9 פריטים שאסור לכם להשאיר על שולחן העבודה שלכם

שני ודאוקר5 דקות קריאה
9 פריטים שממש לא צריכים להיות על שולחן העבודה
שתף:

בשביל מה באים לעבודה? בשביל לעבוד! ללא קשר לתחום שבו עוסקים – הדבר הראשון שצריך לדעת כשניגשים למלאכת ארגון עמדת העבודה הוא שאנו חיים כיום בעידן שיש בו הרבה יותר מדי מסיחי דעת וגוזלי זמן. כל מה שיונח בסביבת העבודה בלי שיהיה לו קשר ישיר לעבודה שלנו – עלול להתברר כמפריע ליעילות, מבזבז זמן עבודה יקר או מושך תשומת לב חשובה. אז מהם תשעת הפריטים שאף עובד מסור לא ירצה להניח בקרבת שולחן העבודה שלו?

 

 

אוכל

הבאתם מהבית כריך או מנה לארוחת הצהריים? שמרו אותם בתיק, בארונית שלידכם או המטבחון. אם האוכל יונח על השולחן מחשבות על רעב ושעת האכילה יעסיקו את המוח במקום המשימות שנדרש לבצע.

 

שולחן העבודה בלי אוכל
אל תשאירו אוכל על שולחן העבודה שלכם – הוא רק יסיח את דעתכם

 

טלפון נייד

הטלפונים החכמים היום הם מחשבים לכל דבר ועניין. הטלפון לא חייב להיות צמוד אליכם כל היום. עדיף להניח אותו רחוק משדה הראייה ולקבל החלטה שגם אם נכנסת שיחה או מתקבלת הודעה – הן תקבלנה יחס בהפסקה מהעבודה.

 

עציצים או חפצי נוי

כן, הם מקשטים את סביבת העבודה, מביאים איתם צבע וחיוניות – אבל הם גם גוזלים זמן. צריך להשקות אותם, לנקות מהם אבק או לוודא שנמצאים בדיוק במקום הנכון. אם הם מלכתחילה לא יהיו – הזמן הזה יוקדש לעבודה.

 

ציוד אישי על שולחן העבודה

מראה, מברשת שיער, נרתיק למשקפיים או אפילו מגבונים ונייר טישו – מקומם של כל אלה – בתיק או במגירות הצמודות למקום הישיבה. הסיבה פשוטה – הם ימשכו תשומת לב, יגרמו להתעסקות בלתי פוסקת בהם ומכאן ועד בזבוז זמן ואנרגיה הדרך קצרה.

 

איפור על שולחן העבודה
אם תרחיקו מהשולחן כלי איפור וציוד אישי – לא יהיה לכם במה להתעסק חוץ מאשר בעבודה

 

כוסות וספלים

מומלץ מאד שלא לשתות בקרבת המחשב ועמדת העבודה, פן יישפך המשקה וילכלך מסמכים חשובים או יפגע במקלדת. אם חשים צמא – אפשר לנצל את התחושה ליצירת הפוגה יזומה ממשימות העבודה ולגשת לשתות במטבחון הסמוך. אחרי חילוץ עצמות והתרעננות קצרה קל יותר לחזור לשולחן העבודה.

 

שוברים או מודעות פרסומיות

גם אם אין לך עניין בתוכן שמופיע בהם – הם ימשכו את תשומת הלב וכל עובד עלול למצוא את עצמו מתעמק בתוכן חסר טעם ומתעלם מהעבודה שעליו לבצע.

 

חומרים או מסמכים שקשורים לעבודה

מה שאין בו שימוש מידי ברגע זה – חשוב שיהיה במקומו הנכון. ראשית על מנת לשמור על הסדר. שנית – על מנת שתוכן כזה או אחר לא יגיע לעיניהם של מי שלא אמורים לראות אותו.

 

שולחן העבודה והניירת שלכם
סדר בניירת שלכם חשוב גם לטובת ביטחון המידע – וגם לטובת הסדר הכללי

 

תזכורות אישיות

צריך לקבוע תור לרופא? לברר מי מסיע את הילד לחוג? או אולי הגיע הזמן לפגישה עם המורה? פתקים צבעוניים של תזכורות אישיות יפריעו למהלך העבודה התקין ולא יאפשרו ריכוז מלא. עדיף לרכז את המשימות האישיות לפרק זמן קצוב לקראת סוף יום העבודה.

 

 

אביזרי שמע

רמקולים, נגנים, אוזניות או מכשירים לשמיעת רדיו או מוסיקה יגרמו לכל עובד למצוא את אופי השמע שהוא מעדיף בזמן העבודה – אבל זה יבוא על חשבון ביצוע העבודה עצמה. בנוסף, המוזיקה או הרדיו עלולים להפריע לעובדים שיושבים בסמוך. עדיף שלא לאמץ את המחשבה עם מוזיקת רקע ולהיות מרוכז אך ורק במה שחשוב לעשות.

 

כשעובדים – עובדים!

העידן הטכנולוגי שאנחנו חיים בו מקשה מאד על ריכוז במשימה אחת ולעיתים יש תחושה שהחיישנים של כולנו פועלים במהירות ובכוננות מלאה ללא הפסקה. כשמגיעים לעבודה – זה הזמן לעצור, להבין מה עלול להפריע ולהרחיק אותו משדה הראייה או השמיעה. לדעת שעל מנת שהעבודה תהיה יעילה, פורייה ותביא לתוצאות הנדרשות – כדאי לעשות ויתור כזה או אחר, אך בסופו של דבר הוויתור הזה יתברר ככדאי ונכון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme