כך מייצרת האימפריה של וורן באפט הון של מיליארדים

מערכת5 דקות קריאה
הצעדים המרכזיים של וורן באפט
שתף:

כנראה אין צורך להציג את וורן באפט, וגם לא את ההון האדיר שלו המוערך היום ב-83 מיליארד דולר. חלק משמעותי מההון הזה מגיע מהאימפריה של באפט, Berkshire Hathaway, אבל לא רבים יודעים מאיפה בדיוק הכסף. לטובת הסקרנים, יש כמה וכמה חברות והשקעות בבעלות החברה, ואם אתם רוצים לקבל השראה,  הנה כמה תשובות.

 

כך הגיע וורן באפט לרשימת העשירים הגדולים בעולם

דירוג האנשים העשירים ביותר בעולם מגלה לנו כמה שמות שאנחנו מכירים, ורובם הגיעו להון המרשים שלהם בזכות חברה אחת מוצלחת במיוחד. ג'ף בזוס הקים את אמזון ב-1994, ביל גייטס מודה עד היום לחברת מיקרוסופט, וגם מארק צוקרברג (פייסבוק) ולארי אליסון (אורקל) ברשימה הזו. הסיפור של וורן באפט שונה. באמצעות Berkshire Hathaway הוא קנה, מכר והשקיע במאות חברות לאורך השנים, בכל תחום תעשייה אפשרי ובכל מקום על פני המפה. הוא השקיע בחברות משקאות כמו קוקה קולה, בעיתונים כמו הוושינגטון פוסט וגם בחברת ביטוח כמו Geico. החלק שלו בחברה עומד היום 36.8%, וזה לא מעט בחברה ששווה לא פחות מ-480 מיליארד דולר ומעסיקה 377,000 עובדים בשלל התעשיות.

 

מה הסיפור של וורן באפט?
וורן באפט מופיע במקום טוב ברשימת האנשים העשירים בעולם אבל האם אתם יודעים מה מקור ההון הזה?

 

קצת רקע

למרות שהחברה מזוהה היום בעיקר כחברה הקשורה לוורן באפט ולשותפו צ'רלי מונגר, סיפור המקור שלה מתחיל דווקא ב-1839, כשהוקמה בתור חברת טקסטיל ברוד איילנד. בתוך קצת יותר ממאה שנים (ב-1948) החברה העסיקה 11,000 עובדים והכניסה כ-29.5 מיליון דולר, שהיו שווים היום כ-300 מיליון דולר. בשנות ה-50 המניה של החברה החלה לרדת, וזה בדיוק הזמן שבו וורן באפט זיהה הזדמנות. הוא החל לקנות מניות אבל ב-1964 החליט שהוא מעוניין לצאת. מנכ"ל החברה הציע לקנות את המניות של באפט תמורת 11.37 דולר, בהפסד של 13 סנט למניה, וכפי שאתם בוודאי מנחשים – באפט ממש לא התלהב למכור. למעשה, הוא החליט לעשות מהלך הפוך לחלוטין. הוא קנה עוד מניות. בסופו של דבר הוא השתלט על החברה וגם פיטר את המנכ"ל. החברה הפכה לשלו באופן רשמי.

 

הכנסות החברה לפי מגזרים

האימפריה של וורן באפט בהחלט מגוונת והיא מונה מאות חברות משורה ארוכה של תעשיות. כשבוחנים את התחומים השונים מבינים בדיוק מאיפה מגיע הכסף הגדול באמת. למעשה, התחום המשמעותי מכולם – זה שאחראי ל-27 אחוזים מהכנסות החברה – הוא תחום הביטוח (65.5 מיליארד דולר). חוץ מזה, כשבוחנים את ההשקעות של החברה מגלים כמה שמות מוכרים מאוד. כמעט 15% מסך תיק ההשקעות של החברה מושקעים בחברת אפל, כמעט 10% בחברת קוקה קולה, וברשימה הזו מופיעות גם חברת התעופה דלתא וחברת כרטיסי האשראי ויזה.

 

כ-10% מהתיק של וורן באפט
וורן באפט משקיע בכמה חברות גדולות במיוחד, בהן גם חברת קוקה קולה

 

העסקאות הגדולות של החברה

באופן טבעי ולא מאוד מפתיע, וורן באפט מעורב בכמה עסקאות גדולות מאוד, והנה רק כמה מהשמות הגדולים ביותר המעורבים בעסקאות גדולות עם באפט והאימפריה שלו.

 

1 – ABC

באפט הוא הגורם המרכזי בעסקה שאפשרה את ההשתלטות של Capital Cities על רשת הטלוויזיה ABC, שנמכרה בסופו של דבר לדיסני אבל עוד קודם, העסקה עם באפט נחשבה לעסקה הגדולה ביותר שלא בתחום הנפט.

 

2 – ESPN

עוד רשת טלוויזיה מוכרת מאוד היא ESPN, אבל באפט רכש חלק נכבד ממנה כבר ב-1985, כחלק מעסקת המיזוג של CapCities ו-ABC.

 

3 – היינץ

חברת Berkshire Hathaway ו- 3G Capital השתלטו על היינץ ב-2013, מה שהעניק לבאפט את השליטה על מותגים מובילים בתחום.

 

4 – וושינגטון פוסט

וורן באפט חילק את הוושינגטון פוסט כשהיה ילד, וכשגדל בחר לרכוש נתח משמעותי מהעיתון.

 

5 – ג'ילט

באפט החל לרכוש מניות בסוף שנות ה-80, וזה גם הזמן שבו הפך לבעל המניות הגדול ביותר של חברת ג'ילט. הוא צבר רווח של 4.4 מיליארד דולר ומכר את החברה לפרוקטר אנד גמבל.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme