרן לבית המלוכה הבריטי

 

13 – ביה"ס לעסקים ESADE

עוד מוסד אקדמי ספרדי נכנס לרשימה המכובדת הזו, ושכר הלימוד כאן הוא כבר קצת יותר נסבל (לפחות ביחס לבתי הספר הקודמים שהוזכרו). הלימודים יעלו לכם כ-75 אלף דולר לשנה, ועל פי הסטטיסטיקה הבוגרים מסיימים שנת עבודה ראשונה עם רווח, שכן הם מרוויחים בין 90 ל-100 אלף דולר לשנה.

 

12 – אוניברסיטת אוקספורד

לאוניברסיטה הבריטית יש בוגרים מעוררי גאווה, מסטיבן הוקינג ועד ביל קלינטון, ובכל זאת שכר הלימוד בה יחסית סביר: כ-75 אלף דולר. הבוגרים שלה מרוויחים קצת פחות מ-90 אלף דולר לשנה, כך שמדובר בהשקעה לא רעה בכלל.

 

 

11 – אוניברסיטת קליפורניה

לא מעט כוכבים גדולים השלימו את הלימודים האקדמיים שלהם ב-UCLA, ואולי זה המיקום האידאלי (לוס אנג'לס) שמסביר למה. מה שבטוח הוא שכדי להירשם ללימודים הם שילמו בין 100 ל-150 אלף דולר, והשכר הממוצע של בוגרי התואר במנהל עסקים הוא 115 אלף דולר לשנה.

 

10 – אוניברסיטת קולומביה

אם אתם מעדיפים ללמוד בניו יורק, קולומביה היא יעד נהדר, והיא גם סוגרת את רשימת עשר הגדולות. הבוגר הבולט של האוניברסיטה הוא ללא ספק ברק אובמה, והוא כנראה לא סוחב הלוואות סטודנטים גם אם מדובר בתואר שעלה לו כמעט 150 אלף דולר. השכר הממוצע לבוגרים (שלא הפכו לנשיאים) עומד על 120 אלף דולר לשנה.

 

ברק אובמה
הדרך של ברק אובמה לנשיאות החלה באוניברסיטת קולומביה

 

8 (תיקו) – אוניברסיטת שיקגו

אחד הבוגרים המוכרים ביותר של אוניברסיטת שיקגו הוא לארי אריסון, מייסד חברת אורקל, מה שאולי מסביר איך הפכה האוניברסיטה לאחת הטובות ביותר בעולם. היא נמצאת, כמובן, במדינת אילינוי, ושכר הלימוד כאן עומד על כ-150 אלף דולר, עם שכר ממוצע של 130 אלף דולר לשנה לבוגרי התכנית במנהל עסקים.

 

8 (תיקו) – בית הספר לעסקים IE

חזרנו לספרד, אבל הפעם אנחנו דווקא במדריד, עם אוניברסיטה מצוינת שתעלה לכם כ-85 אלף דולר. את הלוואת הסטודנטים אתם אמורים לכסות מהר יחסית, בזכות שכר שנתי ממוצע של 95 אלף דולר.

 

7 – ביה"ס ללימודי תעשייה וניהול HEC

זהו הביקור הראשון שלנו בפריז, באוניברסיטה עם שכר לימוד שלא עולה על 80 אלף דולר. אחרי שתשלימו את התואר באחת הערים היפות באירופה תקבלו לא רק תעודה, אלא גם שכר שנתי ממוצע של 115 אלף דולר.

 

6 – ביה"ס לעסקים INSEAD

לביה"ס האיכותי הזה יש שלושה קמפוסים בעולם, הבולט שבהם נמצא בפריז אבל האחרים כוללים את סינגפור ואבו-דאבי. שכר הלימוד לא נמוך, 150 אלף דולר, והשכר הממוצע לאחר התואר הוא 105 אלף דולר.

 

ביה"ס לעסקים INSEAD
ביה"ס לעסקים INSEAD

 

5 – המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס MIT

האוניברסיטה בקיימברידג' נמצאת כאן במקום החמישי הראוי, ויש מי שיטען שהיא אמורה לקבל דירוג גבוה עוד יותר. גם כאן שכר הלימוד עומד על 150 אלף דולר, אבל השכר הממוצע לאחר התואר כבר עומד על 130 אלף דולר.

 

 

4 – ביה"ס לעסקים של לונדון

האוניברסיטה הבריטית גובה שכר לימוד של כמעט 100 אלף דולר, אבל כשמדובר באחד מארבעת המוסדות היוקרתיים והאיכותיים בעולם, זה כנראה לגיטימי. אם תעמדו בהצלחה בלחץ הבחינות והעבודות האקדמיות, אולי תצליחו גם אתם למצוא עבודה בשכר של 110 אלף דולר לשנה, כמו בוגרים אחרים של התכנית.

 

3 – אוניברסיטת פן (PENN)

ביה"ס לעסקים של האוניברסיטה בפנסילבניה מבטיח לכם תכנית לימודים מצוינת שתיראה נהדר בקורות החיים שלכם, וזה יעלה לכם "רק" 150 אלף דולר לשנה. עכשיו אנחנו גם עולים מדרגה בכל הקשור לשכר הממוצע, שעומד על 140 אלף דולר לשנה בקרב בוגרי האוניברסיטה. אגב, אתם מכירים כמה מהבוגרים המוצלחים ביותר: נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ביתו איוונקה, מייסד טסלה אילון מאסק וכן המשקיע האגדי וורן באפט.

 

דונאלד טראמפ
דונאלד טראמפ ובתו איוונקה בין בוגרי האוניברסיטה בפנסילבניה

 

2 – הרווארד

אולי הרווארד מוכרת בעיקר בזכות עורכי הדין המוצלחים שלה, אבל גם בית הספר לעסקים מספק את הסחורה. זה אולי יעלה לכם 150 אלף דולר אבל אחרי הלימודים תרוויחו בין 130 ל-140 אלף דולר בשנה, או קצת יותר אם קוראים לכם מארק צוקרברג.

 

1 – סטנפורד

150 אלף דולר הוא שכר הלימוד הנפוץ בארה"ב, לפחות במכללות היוקרתיות מכל, וגם סטנפורד שומרת על הסטטוס קוו. הבוגרים שלה מרוויחים את הסכום הזה בתוך שנה אחת, לפחות על פי ההערכות. שני בוגרים של האוניברסיטה השפיעו כנראה גם על החיים שלכם – קוראים להם סרגיי ברין ולארי פייג', אלה שהציגו לעולם את גוגל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme