כשמשרת החלומות הופכת למשרה מהגיהנום

שני ודאוקר5 דקות קריאה
מתמודדים עם האמת על משרת החלומות
שתף:

הגשת קורות חיים, המתנת בקוצר רוח ליצירת קשר, ראיון נקבע, התנאים סוכמו, רצית בכל ליבך להיבחר על ידי המראיין והמנהל ולבסוף – החלום התגשם וקיבלת את התפקיד הנחשק. אושר גדול וציפייה לתחילת העבודה. ואז…. ככה פתאום, ההרגשה הטובה, המחשבות אודות אופן ביצוע התפקיד והציפייה למה שנדמה לכם שהיא משרת החלומות – הופכות כולן למשרה שאין לך מושג מהי ולמה היא לא נראית כמו בחלומות הוורודים שחלמת. פתאום יש תחושה שזה לא מה שחשבת, פתאום מתגלים דברים שליליים ובאופן כללי – הפנטזיה מתנפצת בתחושה לא נעימה ושאלות כמו "מה אני עושה כאן בכלל?"

 

חסרונות משרת החלומות שאף אחד לא מדבר עליהם

רק פרטים מעטים אודות המשרה מופיעים במודעות הדרושים, כך שאף אחד לא באמת יודע לקראת מה הוא הולך. בעת חיפוש עבודה – גם למעסיק חשוב לשווק את המשרה והוא רוצה שיפנו אליה כמה שיותר מועמדים. מכאן קל להבין שהדברים השליליים – כמובן שלא יצוינו. אלה יצוצו אל פני השטח מיד עם תחילת העבודה וייתכן ויגרמו למשרה כולה להיראות אחרת לגמרי.

 

האם זו באמת משרת החלומות
יכול להיות שהמשרה שווקה היטב כדי למשוך כמה שיותר מועמדים טובים

 

לתת צ'אנס – לעצמך במשרה ולמשרה איתך

אין כמו דריסת רגל ורכישת ניסיון. הזמן הוא זה שיעזור לך לקבל את ההחלטה האם המשרה אכן מתאימה לך או לא. כעת המעמד שלך הוא של עובד חדש, צריך להכיר אותך, להבין מה התכונות והמאפיינים שלך וכמובן – עליך להוכיח את עצמך. כל אלה מציבים אותך לכאורה בנקודת פתיחה נחותה, אך זה רק בידיים שלך – להעלות את עצמך משם כמה שיותר מהר.

 

 

יש בעיה אמיתית?

כדאי לעצור ולעשות חושבים. האם באמת מדובר בחוסר התאמה? האם יש נתונים אודות המשרה שהוסתרו ממך או שלא נאמרו מלכתחילה? אולי בכלל תקופה ההכשרה וההסתגלות טרם הסתיימה? לא כדאי לקחת החלטות פזיזות לפני שבוחנים היטב את המצב ומבינים בדיוק מה שורש הבעיה (שוב, במידה והיא אכן קיימת). אפשר וכדאי להכין רשימת יתרונות וחסרונות, מה נעים ונחמד יותר לבצע ומה פחות. אבל תוך כדי ההכנה לא לשכוח – שיש דברים שניתנים לשינוי ויש כאלה שלא.

 

למצוא עם מי לדבר

תחושות שליליות שנוצרות ומתהוות הן האויב האמיתי של כל אדם, לרבות עובד במקום חדש. לא כדאי לתת לתחושות האלה מקום ורצוי למצוא עם מי לחלוק אותן. מציאת אוזן קשבת יכולה לשנות את הדעה השלילית על התפקיד, יכולה לתת מקום לפריקת תחושות או אפילו לקבל פידבק ולגיטימיות להיתכנותן של אותן תחושות. מי שמדברים איתו יכול לתת עצות לשיפור המצב, יכול לספר על הניסיון שלו וכמובן להיות שם כשצריך לדבר.

 

דברו עם קולגה על משרת החלומות
כשאתם מדברים על מה שמטריד אתכם עם אדם שאתם סומכים עליו – אתם עשויים לקבל עצה מועילה

 

מה עושים אחרי העבודה?

העבודה לא ממלאה, בדרך כלל את כל שעות הערות ביממה. חשוב מאד לאזן את הזמן שנמצאים בעבודה עם זמן פנאי ובילוי עם חברים ובני משפחה או בתחביבים ופעולות שממלאים אותנו מבפנים וגורמים לנו כיף והנאה. תחושות טובות של הגשמה עצמית ישפיעו גם על הזמן שנמצאים בעבודה ויעזרו לראות את הנקודות החיוביות בקלות רבה יותר מאשר את השליליות דווקא.

 

 

חונך בעבודה

מציאת עובד בכיר או ותיק יותר, שמכיר את המקום ויכול לכוון, לתת עצות מעשיות על התפקיד ואופן הביצוע שלו או אפילו לשתף באנקדוטות שקרו לו במהלך עבודתו – יכולה לסייע להבין את יחסי הכוחות במקום וכך לקבל נקודת הסתכלות רחבה יותר על מקום העבודה בכללותו. כשמרגישים שיודעים דברים ומבינים תהליכים – קל יותר למצוא את המקום האמיתי שאליו צריך לשאוף ובו צריך באמת להתברג.

 

להגיע לעבודה בתחושה שלילית זה דבר לא טוב. דכאון ממקום עבודה יכול לגלוש מהר מאד גם לחיים האישיים, להביא איתו מחשבות שליליות ולחסל כל בדל של מוטיבציה. מעבר לכך – אסור לשכוח שאין שום סיבה לתחושות כאלה ומי שעושה מאמץ למצוא דברים חיוביים אך עדיין לא מוצא את מקומו – טוב יעשה אם יודיע על עזיבה ויחפש עבודה טובה יותר במקום אחר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme