משרדים להשקעה – האם הצמיחה בתחום מעידה על השקעה משתלמת?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
משרדים להשקעה - האם כדאי לכם להשקיע?
שתף:

לצד שוק הנדל"ן למגורים הנמצא תמיד בכותרות פועל שוק דינמי ומרתק לא פחות, שוק הנדל"ן המסחרי הכולל נכסים משלל סוגים ובכללם שטחים בגדלים שונים בבנייני משרדים. מאז החל שר האוצר משה כחלון לפעול להדרת רגליהם של משקיעים משוק הנדל"ן למגורים (במטרה להגדלת ההיצע של דירות) ניכרת מגמה של מעבר לשוק המשרדים להשקעה כאלטרנטיבה להשקעה בשוק הנדל"ן למגורים. רכישת משרדים להשקעה לצורך השכרתם היא בחירה שיש לה שני יתרונות מרכזיים, על פני רכישת דירה להשקעה. ישנם משרדים שמחירם נמוך באופן משמעותי מזה של דירת מגורים ובה בעת התשואה השנתית הממוצעת על השקעה במשרד עומדת כיום על כ-7%. על שני יתרונות אלה מתווספת העובדה כי גם שוק הנדל"ן המסחרי בארץ, בדומה לשוק הנדל"ן למגורים, מאופיין בעליה מתמדת של ערך הנכסים. בניגוד לשוק הנדל"ן למגורים, שעתידו לוט בערפל, הדעה הרווחת בקרב שמאים המתמחים בנדל"ן מסחרי היא שהמחירים צפויים לעלות ועימם דמי השכירות, כך שמשרדים להשקעה היא אלטרנטיבה שנראית, על פניה, רווחית לטווח ארוך.

 

משרדים להשקעה עם תשואה נאה
שר האוצר משה כחלון פועל באופן מוצהר כדי להרחיק משקיעים משוק הנדל"ן למגורים. אפיק חלופי שכדאי לכל מי ששוקל השקעה בנדל"ן לבחון הוא רכישת משרדים להשקעה. השקעה שניתן לבצע גם עם הון עצמי נמוך יחסית, והתשואה השנתית הממוצעת על השקעה כזו עומדת על כ-7%

 

 פריסת בנייני המשרדים בארץ משתנה

אחת הסיבות המרכזיות לכך שהאטרקטיביות של רכישת משרדים להשכרה הולכת ועולה היא השינוי בפרישת בנייני המשרדים ברחבי הארץ. אם בעבר אלה מוקמו בעיקר באזור תל אביב – רמת גן הרי שהשקתה הצפויה של הרכבת הקלה ואינטנסיביות ההוצאה לפועל של תוספות קווים לרכבת ישראל הובילו להקמת מגדלי משרדים במקומות בהם לא יכולים היו להיבנות בעבר. כך למשל מגדל Uptown הנבנה בימים אלא בבת ים, ופרויקטים נוספים שכאלה באשדוד, מודיעין, רעננה, באר שבע, פתח תקווה ועוד. מנהלי השיווק של החברות הקבלניות שהשכילו להקדים ולהתחיל לבנות נכסים מסחריים באזורים שנחשבו בעבר מרוחקים מעידים שכבר היום הביקוש לשטחי מסחר גדול בהרבה מן ההיצע, תופעה המבטיחה למשקיעים במשרדים תשואה נאה.

 

 

בניה ירוקה של בנייני משרדים להשקעה שהם וידידותיים לסביבה ולבני האדם

עוד מרכיב האחראי לאטרקטיביות הבחירה באותם משרדים להשקעה הוא הטרנד של אימוץ טכנולוגיות בניה מתקדמות המבטיחות שהמבנים המוקמים ימשכו אליהם עסקים מודרניים שעתיד מבטיח לפניהם. כך למשל ניתן למצוא במתחמי המשרדים החדשים חניונים לאופניים חשמליות (כולל נקודות חשמל להטענה), מקלחות, מרחבים ציבוריים מזמינים, מערכות מיזוג חסכוניות, חיפויים מסנני קרינה, מערכות אוטונומיות בחדרי ישיבות (לשליטה יעילה בתאורה, בקרת אקלים, מחשבים ומקרנים), מערכות בטיחות וביטחון מתקדמות ושלל אמצעים לחיסכון באנרגיה.

 

משרדים להשקעה שהם ירוקים ומזמינים
נגישות, סביבה נעימה המגבירה פרודוקטיביות, חיסכון בהוצאות, כל אלה ועוד מבטיחים ביקוש גבוה לנכסים במגדלי המשרדים החדשים ותשואה נאה למשקיעים בדמות דמי שכירות גבוהים ועליה בערך הנכס

 

שלל נכסים המתאימים למשקיעים מכל סוג, לרבות משרדים להשקעה

גם מי שלהם הון עצמי מוגבל יכולים לבצע השקעה במשרדים. זאת משום שנדל"ן מסחרי מגיע בשלל גדלים ותצורות. כך למשל ניתן לרכוש שטחים בגדלים של החל מעשרות מטרים רבועים בלבד או כאלה המשתרעים על פני מאות מטרים ואף יותר. לאחרונה מסתמן ביקוש גדל והולך למשרדים קטנים, פרישת תשלומים נוחה מאפשרת רכישת נכס כזה כאשר תשלומי ההחזר נמוכים בעשרות אחוזים מדמי השכירות שניתן להשיג. בעלי העסקים מעוניינים בשקט תעשייתי לאורך זמן מה שהופך אותם לשוכרים אידיאליים המשלמים בזמן, ממעטים בדרישות מן המשכיר ואינם מהססים להשקיע מכספם בעיצוב ושיפור הנכס.

 

מומחים מעריכים שהשקעה במשרדים בתקופה זו היא כדאית במיוחד

לאור המגמות שתוארו לעיל אין פלא שמומחים רבים מעריכים שמי שישכילו לרכוש נכס במגדל משרדים להשקעה המוקם כיום צפויים להשיג תשואה נאה מאו, כזו שקשה למצוא דוגמתה באפיק השקעה אחר. עם השיפור בנגישות, שוק הנדל"ן המסחרי נמתח ומכסה אזורים נרחבים בארץ, ישנה מגמה של שחרור משוכרים גדולים וביקוש גובר מצד עסקים קטנים ובינוניים. הדעה הרווחת היא ששוק הנדל"ן המסחרי מצוי בפתחה של תקופת פריחה שתהיה מאופיינת ביציבות, מגוון אפשרויות, כניסה של משקיעים קטנים ובינוניים לצד חברות ההחזקה הגדולות ובתי השקעות, ביקוש גובר והולך ותשואה נאה לבעלי נכסים להשקעה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme