אתם אולי חושבים שהמהלכים האלה תורמים לקריירה שלכם – אבל הם רק פוגעים בכם

סיון קידר5 דקות קריאה
מהלכים שכדאי לשנות
שתף:

אתם משקיעים את כל כוללכם בעבודה, מדייקים בזמני הגשת פרוייקטים, מנהלים את המיילים בצורה מופתית, לא מתבלבלים כאשר שואלים אתכם על העלאה בשכר, אתם בטוחים בעצמכם, יודעים לקבל החלטות וליישם אותן, משקיעים מאמצים ומשאבים בטיפוס בסולם, ועל פניו נראה שאתם עושים את כל הדברים הנכונים כדי שזה גם יצליח. אך מה שנראה כמו מהלך חכם בקריירה שלכם עלול לעיתים להתברר כמלכודת ולהשיג עבורכם את התוצאה ההפוכה, ולמעשה לפגוע בכם. הנה 4 מהלכים שלכאורה נראים חכמים, אך כשבוחנים אותם מקרוב, עלולים להיות עבורכם כירייה ברגל.

 

 

אתם עובדים מעבר לשעות העבודה שהוגדרו לכם

בתעשיות או בתפקידים מסויימים נדרשות לעיתים שעות עבודה מרובות, ושעות נוספות לעיתים נדרשות ואף בלתי נמנעות בתקופות וענפים מסויימים. מצד שני, כשאתם נוהגים לחרוג משעות העבודה הנדרשות לעיתים קרובות, בין אם אתם מגיעים יחד עם המאבטח שפותח את המשרדים ובין אם אתם נשארים בסוף היום להשלים מטלות נוספות עם צוות הניקיון, עלול להיווצר רושם של חוסר יכולת בניהול זמן יותר מאשר מסירות. כאשר הרגל זה הופך להיות קבוע אתם עלולים להסתמן כמי שאינם מסוגלים לבצע את עבודתם במסגרת השעות שנדרשות מהם במקום העבודה, ואף לעורר חשד שמא אתם עסוקים מידי ביחס לשאר העובדים, ושמסיבה זו עליכם לפצות על כך בשעות נוספות כאשר כולם כבר בבית.

 

אם החלטתם להישאר אחרונים במשרד זה לא הופך אתכם לחרוצים בהכרח

 

אתם מתנדבים לבצע משימות שאינן בגדר תפקידכם

כשהמעסיק מבקש מתנדב שידאג לתעד הערות והחלטות במהלך פגישה שאורכת 3 שעות, או כאשר הוא מבקש להזין נתונים ואתם הראשונים שמתנדבים, תחשבו שוב! יתכן שאתם רואים במאמץ שלכם מסירות ועזרה לצוות העובדים, אך הרצון הטוב שלכם עלול להתפרש בצורה שלילית בעיני הקולגות ובעיני המעסיקים שלכם. ביצוע עבודות בסטטוס נמוך, שאינן בגדר תפקידכם הוא לגיטימי כאשר אתם בתחילת מסלול הקריירה שלכם, אך מרגע שעליתם כמה שלבים בסולם, עליכם לנהל את המשימות, את הזמן ואת האנרגיה שלכם באופן יעיל וחכם יותר. בהתנדבותכם לקחת על עצמכם משימות מסוג זה אתם יוצרים את הרושם ההפוך, ועמיתיכם עלולים להסיק, שניתן "להפיל" עליכם את כל המשימות שאף אחד לא מעוניין לקחת לעצמו.

 

 

אתם נמנעים מחברות שאינה מקצועית עם עמיתיכם לעבודה

אתם אוכלים את ארוחת הצהריים ליד שולחן העבודה במקום בחדר האוכל או המזנון, אתם נמנעים משיחות קלילות שאינן בגדר עבודה או מפעילויות גיבוש מחוץ לשעות העבודה, נוטים תמיד להשיב את השיחה לאחד הפרוייקטים בהם עוסק המשרד וכשכולם נלהבים משיחה על המשחק הצפוי להיות בסופ"ש הקרוב אתם נראים אומללים. הפן החברתי במקום העבודה חשוב לא פחות מהפן המקצועי, וקידום בקריירה לעיתים דורש כישורים חברתיים לצד כישורים ניהוליים. לכן חשוב להשקיע ביחסי האנוש עם הסובבים אתכם על מנת לקבל מהם הערכה וכבוד. כאשר אתם מבודדים את עצמכם אתם עלולים ליצור רושם שלילי של אדם מתבודד או גרוע מזה- אנטיפת.

 

מהלכים גם בארוחת הצהריים
נצלו את שעת הצהריים כדי לייצר קשרים אישיים ולדבר על נושאים שלא קשורים לעבודה

 

אתם לא מוותרים או מודים בפרוייקט שנכשל

יועצי קריירה לעיתים קרובות מייעצים לקחת את העבודה בקלילות. רצינות רבה מידי אינה מועילה תמיד, וגם כאשר נכשלים, חבל להתעקש שלא לצורך. אי הודעה בכשלון, התעקשות על חיוניות הפעולה שלא צלחה, העברת האשמה אל גורם אחר ואי לקיחת אחריות עלולים לפגוע בכם. כאשר פרוייקט נכשל או פעולה שביצעתם לא הניבה את התוצאות הרצויות, מומלץ פשוט למצוא דרך לתקן את המצב או להציע אפשרות חלופית. פעולה מסוג זה מתעלת את האנרגיה למקום חיובי, אופטימי ופורה ומציגה אתכם כאנושיים, בעלי תושייה, גמישים מחשבתית ויצירתיים. זה נקרא לעשות מהלימונים לימונדה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme