10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת3 דקות קריאה
מה שחשוב לדעת
שתף:

החללית הישראלית הראשונה יצאה לדרך, וורן באפט מפסיד מיליארדי דולרים ואיך לא – פייסבוק ממשיכה לאסוף מידע אישי, והפעם מדובר במידע רגיש במיוחד.

 

1 – החללית הישראלית כבר בדרך לחלל

בסוף השבוע האחרון זה קרה. אחרי שנים של עבודה, עם שיתוף פעולה של התעשייה האווירית ועמותת SpaceIL, וגם עם 100 מיליון דולר – החללית הישראלית הראשונה יצאה לדרך בלילה שבין חמישי לשישי. בסוף המסלול היא אמורה לנחות על הירח, ועל פי לוח הזמנים שנקבע, זה יקרה ב-11 באפריל. מנהל סוכנות החלל האמריקאית כבר בירך על השיגור המוצלח והוסיף: "יש הזדמנויות נהדרות שמחכות לישראל ולכולנו ככל שנתקדם בחלל."

 

 

View this post on Instagram

 

דוח מסע לירח# 1 אחרי השיגור המוצלח היום לפנות בוקר ופריסת רגלי החללית, בראשית החלה את המסע לירח. החללית הייתה במרחק של 69,400 ק"מ ומתחילה לנוע חזרה לכיוון הקפת כדור הארץ הראשונה. בינתיים בחדר הבקרה של SpaceIL והתעשייה האווירית ערכו בשעות האחרונות בדיקות מרובות במסלול InOrbitTest וזיהו שבעוקבי הכוכבים, המסייעים בניווט, יש רגישות גבוהה לסינוור על ידי קרני השמש והנושא נבדק. ביום ראשון צפוי להתחיל התמרון הראשון סביב כדור הארץ. #ישראלבדרךלירח @israel_aerospace_industries

A post shared by SpaceIL (@spaceil) on

 

2 – מחירי הטבק עלו – והמעשנים אגרו

למרות ששר האוצר כחלון ניסה למנוע את המהלך הזה, בסופו של דבר לא הייתה לו ברירה אלא לאשר את עליית מחירי הטבק. זה קרה כבר בסוף השבוע, ובלילה האחרון שלהם עם המחירים "הישנים" יצאו המעשנים אל הפיצוציות כדי לאגור כמה שיותר שקיות טבק. המחיר החדש, זה שנע בין 75 ל-100 שקלים, הוא מהגבוהים בעולם, והוא גבוה יותר מפי 3 בהשוואה למדינות רבות באירופה, בהן גרמניה ובריטניה.

 

 

3 – הסכם הסחר בין ארה"ב לסין מתקרב?

שיחות הסחר בין סין לארה"ב מתקדמות, לפחות לטענת שתי המדינות. הנשיא טראמפ כבר נפגש עם סגן הנשיא הסיני ליו הי, ונראה שהוא אופטימי. המסר המרכזי שעלה בעקבות הפגישה הוא המסר לפיו שתי המדינות יתאמצו יותר כדי להגיע לפשרה, ולמצוא פתרון בסוגיית המכס בין שני הצדדים. בינתיים הפסקת האש אמורה לפוג בסוף השבוע הקרוב (1.3) אבל כמו שזה נראה כרגע, הארכה היא בלתי נמנעת. המשמעות של הפסקת האש היא שהמדינות לא מטילות כרגע מכסים על סחורות מיובאות, ואפשר להניח שהמגמה הזו תימשך, לפחות בתקופה הקרובה.

 

טראמפ
אופטימי. דונאלד טראמפ.

 

4 – מי באמת עומד מאחורי האיחוד בין לפיד לגנץ?

לפני שזה קרה באופן רשמי, ולפני שבני גנץ ויאיר לפיד פרסמו תמונה משותפת באינסטגרם ובפייסבוק, ראיתם בוודאי שלטי חוצות עם הסלוגן "אין איחוד – הקול אבוד". עכשיו מסתבר שמי שעמד מאחורי הקמפיין הזה הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. לפי הפרסום בחדשות 13 הוא עודד את האיחוד בין שלוש המפלגות (יש עתיד, חוסן לישראל ותל"ם). לאחר האיחוד הודיעו בעמותת "אחריות לאומית" שעמדה מאחורי הקמפיין שהפעילות שלה תיעצר, כדי להימנע ממגבלות אפשריות ביחס למימון מפלגות.

 

5 – פייסבוק שוב חודרת לכם לפרטיות

מישהו בפייסבוק לא לומד לקח, ואחרי כמה וכמה פרשיות הקשורות בפרטיות המשתמשים, הרשת החברתית ממשיכה בשלה. תחקיר חדש של וול סטריט ג'ורנל מגלה שפייסבוק מקבלת מידע מכמה וכמה אפליקציות גם אם אתם לא מחוברים אליהן באמצעות החשבון שלכם ברשת של צוקרברג. לפחות 11 אפליקציות מעבירות מידע פרטי לפייסבוק, ומדובר במידע שעל פניו לא ברור למה הרשת הזו צריכה בכלל, כדוגמת מועד קבלת המחזור החודשי של הגולשות.

 

6 – וורן באפט הפסיד יותר מ-4 מיליארד דולר

הוא נחשב למשקיע אגדי, והוא עדיין כזה, גם אחרי שחברת ההשקעות שלו ספגה הפסד משמעותי. בסוף השבוע האחרון הודיעה חברת ברקשייר האת'וויי על מחיקתם של למעלה מ-4 מיליארד דולר, תוצאה של צניחה במניית קראפט היינץ, יצרנית המזון. עם ביצועים נמוכים, חקירה של הרשות לני"ע בארה"ב ודיווידנדים הנמוכים ב-36%, המצב של קראפט היינץ לא מזהיר.

 

וורן באפט
4 מיליארד דולר פחות. וורן באפט.

 

7 – הסרט הגרוע של 2018: "הולמס ווטסון"

סרטי "שרלוק הולמס" (וגם סדרת הטלוויזיה) זכו להצלחה גדולה, אבל הגרסה החדשה כבר ממש לא מרשימה אף אחד. בסוף השבוע האחרון החידוש המחריד זכה בתואר המפוקפק מאוד: הסרט הגרוע של השנה. גם שחקן המשנה והבמאי "זכו" בתארים בטקס פטל הזהב. מליסה מקארת'י זכתה בפרס השחקנית הגרועה ביותר.

 

 

8 – הלילה: טקס פרסי האוסקר

מליסה מקארת'י אולי נבחרה לשחקנית הגרועה של השנה בעקבות ההופעות שלה בשני סרטים שיצאו ב-2018, אבל יש לה עדיין סיכוי לסיים את סוף השבוע בטעם טוב. בטקס האוסקר שיתקיים הלילה היא מועמדת לפרס השחקנית הטובה. היא תתחרה מול כמה מועמדות בולטות כמו ליידי גאגא וגלן קלוז, ובקטגוריית השחקן הטוב ביותר יתמודדו ראמי מאליק ובראדלי קופר. חוץ מזה יש לנו גם נציג ישראלי – גיא נתיב, שסרטו "סקין" מועמד לפרס הסרט הקצר, ואם הסרט "רומא" יזכה בהתאם לתחזיות, זה יהיה הישג אדיר לנטפליקס, וגם רגע היסטורי. בקיצור, גם בלי מנחה רשמי אחד יש מספיק סיבות לקום לפנות בוקר (או לפחות לצפות בשידור חוזר בשעה קצת יותר הגיונית).

 

אוסקר
הלילה: טקס פרסי האוסקר.

 

9 – האם יש ייצוג משמעותי יותר לנשים?

אם אתם סקרנים לדעת איך מחאות סטייל #metoo השפיעו על הייצוג בקולנוע, ואחרי שכבר הוכח שסרטים עם גיבורה אישה דווקא הצליחו יותר – יש נתונים מעניינים ששווה להציץ בהם. על פי מחקר שבוצע באוניברסיטה בארה"ב, ייצוג הנשים בקולנוע עלה בשנה האחרונה. אלא שגם אם מדובר בעלייה היא ממש לא משמעותית: מ-24% סרטים ב-2017, ל-31% ב-2018. הנשים מככבות בעיקר בקומדיות (32% מהסרטים), ובסרטים עצמאיים הן זוכות לפופולריות רבה יותר. אז אולי ליידי גאגא ("כוכב נולד") או אמילי בלאנט ("מרי פופינס חוזרת") עמדו בראשם של שוברי קופות, אבל ברוב המקרים תמצאו גבר בתפקיד המרכזי.

 

10 – מתחילים להתכונן לאירוויזיון

טוב, אז אולי "מתחילים" זו לא מילה נכונה, בכל זאת כבר יצאו קריאות למתנדבים, פורסמו מחירים גבוהים להחריד וגם נבחרו רוב המועמדים במדינות המשתתפות. אלא שבסוף השבוע האחרון נפגשו לראשונה כל ארבעת המנחים עם צוות ההפקה, וההכנות לאירוע כבר החלו. במקביל נבחר השיר שייצג אותנו בתחרות, זה שלא יצטרך לעבור את חצי הגמר בדרך לשם שינוי, ובשבוע הבא הוא יושק באופן רשמי.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme