אפל מתכננת לרכוש את טסלה – וורן באפט מתנגד נחרצות למהלך

מערכת5 דקות קריאה
דעתו של באפט על טסלה ואפל
שתף:

יש אנשים שכולם רוצים להקשיב להם. הדעה שלהם חשובה במיוחד וכשהם מדברים, קשה מאוד לפספס אותם. וורן באפט הוא אחד מהם, וכשהגיעה לאוזניו השמועה לפיה אפל מתכננת לרכוש את טסלה, הוא ממש לא שתק. תהיו בטוחים שגם טים קוק שמע את מה שיש לו לומר.

 

 

הצעד הבא של אפל: מכוניות אוטונומיות

מה שמשך את תשומת לבו של וורן באפט הוא המהלך המתוכנן של אפל להיכנס לשוק המכוניות האוטונומיות. התכנית הזו נמצאת במגירה כבר די הרבה זמן, לפחות לפי הדיווחים, ואחרי שאילון מאסק חזר בו מכוונתו להפוך את טסלה לחברה פרטית החלה חרושת שמועות בנוגע לעתיד החברה. בין השאר עלתה האפשרות לפיה חברת אפל תרכוש את מותג המכוניות החשמליות, זה ששווה כ-52 מיליארד דולר.

 

ממש לאחרונה גייסה אפל מהנדס בכיר שעבד בחברה בעבר, דאג פילד, כאשר המטרה היא להתמקד במאמצי הפיתוח של המכונית האוטונומית. רכישת טסלה, אם מהלך כזה אכן ייצא לפועל, היא בהחלט אינדיקציה באשר לעתידה של החברה. כשוורן באפט שמע על זה הוא מיד טען שמדובר ב"רעיון רע".

 

האם אפל תקנה את טסלה?
אם השמועות נכונות יכול מאוד להיות שחברת אפל תרכוש את טסלה

 

ההתנגדות של וורן באפט לרכישת טסלה

בשבוע שעבר התראיין באפט לאחד מערוצי הטלוויזיה בארה"ב ואמר שאם יש משהו שהוא ממש לא ממליץ לאפל לעשות – זה להשקיע בטסלה. הוא קרא לרעיון הזה "רעיון רע מאוד" בעיקר בשל טבעו של שוק הרכבים האוטונומיים שבו אפל מעולם לא התנסתה. "זה לא עסק פשוט," הוא אמר בראיון. "בתחום הזה אפשר להרוויח שנה אחת ולהפסיד שנה לאחר מכן. יש עשרות חברות אחרות עם משאבים, והן ימשיכו להגיע. הן יעתיקו את כל מה שתעשה."

 

באפט, מי שמחזיק במניות אפל בשווי של כ-56 מיליארד דולר, הוא בהחלט משקיע שמקבלי ההחלטות מקשיבים לו. רעיון הרכישה של אפל על ידי טסלה הוא הימור פרוע למדי מבחינת אפל, חברה שאין לה ניסיון רב ברכישות בסכומי עתק מהסוג הזה. הסכום המרבי שהחברה שילמה אי פעם בהסכם רכישה היה 3 מיליארד דולר. זה קרה ב-2014, אם תהיתם. מצד שני, אין לנו באמת מושג מה טים קוק ומקבלי ההחלטות בחברה מתכננים, אפל היא בכל זאת חברה שידועה כמי ששומרת את הקלפים קרוב לחזה. אם יש למישהו תכנית לקנות את טסלה, סביר להניח שנדע רק אם וכאשר תחתם העסקה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme