כל הסימנים לזה שהעובד שלך עומד להתפטר ממש בקרוב

איריס קליין5 דקות קריאה
כך תזהו עובד שעומד להתפטר
שתף:

יש לא מעט מצבים שבהם אתם קצת מופתעים כשהעובד שלכם מגיש מכתב התפטרות. אלא שאם תביטו לאחור אל התקופה האחרונה בה הגיע מדי יום לעבודה עוד בטרם החליט להתפטר, תוכלו להבחין בכמה סימנים שאותתו על כוונותיו, ואתם איך לומר, פטרתם את עצמכם מהבחנה.

 

במידה ואתם מנהלים צוות של עובדים חשוב יהיה לזהות את התסמינים של הגשת מכתב התפטרות של אחד העובדים שלכם כדי שתוכלו לטפל בבעיות מבעוד מועד ואולי לגרום לו לחזור בו. עזיבתו הפתאומית של אחד העובדים שלכם עלולה לערער את הלך העבודה בעסק. היא עשויה להשפיע באופן משמעותי על שאר העובדים, על השירות והתפוקה. בכתבה זו נציע לכם מספר רמזים וסימנים שמצביעים על כוונתו של אחד העובדים להגיש לכם מכתב התפטרות, וזאת על מנת שתצליחו להתמודד נכון או אולי לשנות את החלטתו לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

 

התפטרות עלולה ליצור משבר

כל החלטה לפטר עובד או במקרה שלנו, החלטה של עובד להתפטר, כרוכה בשינויים ולעיתים היא יכולה לגרור למשבר גדול בתוך העסק. בתור התחלה, ההחלטה הזו עשויה להשפיע על הדינאמיקה הקבוצתית בין העובדים, כשחלל שנפער לפתע יכול לערער את התחושה הכללית וליצור אי יציבות, גם בתחושת הביטחון וגם באבדן האמינות בקרב העובדים. חוץ מזה תידרש בקרוב הכשרה של עובד חדש ובמילוי תפקידו של זה שהתפטר. לכן חשוב להקדים שינוי כזה ולהיות ערוכים נכון לקראתו.

 

להתפטר וליצור משבר
עובד שמחליט להתפטר ללא התרעה עשוי לעורר תחושת מתח בקרב העובדים הנותרים

 

הסימנים החיצוניים שמעידים על כוונות העובד להתפטר

ישנם מספר סימנים שמתריעים מפני עובד שמתכוון להגיש לכם בקרוב מכתב התפטרות ביד, אך יחד עם זאת חשוב לזכור שלא כל סימן מהווה הוכחה מוחשית וקונקרטית אלא יותר אינדיקטור שיגרום לכם להיות ערניים למתרחש סביבכם. 

 

שינוי בהופעה החיצונית. במידה והעובד שלכם מתחיל להתלבש בצורה אלגנטית שהיא חריגה ולא מאפיינת אותו בשגרה זה עשוי להצביע על כך שהוא מתייצב לראיונות עבודה במהלך או אחרי העבודה. גם ההפך הוא הנכון, הופעה שהיא מוזנחת מדי יכולה לנבוע מתחושה של אי סיפוק "גם ככה לא שמים לב אליי" או שלעובד עצמו כבר לא ממש אכפת ממקום העבודה ולא חושש שמא יפטרו אותו. 

 

היעדרויות יתר. אנשים שיש להם כוונה לפרוש בקרוב עשויים לנצל ימי חופשה יותר מאי פעם או להודיע על היעדרות ברגע האחרון. כל אלה יכולים בבירור להצביע על כך שהם אינם מסופקים ותרים אחר עבודה אחרת.

 

ניצול ימי מחלה. כשעובד מבקש לנצל את ימי המחלה שלו זה דגל אדום עבורכם, הוא מתכוון לקפוץ על הספינה כשהוא מרגיש שמקסם את כל היתרונות שחייבים לו.

 

 

שינויים התנהגותיים שמצביעים על עובד שעומד להתפטר

קושי להירתם למשימות. אם אתם מרגישים ירידה במוטיבציה ובהתלהבות של עובד שנחשב לנאמן, שתמיד התגייס ברצון לכל משימה חדשה וסיים אותה במהירות, סימנים אלה אמורים להדליק אצלכם נורה אדומה.

 

הימנעות מלהתמודד עם נושאים חדשים. בדרך כלל רעיונות חדשים שעולים בעבודה, שינויים ותהליכים, הם אלה שדווקא אמורים לעודד או לאתגר עובדים שאוהבים את עבודתם. אם נדמה לכם שהעובד מנסה להימנע מהתמודדות עם תהליך חדש בחברה ולא מתאמץ לרכוש כלים חדשים שעשויים לסייע לו ובאופן כללי לא מראה נכונות להטמיע שינויים חדשים שמטרתם לתרום לעסק, הוא כנראה לא רואה את עצמו ממשיך כאן עוד הרבה זמן, מה שאמור לאותת לכם שהוא כבר עם רגל אחת בחוץ, לפחות בתחושה.

 

ירידה ברמת הסבלנות והקשב. כשעובד נמצא כל כולו בתוך העבודה, כשהוא מודע לכל מה שמתרחש סביבו, וכשהוא רוצה לעמוד בציפיות, תהיה לו הרבה סבלנות וקשב לכל המתחולל. במידה וקיימת ירידה בקשב שלו וכל דבר מסיח את דעתו, זה עשוי להעיד על כך שיש עניינים אישיים שמטרידים אותו, שגם כאן תוכלו לסייע, אך זה גם סימן שהוא פחות רתום לעבודה וככל הנראה כבר לא רואה את עצמו חלק מהעסק או החברה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme