כישורי חיים שכדאי לכם לאמץ עוד לפני שתגיעו לגיל 30

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
הכירו - כישורי חיים משמעותיים
שתף:

האמת היא שאף אחד לא הסביר לנו מעולם מה אנחנו צריכים לעשות ואילו כישורים נדרשים כדי שנצליח בגדול. אנחנו אמורים להבין את זה לבד, ובתהליך הלמידה אנחנו מאבדים זמן יקר וגם לא מעט כסף והזדמנויות. מצד שני, יש כמה כישורי חיים שיכולים לעזור לכם לצמצם חלק מהטעויות הגדולות ביותר. הכישורים האלה יעזרו לכם במעבר לקראת העשור הרביעי שלכם, וגם אם תצליחו לאמץ רק חלק מהם, הרי זה משובח.

 

1 – למדו לקבל ביקורת

קשה לנו להתמודד עם הטעויות שאנחנו עושים ולקבל ביקורת כשאנחנו עושים משהו בצורה לא-הכי-טובה. בין שלל כישורי חיים שמומלץ לכם לרכוש, היכולת לקבל ביקורת היא אחת החשובות ביותר שיש. אם תניחו בצד את התגובה הרגשית ותתמקדו במידע שאתם מקבלים, תלמדו דבר או שניים ותדעו איך להשתפר ולהצליח טוב יותר בפעם הבאה. במילים אחרות, אם הבוס שלכם מעיר לכם על טעות שביצעתם, במקום להתנגד או להתנגח נסו להשיב בצורה קצת יותר מתוחכמת, להודות על זווית הראייה החדשה שקיבלתם ולהתפנות כדי לבחון אותה לעומק.

 

כישורי חיים וביקורת
בראש רשימת כישורי חיים שכדאי לכם לרכוש – היכולת לקבל ביקורת. היא תעזור לכם ללמוד ולהשתפר.

 

2 – התנצלו קצת יותר בכנות

הגיע הזמן ללמוד להתנצל באמת, בכנות, ומכל הלב. כדי לעשות את זה מומלץ לפעול מהר ולא לעכב את ההתנצלות עד לרגע שבו היא תתקבל בעין נאה הרבה פחות. ודאו גם שאתם עושים את זה פנים אל פנים (במילים אחרות – הרחק מהווטסאפ או המסנג'ר). נסו גם להסביר מה בדיוק קרה והבטיחו שתעשו הכל כדי להימנע מהבעיה הזו בעתיד. אל תשכחו להגיד שאתם מצטערים, בכל זאת מדובר בחלק החשוב ביותר בתהליך ההתנצלות.

 

3 – נהלו את הזמן שלכם בחוכמה

לא יהיה זמן כלשהוא שבו לא תצטרכו לתמרן בין כמה משימות אישיות ומקצועיות במקביל. אם כן, הזמן הטוב ביותר ללמוד איך לנהל את הזמן שלכם טוב יותר הוא עכשיו. כישורי חיים חשובים במיוחד הם אלה שיאפשרו לכם להתמודד טוב יותר עם עומס המשימות שלכם, וניהול הזמן נמצא בראש הרשימה. אפליקציות לניהול משימות והגבלת שעות העבודה שלכם הן שתי דרכים טובות להתקדם לעבר המטרה הזו.

 

כישורי חיים וניהול זמן
ניהול נכון של הזמן שלכם הוא אחד מ-15 כישורי חיים משמעותיים מאוד

 

4 – הכירו את הקיצורים במקלדת

זה אולי יישמע לכם מצחיק, אבל אנחנו עובדים על המחשב רוב היום, ואפשר לחסוך לא מעט זמן אם מכירים את הקיצורים החשובים ביותר. השקיעו את הזמן והכירו כמה קיצורים בסיסיים (כמו alt+f4 לסגירת החלון).

 

5 – סרבו באופן מכובד

רובנו מפחדים מהמילה "לא" כי אנחנו לא רוצים לאכזב אנשים אחרים סביבנו. מצד שני, כשאתם ממילא עמוסים ומישהו מבקש מכם לעשות משהו כשאין לכם את הזמן לעזור לו, התשובה "בטח שכן" כנראה לא התשובה האידאלית. לעומת זאת, התשובה "לא" מתאימה קצת יותר. היא תחסוך לכם זמן, תחושת אשמה ומתח. פשוט אמרו אותה בצורה נעימה ומכובדת.

 

6 – למדו ליצור חברים בכל סביבה

בין כישורי חיים חשובים אפשר למנות את היכולת שלכם ליצור חברים חדשים, ואם אתם עדיין לא בעניין – אולי הגיע הזמן שתעשו את זה. זה חשוב במיוחד כשאתם מתבגרים והמעגלים החברתיים שלכם הולכים ומצטמצמים. אחרי לימודי התואר האקדמי כבר נעשה מאתגר למדי ליצור חברויות קרובות. אז נצלו את ההזדמנויות שיש לכם, בלו קצת יותר זמן עם אנשים, ובקיצור, היו חברתיים יותר.

 

כישורי חיים חברתיים
כישורי חיים חברתיים אמורים להיות במקום טוב מאוד ברשימה שלכם

 

7 – למדו שפה שנייה

אפשר לכלול ברשימת כישורי חיים גם שפה שנייה, ולמעשה מדובר ביכולת די חשוב. לא רק שתיהנו יותר מהנסיעות שלכם לחו"ל, אלא שגם בעולם העסקים יש יתרון לשליטה בשפות נוספות. תוכלו להיעזר באפליקציות ייעודיות שיעזרו לכם את זה אונליין, דרך אגב. יש מהן בשפע.

 

8 – הגדירו תקציב ופעלו לפיו

ניהול פשוט של הכסף שלכם, מהוצאות בכרטיס האשראי ועד לצ'קים שעליהם אתם חותמים, הוא דווקא לא פשוט. לפחות עבור רוב האנשים. אם כן, נסו לנהל תקציב ותגלו מהר מאוד כמה אתם מוציאים ועל מה, ותצליחו לחסוך קצת יותר. באותה הזדמנות תוכלו לפתוח תכנית חיסכון למצבי חירום, ובהחלט מומלץ לעשות את זה.

 

9 – למדו לבלות זמן לבד

בין כישורי חיים רבים שכדאי לכם לרכוש, היכולת שלכם ליהנות מהזמן שלכם לבד חשובה מאוד. לכו לראות סרט שאתם ממש רוצים לראות והחברים שלכם קצת פחות, צאו לטיול לבד, אולי אפילו להופעה. כשאתם מתכננים גם את הזמן שלכם עם עצמכם, אתם מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם תחושת הבדידות שכולנו מרגישים מפעם לפעם. זה גם יעודד אתכם לייצר קשרים חברתיים חדשים.

 

כישורי חיים היכולת להיות לבד
היכולת שלכם להיות לבד וליהנות מזה היא בין כישורי חיים חשובים מאוד

 

10 – למדו לנהל משא ומתן

משא ומתן הוא כלי משמעותי מאוד גם בחיים האישיים וגם בעבודה. זה בדיוק מה שהופך את היכולת שלכם להתמקח לאחד מכמה כישורים חיים חיוניים. תכננו מראש אסטרטגיה והחליטו מה אתם רוצים להשיג ומה הקו האדום שלכם. אם אתם נכנסים לדיון על השכר שלכם בקשו קצת יותר מהסכום שאתם באמת רוצים ושואפים לקבל. אם אתם עומדים למכור את הרכב, נסו להציע גישה קצת שונה: "אני מוכן למכור את הרכב תמורת 30,000 ש"ח" במקום "אני רוצה 30,000 ש"ח על הרכב שלי".

 

11 – למדו להכין כמה מנות בסיסיות

אתם לא צריכים להתחרות ב"מאסטר שף" או להתחרות בשפים המובילים בעולם, אבל כמה מתכונים פשוטים יעזרו לכם מאוד יותר ממה שאתם יודעים. קודם כל, יהיה לכם קצת יותר קל להשקיע גם בעצמכם ולאכול נכון יותר (ולחסוך כסף) ושנית – תוכלו לארח בלי להסתבך ולהיקלע להרפתקאות קולינריות. למדו מגוון של מנות, כאלו שמתאימות לארוחת בוקר, לאורח צמחוני וגם קינוח שמתאים לכולם, וכשתצטרכו לשלוף מנה אחת מהארכיון – יהיה לכם קל לעשות את זה.

 

12 – למדו לבקש עזרה

לפעמים קשה לנו לעשות את זה, אבל תמיד חשוב שנדע איך לבקש עזרה. מותר וכדאי לנו לפנות לאנשים שיכולים לספק עצה טובה או סיוע בשעת הצורך, גם בעבודה וגם בחיים הפרטיים. תופתעו, אבל כשתלמדו לבקש עזרה תרגישו שאתם מסוגלים לעמוד בכל משימה. הסיבה? אנשים ישמחו לעזור לכם וגם יפרגנו על היכולת שלכם להודות שאתם זקוקים לעזרה מלכתחילה.

 

13 – כישורי חיים רומנטיים

אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד איך לגשת לאדם שמושך את תשומת לבכם ולעשות את הצעד הראשון. נכון, זה נראה קצת מאיים ואולי מפחיד למדי, אבל גישה ישירה ("את נראית חמודה – אפשר להזמין אותך למשקה") היא גישה טובה שתעזור לכם להתמודד עם המתח. תקבלו תשובות שליליות, וזה לא אמור להפתיע אתכם, אבל אחרי כמה תשובות שליליות תגיע גם אחת חיובית, וזה לבד שווה את המאמץ.

 

החשיבות של כישורי חיים רומנטיים
כישורי חיים רומנטיים חשובים יותר מכל מערך כישורים אחר אז אולי כדאי ללמוד איך לומר לאדם שאתם מחבבים – שאתם מחבבים אותו

 

14 – התלבשו בצורה מכבדת לראיון העבודה

אולי אנחנו לא אמורים להסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו, אבל זה לא אומר שאתם לא אמורים להקפיד על הלבוש שלכם כשאתם מגיעים לראיון עבודה. לבוש מכובד, מראה מסודר (ולא מרושל), כל אלה יעזרו לכם להתקבל בצורה חיובית יותר כשאתם מגיעים לראיון עבודה. גם ברשימת כישורי חיים אתם לא אנשים עם חוש אופנה מפותח במיוחד, כבדו את המראיינים שלכם עד כמה שאפשר.

 

15 – למדו להתעורר בזמן

פעם יכולתם להתעורר חמש דקות לפני ההרצאה באוניברסיטה או להגיע באיחור אופנתי לפגישה עם חברים. היום, כשאתם עם תואר אקדמי וגם משרה שיש לה השפעה לא מבוטלת על קורות החיים שלכם, כדאי שתשנו גישה. זה הזמן להתעורר קצת יותר מוקדם, גם אם תצטרכו ללכת לישון קצת יותר מוקדם.

 

מקור: Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme