5 עצות הזהב שיתריעו בפניכם לפני כל הונאה עסקית 

רחל ברגר5 דקות קריאה
כך תמנעו הונאה עסקית
שתף:

מידי פעם אנחנו צופים בחדשות על עוד הונאה כלכלית שהפילה בפח משקיעים והותירה אחריה כיסים מרוקנים, אזרחים מיואשים וכתב אישום (במקרה הטוב). כשאנחנו מעיינים קצת יותר בנתונים, על הסכומים בהם התרחשו ההונאות, מתברר לנו כי ההון שמתגלגל ב'השקעות' הכוזבות על ידי עשרות ומאות משקיעים תמימים הוא פנטסטי: הונאה עסקית יכולה להגיע ל-110 ואף 200 מיליון שקלים שהושקעו, ויש גם יותר.

 

בכל פעם שאנו נתקלים במציאות זו אנו שואלים את עצמנו: מה יהיה המקרה הבא ובכלל, מה יבטח אותנו מנפילה להשקעה דומה, מפתה וכוזבת שכזו. אז כן, השורות הבאות מופנות לאלו מבינכם שמדברות אליהם הזדמנויות עסקיות תחת שמות שונים: 'השקעות' 'שותפות' 'שיווק רשתי' ועוד: הזדמנויות עסקיות הן לא תמיד התגשמות כלכלית כי לצערנו קיימים גם נוכלים בשוק. בדיוק עבורכם, אנו מגישים את 5 עצות הזהב שיתריעו בפניכם וידליקו אורות אדומים, לפני כל הצעה להשקעה עסקית.

 

"תשואה מובטחת"

בהשקעה, לעולם קיים סיכון ביחס לתשואה. אם יוזמי ההשקעה מבטיחים לכם רווח כספי, אפשר לומר שזהו סימן וודאי לנוכלות. לרשות לפיקוח על שוק ההון יש כללים ברורים אילו הבטחות, אם בכלל, מותר לתת למשקיעים, ובין היתר נקבעה החובה לציין במפורש את הסיכון הקיים בכל השקעה. אם משווקי ההשקעה מתחמקים מאזכור הסיכון, זכרו: זה הסימן הכי ברור לכך שמדובר בהונאה.  

 

הונאה עסקית או תשואה בטוחה?
אם מבטיחים לכם תשואה בטוחה זה דווקא הסימן שלכם לסגת

 

שיווק רשתי 

אם מתנים עבורכם את ההשקעה בהבאת משקיעים נוספים למיזם, או מחייבים אתכם לגרום לחברים, קרובים ובני משפחה להשקיע גם במיזם, כחלק בלתי נפרד מן הרווח, יתכן ומדובר ב'שיווק רשתי' או 'השקעת פירמידה', בהשקעה זו הרווח שלכם להשקעה יבוא מהמשקיעים שתביאו  אחריכם, שיטה זו ידועה בהונאות רבות.

 

 

התחמקות מפגישה עם רואה חשבון או עורך דין מטעמכם

בקשו לקבוע פגישה משותפת לבחינת ההשקעה עם רואה חשבון או עורך דין מטעמכם. כאשר יוזמי ההשקעה יתחמקו מפגישה עם רואה חשבון לבדיקת כדאיות ההשקעה או עורך דין לבחינת חוזה עסקי תקין, זהו סימן מובהק לכך שיש ליזמים 'מה להסתיר'. פשוט קחו צעד אחורה מההשקעה, והיו בטוחים שרק הרווחתם מכך.


אי מידע רשמי מגופים מוסדיים או מידע שגוי

בקשו, בדקו והצליבו נתונים רשמים ודוחו"ת כספיים של החברה, הסכמים עם הבנקים ותזרים כספים ונאמנויות. כל התחמקות ממתן מסמכים ואו מידע שגוי במסמכים, שוב, תסמן לכם כי מדובר ככל הנראה בהונאה.

 

הונאה עסקית בלי דוחות
בדקו את כל הנתונים היטב ומראש כדי לוודא שלא עובדים עליכם

 

היגיון רווחי

אם יזמי המיזם להשקעה צופים עבורכם אחוזי רווח מפתיעים ויוצאים מגדר הכלל, כמו למשל, מעל 6% לרווח שנתי, זהו סימן שרצוי לבצע בדיקה ולוודא שאין כאן הונאה עסקית. אכן, יש מקרים בהם התשואה בהשקעות תהיה גבוהה, אך צפי לתשואה כזו מחייבת בדיקה מעמיקה שבעתיים, על פני צפי תשואה נורמטיבית.

 

 

ועוד כמה מילים על הונאה עסקית…

כאשר אתם באים לבחון הצעה עסקית, אל תתרשמו ממצגות מרהיבות, משרדים נוצצים ומציון שמות של ידוענים ומומחים בעולם הכלכלה. אל תאמינו לכלום כאשר מדובר בהצעה להשקעה, פשוט תבדקו. הדברים נכונים לכל דבר ובפרט להשקעות והצעות עסקיות קוסמות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme