מחיר למשתכן משתלם למי שזכאי – אתם יכולים לקבל 90% משכנתא

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, בשיתוף הבנקים, הגיעו לאחרונה להסכמה שבפרויקטים של מחיר למשתכן המשכנתא תינתן על פי ערך הדירה בפועל, ולא על פי מחירה המוזל. המשמעות של ההחלטה הדרמטית הזו היא שרוכשי הדירות במחיר למשתכן יוכלו לקבל מהבנקים עד 90% משכנתא, בהון עצמי של 100 אלף שקל בלבד. דירת 120 מ"ר בראש העין לדוגמה, ששווי השוק המשוער שלה הוא כ-1.4 מיליון, תעלה במסגרת מחיר למשתכן 1.094 מיליון שקל. כלומר ברכישה שלא במסגרת הפרויקט, ניתן היה לקבל מהבנק משכנתא בגובה של כ-980 אלף שקל, המהווה 70% ממחיר השוק של הדירה. במסגרת מחיר למשתכן, המימון יהווה כ- 90% , כיוון שערך הדירה הוא 1.094 מיליון שקל.

 

מבחינת הזכאים להשתתפות בהגרלות מחיר למשתכן זו בשורה של ממש, כי רבים מהם לא יכולים לגייס הון עצמי מספיק כדי לרכוש דירה, גם לאחר ההנחה של הפרויקט.

 

בידקו אם אתם זכאים ל90% משכנתא במסגרת תכנית מחיר למשתכן – ללא התחייבות

כבר 12,457 אנשים עשו בדיקה לקבלת 90% משכנתא

:מחיר דירה רצויה

:הון עצמי קיים

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

מבחינת המלווים, הבנקים, מה שחשוב לצורך הבטחת ההלוואה הוא השווי האמיתי של הנכס, כלומר כמה שווה הדירה בשוק, כיוון שבמקרה והלווים לא יעמדו בהחזרי המשכנתא והבנק ימכור את הדירה, הוא יקבל עבורה את מחירה הריאלי. משרד האוצר גם הודיע שיאפשר לבנקים למכור את הדירות של הזכאים בשוק החופשי ללא מגבלות נוספות, במידה ואלו לא יעמדו בתשלומי המשכנתא. מטרת ההחלטה הזו היא לעודד את הבנקים להעניק לזכאים משכנתאות, מבלי לחשוש מסיכון גבוה מידי.

 

ההחלטה הזו יכולה להפוך את מחיר למשתכן לסיפור הצלחה, כיוון שהיא מכניסה למשחק רוכשים שאין ברשותם את ההון העצמי הנדרש היום, ומשכנתא בגובה 90% זו האפשרות היחידה שלהם לרכוש דירה, וזו בעצם המטרה העיקרית של הפרויקט.   

 

מצד שני, מדובר במשכנתא במינוף גבוה, ו- 90% משכנתא במחירי הדירות היום הוא סכום גבוה מאוד. לכן חשוב שתבחנו היטב את כל ההיבטים של התחייבות למשכנתא לפני שאתם מקבלים החלטה סופית. יכול להיות שזו הזדמנות חד פעמית לרכוש דירה, אבל האם אתם יכולים לעמוד בתשלומי ההחזר? ולא פחות חשוב, איזו הצעה אתם מקבלים מהבנק? למסלולים השונים שמציעים הבנקים וגובה הריבית בכל מסלול יש השפעה גדולה מאוד על גובה ההחזר החודשי של המשכנתא.

 

כדי להיות בטוחים שאתם מקבלים החלטה נכונה, אתם יכולים להיעזר בשרותיו של יועץ משכנתאות עצמאי, שאינו תלוי בבנקים ומחויב רק לכם. יועץ משכנאות מקצועי יכול להשיג עבורכם את הדיל הטוב ביותר מול הבנקים, לעשות בשבילכם שופינג בבנקים השונים, ולחסוך לכם עשרות, ולפעמים אפילו מאות אלפי שקלים. אם כבר התחלתם לברר פרטים על המשכנתא מול הבנקים, אתם בטח יודעים שמדובר בעניין לא פשוט בכלל. המונחים השונים יכולים להיות די מבלבלים, ולעיתים קשה להשוות בין ההצעות השונות כי כל בנק מציע  מסלולים וריביות שונות.  

 

אז לפני שאתם מקבלים את ההחלטה החשובה ביותר בחייכם, כזו שתחייב אתכם לעשרים השנים הבאות, חשוב שתעשו כל מה שאפשר כדי לוודא שקיבלתם את ההחלטה הנכונה.

 

מי זכאי/מי יכול להשתתף ב "מחיר למשתכן":

  • מי שלא הייתה בבעלותם דירה ב-6 השנים האחרונות
  • זוגות נשואים או ידועים בציבור ללא הגבלת גיל
  • רווקים, גרושים או אלמנים, שגילם מעל 35
  • חד הוריים עם לפחות ילד אחד שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עם ההורה דרך קבע ונמצא בחזקתו

 

בידקו אם אתם זכאים ל90% משכנתא במסגרת תכנית מחיר למשתכן – ללא התחייבות

כבר 12,457 אנשים עשו בדיקה לקבלת 90% משכנתא

:מחיר דירה רצויה

:הון עצמי קיים

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme