"פוליטיקה גרועה, ניהול כושל וסכינים בגב": עובד לשעבר של גוגל פלוס משתף חוויות

סיון קידר5 דקות קריאה
עובד לשעבר פותח פה על גוגל פלוס
שתף:

אם אתם חובבי טכנולוגיה מושבעים סביר להניח שיצא לכם להכיר את אחד מחשבונות הטוויטר היותר מרתקים ופופולרים אודות תרבות עמק הסיליקון. זהו חשבון הטוויטר של מורגן נטסון, מעצב האינטרנט בדימוס של גוגל פלוס.

 

על פני תקופה של 5 ימים, נטסון פרסם 149 ציוצים אודות כהונתו הממושכת ברשת החברתית גוגל פלוס. הוא החל לכתוב יום לאחר שהוול סטריט ג'ורנל חשף כי גוגל חיכתה שבעה חודשים לפני שגילתה שפריצת אבטחה אפשרה למפתחי צד שלישי לראות מידע פרטי, השייך ליותר מ- 500,000 משתמשי גוגל פלוס.

 

 

הפרסום הנדיר של עובד גוגל פלוס

מספר שעות לאחר פרסום הכתבה, בישרה גוגל על סגירת הרשת החברתית שמלכתחילה נוצרה במטרה לאתגר את הרשת החברתית פייסבוק, לפחות לטענת החברה, אך מעולם לא התקרבה להשגת מטרה זו. נראה שהמצב הביא את נטסון לחשוף מידע אותו שמר בבטן במשך 6 שנים, ולהוציא את הכביסה המלוכלכת מחוץ לגבולות החברה.

 

חלק ממה שהופך את "טוויסט נטסון" למרתק כל כך הוא העובדה שיש משהו מפתיע בחבר צוות לשעבר שיוצא נגד ענקית הרשת, המתיימרת להיות ידידותית כל כך עבור המועסקים בה ומעניקה להם אינספור הטבות. אין ספק שתלונה פומבית כנגד גוגל מעובד לשעבר הינה נדירה ביותר. בנוסף, המהלך של נטסון מפתיע משום שהוא חושף פרטים אודות ניהול לקוי של גוגל+ בשנת 2012.

 

 

מי הוא מורגן נטסון?

נטסון, שהתפטר מעבודתו בדרופבוקס בשנת 2012, 8 חודשים בלבד מהעסקתו בגוגל, מתאר חוסר משמעותי בחזון ובזבוז משאבים ניכר על ידי ויק גונדוטרה, המנהל לשעבר, שהוביל את המותג גוגל פלוס. נטסון גם ציין שבניגוד לאמונות קודמות שלו או למה שגוגל נוטה להציג, חלק נכבד מעובדי החברה איישו משרות שלא תאמו כלל את כישוריהם, כמו מעצבים שאין להם שום מושג בעיצוב, ואף הביע עלבון כשהוערך בהתאם לרמתם המקצועית.

 

יחד עם זאת חשוב לזכור שנטסון היה עובד אחד בלבד, שעבד על פרוייקט אחד בתקופה קצרה יחסית. כך עשוי להתקבל הרושם שנטסון נותר ממורמר, בלשון המעטה. לזכותו ייאמר, שהודה בקושי שלו לקבל ביקורת, ושאינו נלהב כאשר אינו מקבל מספיק קרדיט.

 

 

יש לנטסון גם מחמאות

היו לו גם כמה דברים טובים לומר על כמה מהאנשים שבא איתם במגע וחלק ממנהליו, וטען שהמשותף לרובם המוחלט הוא יושרה, אינטיליגנציה גבוהה ומוסר עבודה גבוה. בציוץ נוסף הפגין כבוד כלפי עמיתיו וציין שהוא מלא תקווה לשמור עימם על קשר בעתיד.

 

כשבוחנים את ההצלחה המטאורית והבלתי מעורערת של גוגל (80,000 עובדים נכון להיום), דבריו של נטסון, המתארים קרבות אגו, מלחמות על טריטוריה ומנהלים שמונעים משיקולים פוליטיים זולים, רק מוכיחים לנו שגוגל אינה שונה כל כך מחברות אחרות.

 

עקבנו אחרינו גם בטוויטר

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme