וורן באפט היה רוצה 100 אחוזים ממניית אפל  – והוא בדרך לשם

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
השאיפות של באפט ביחס למניית אפל
שתף:

חברת Berkshire Hathaway של וורן באפט השקיעה לאחרונה לא מעט, ולמעשה הכפילה את כמות המניות שלה בחברת התרופות טבע. באותה הזדמנות אישרו גם בכירים בחברה שהם היום בעלי מניות משמעותיים מאוד באפל. ליתר דיוק, Berkshire Hathaway היא בעלת המניות השנייה בגודלה בחברת אפל. במקביל התקבלה ההחלטה למכור את המניות של באפט בחברת אחזקות שהייתה המפיצה של הוושינגטון פוסט, פרט מעניין לאור העובדה שבאפט עצמו תמיד הביע אהבה עצומה לעיתונות. חוץ מזה החברה ממשיכה להשקיע במגוון רחב של תחומים אחרים, לרבות תחומי הביטוח, האנרגיה, הכימיקלים, המזון והקמעונאות.

 

 

ההשקעה בטבע והשאיפות ביחס לחברת אפל

חברת Berkshire Hathaway רכשה למעשה כמות עצומה של מניות טבע בערך משוער של כ-693 מיליון דולר, והמניה של טבע החלה לעלות. מיד לאחר רכישת המניות היא רשמה עלייה יפה של 5.1 אחוזים. בנוסף, על פי הצהרות חברת ההשקעות, מתוך 14.8 מיליארד דולר שהושקעו במניות כאלו ואחרות, נתח משמעותי הופנה לטובת המניות של אפל והיום יש לוורן באפט ו- Berkshire Hathaway 239.6 מניות השוות יותר מ-40 מיליארד דולר. המשמעות היה שלחברה יש כיום 5 אחוזים מסך המניות של יצרנית האייפונים והמטרה של באפט – עליה הצהיר בעצמו בריאיון – היא להגיע לבעלות של 100 אחוזים.

 

מניית אפל - לבאפט יש הרבה ממנה
וורן באפט רכש נתח נאה מתוך מניות חברת אפל – והיד עוד נטויה

 

באפט והחיבה לתחום העיתונות

כאמור, חברת Berkshire Hathaway מכרה את המניות שהיו לה בחברת האחזקות שהייתה מעורבת בהוצאה לאור של הוושינגטון פוסט. עם זאת, החברה עדיין מחויבת להשקעות בתחום העיתונות המודפסת, ורק לאחרונה נקשר שמה כבעליהם של לא פחות מ-32 עיתונים. אם שואלים את באפט (שהוא כמובן חובב גדול של העיתונות המודפסת) הוא בהחלט מכיר באופן שבו הרגלי הקריאה שלנו השתנו והוא מבין שהשינוי הזה השפיע על העיתונות המודפסת בכלל. המודלים הדיגיטליים היחידים שעובדים (לטענתו) הם המודלים של הוול סטריט ג'ורנל, הניו יורק טיימס והפוסט ברמה כזו או אחרת. במקביל להשקעות בתחום הזה החברה ממשיכה להגדיל את הנוכחות של בבנק בניו יורק, בחברת התעופה דלתא ובחברות רבות אחרות.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme