התקלה הגדולה באייפון XS לא מונעת הגעתו לישראל

יובל פוגל5 דקות קריאה
האייפון החדש בדרך אבל מה קרה ל iOS 12?
שתף:

אנשים רבים ברחבי העולם אוהבים את דגם אייפון XS החדש ואת דגם ה-Max שלו, ונראה כי בסך הכל מדובר בעוד דגם מוצלח מבית היוצר של אפל. יחד עם זאת, מכשירים אלו סובלים מבעיה רצינית מאוד הנובעת מגרסת ההפעלה החדשה: IOS 12.1 Beta 2. בכתבה זו נציג לכם את הבעיה, את הסיבה להיווצרותה, ועוד דברים מעניינים ומפתיעים.

 

 

View this post on Instagram

 

iPhoneXs Max Gold Color #iphonexs #iphonex #iphonexsmax

A post shared by طوكيو للهواتف المتحركة (@tokyo_phone) on

 

הקדמה: מה זה iOS?

ה- iOS היא מערכת הפעלה ניידת מבית היוצר של אפל, המשמשת את מוצריה הטכנולוגיים של החברה. המערכת הושקה לראשונה בשנת 2007, ועד כה יצאה לשוק ב-12 גרסאות שונות (יחד עם דגם האייפון שהושק באותה שנה).

 

 

iOS 12: על הרצוי ועל המצוי

כפי שלבטח הבנתם, iOS 12 היא גרסת ההפעלה החדשה ביותר של אפל. הגרסה הוצגה לראשונה בתחילת חודש יוני האחרון, ובמהלך השקתה, יצאה אפל בהצהרה חיובית במיוחד, לפיה עתידה הגרסה לשפר את ביצועי כל המכשירים בכ-40% (כולל הישנים). אין ספק, כי במידה והצהרה זו תתקיים הלכה למעשה, מדובר יהיה בשדרוג משמעותי עבור המשתמשים, אך יחד עם זאת, יש לבחון את הדברים לאורך זמן, ובינתיים כבר התגלתה תקלה טכנית בסיסית ומשמעותית בגרסה החדשה.

 

מהי הבעיה במכשירים מבוססי iOS 12, וממה היא נובעת?

מדובר בבעיית טעינה, הנובעת מכך שאין ביכולתם של מטענים חשמליים להתחבר למכשיר בו לא נעשה שימוש במשך שעה רצופה ומעלה. מקור בעיית הטעינה היא תכונת אבטחה שהוטמעה בגרסת ה- iOS 12כברירת מחדל: עבור מכשיר שלא היה פעיל במשך שעה רצופה, ובפרקי זמן אקראיים במהלך אותה שעה, תתבצע נעילה אוטומטית, וזאת במטרה למנוע פריצות וגישה לנתוני מכשיר שאבד או נגנב.

 

 

View this post on Instagram

 

My actual #ScreenTime stats! #iOS12 #iPhoneX #URTechie

A post shared by Utterly Random Techie (@utterlyrandomtechie) on

 

ההתפתחות התקשורתית בנוגע לבעיה בגרסת ה- iOS 12

בשבוע שעבר שחררה אפל לשוק את גרסת ה-IOS 12.1 Beta 2, ולמרות שבכל הנוגע לתוכנת ההפעלה לא היו הערות רשמיות מצידה, מיהרו אתרי האינטרנט להזהיר את קהל הצרכנים מביצוע רכישת דגמי האייפון XS עקב "פגם חמור ברכיב הטעינה". תפוצתה הרחבה של הידיעה ברשת הגיעה הודות ליוטיובר לואיס הילשטנגר, אשר השתמש בפלטפורמת היוטיוב שלו המונה כ-12 מיליון משתמשים, לשם הצגת והסברת הבעיה באמצעות סרטון וידאו.

 

מה אומרים על הבאג ידוענים בתחום הטכנולוגי?

היוטיובר הפופולרי מארקס בראונלי טוען, כי כך נוהגת אפל להתנהל כשמדובר בבעיות הנמצאות במחלוקת תקשורתית וטכנית: "כלפי חוץ נראה כי בחברת אפל לא ממש יודעים איך להתמודד עם הבעיה: הם מנסים לפתור אותה, ובמקביל הם מטילים את האחריות על המשתמשים באמצעות הצהרות על שימוש שגוי במכשירים".

 

 

האם הבעיה באמת כל כך חמורה?

לא נראה כך, כיוון שראשית היא אינה תקפה לטעינה אלחוטית. שנית, מדובר בבאג שגורם למכשיר לא להתחיל בטעינה רק דרך כבל חשמלי, ורק כאשר המכשיר כבוי. במילים אחרות, הטעינה מתחילה רק כאשר המכשיר דולק, או לחילופין – רק כאשר מדליקים אותו. זאת ועוד, כפי שלבטח כבר הבנתם, זה לא באג ייחודי לדגמי XS, והוא עלול להשפיע על כל מכשיר מבית היוצר של אפל המריץ את גרסת ה- iOS 12.

 

ולסיום… לא חשבתם שנשאיר אתכם ללא פתרון, נכון?

ישנה דרך טכנית וקלה לעקוף את בעיית הטעינה החשמלית: היכנסו למסך ההגדרות שלכם, לאחר מכן עברו למסך "Face ID והגדרות גישה", ובמסך זה הפעילו את אפשרות "אביזרי ה-"USB (בברירת המחדל היא כבויה). זה הכל – שלושה צעדים, קל ופשוט. יש לזכור, כי בחברת אפל מודעים לבעיה ועמלים לפתרונה, וייתכן כי כבר בעדכון הגרסה הבא תבוטל ברירת המחדל הנוכחית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme