להתפטר או לא להתפטר: מדריך בסיסי למי שעדיין מתלבט

מערכת2 דקות קריאה
אז להתפטר או לא להתפטר
שתף:

כולנו היינו שם לפחות פעם אחת בחיים, בעבודה שנראתה לנו מושלמת כשהתקבלנו אליה, אבל עם הזמן הפכה לאטרקטיבית קצת פחות. לא תמיד ידענו מה גרם לזה, מתי הכול השתנה או האם זה באמת הצעד הנכון, אבל המחשבה על הגשת מכתב התפטרות הייתה שם – ויותר מפעם אחת. אם התרחיש הזה מוכר לכם, הנה כמה סימנים שאולי גם הזמן שלכם הגיע, ויש לנו גם טיפים חשובים שיעזרו לכם לפעול נכון.

 

סימן ראשון שהגיע הזמן להתפטר: אתם מתעוררים מבואסים כל בוקר

אחד הסימנים המובהקים לכך שאתם כנראה די סובלים ובאופן כללי מאוד לא מרוצים ממקום העבודה שלכם, הוא תחושת ה"באסה" הזו שמלווה אתכם ברגע שאתם מתעוררים, ואולי עוד לפני שעצמתם עיניים בלילה הקודם. אם אתם מקווים שתצליחו לשרוד את שמונה או תשע השעות, מחפשים תירוצים לצאת מוקדם ומחליטים שגם כאב ראש הוא הזדמנות לקצר את יום העבודה שלכם, אולי הגיע הזמן לחפש תפקיד אחר בחברה – או בחברה אחרת, ולמצוא סיבה ממש טובה להתעורר בשבילה.

 

להתפטר ולהתרחק מהשביזות?
שביזות כל בוקר? אולי הגיע הזמן להתפטר?

 

סימן שני: אתם דוחים משימות (יותר מאי פעם)

גם מי שאוהב לדחות משימות לרגע האחרון יודע שלפעמים הדחיינות היא סימן לבעיה גדולה הרבה יותר, ואם זה קורה לכם כשאתם ממש קרובים לדדליין, הרי שמדובר בתמרור אזהרה של ממש. יתרה מכך, אם אתם מעדיפים לשוטט שלוש שעות בפייסבוק או ביוטיוב במקום לסיים את הדוח שאתם אמורים להגיש, אפשר להסיק שהעבודה ממש לא מדברת אליכם, שאתם משועממים מהמטלות שלכם ואולי אתם פשוט לא במקום הנכון.

 

 

סימן שלישי: הקריירה שלכם תקועה

אם אתם נמצאים בתפקיד שלכם יותר משנתיים אבל אין קידום באופק, ואולי גם אין באמת אין להתקדם, יכול מאוד להיות שמיציתם את חלקכם בחברה. אנשים רבים, מוכשרים ככל שיהיו, זקוקים לאתגרים חדשים ולהזדמנות להוכיח שיש להם עוד הרבה מה ללמוד, לתרום ולעשות. אם אין דרך להרחיב את התפקיד שלכם, לקבל עוד סמכויות ולצמוח עם החברה, זה זמן טוב לחשוב על הצעד הבא שלכם. יכול מאוד להיות שיש משרה אחרת שתתאים לכם יותר, גם אם היא נמצאת בארגון אחר לחלוטין.

 

סימן רביעי: סביבת העבודה שלכם לא נעימה

אם אתם ממש לא מחכים להגיע למשרד, ואם אתם מעדיפים להסתגר מאשר לנהל שיחות עם הקולגות במטבח, יש לכך סיבה. האם אתם נמצאים בסביבת עבודה רעילה? האם מערכות היחסים בין חברי הצוות עכורות? האם כולם עסוקים בעיקר בקיטורים ובתלונות על הבוס או על העבודה? האווירה השלילית הזו לא תורמת לאף אחד, בוודאי שלא לכם. שקלו את האפשרות לחפש לעצמכם מקום אחר שבו האנרגיות טובות יותר, ואתם עשויים לגלות שלאנרגיות הללו יש השפעה גם על המוטיבציה והביצועים שלכם.

 

להתפטר בגלל אנרגיות שליליות
אולי הגיע הזמן לשנות את האנרגיה השלילית הזו?

 

סימן חמישי: לא מקשיבים לדעה שלכם

בכל ארגון יש מקום למגוון רחב של דעות, ובוודאי שלעובדים יש זכות להביע את עמדתם. אם אתם מרגישים שאין מקום לדעה האישית שלכם, או שאיש לא באמת רוצה לשמוע את קולכם בישיבות הצוות, הדבר בוודאי משפיע על ההנאה ועל תחושת הסיפוק שלכם. למה להישאר במקום שבו לא בהכרח רואים אתכם, במקום לחפש מסגרת שבה יש לכם משמעות ומקום של כבוד?

 

 

סימן שישי: אתם קוראים את הכתבה הזו

אם הגעתם עד כאן, סביר להניח שאתם מבינים שמשהו לא לגמרי עובד בקשר הנוכחי שלכם עם מקום העבודה. אולי אתם מחפשים חיזוק להחלטה שכבר קיבלתם ואולי אתם עדיין מתלבטים, אבל סביר להניח שאתם מתחילים לפזול החוצה. אם כן,לפני שתחליטו להתפטר באופן רשמי יש כמה דברים שאתם יכולים וצריכים לעשות כבר עכשיו:

 

רמז בולט
קוראים את הכתבה הזו? תבינו את הרמז

 

1 – חשבו על הצעד הבא שלכם

האם אתם מוכנים לתפקיד בכיר יותר? האם אתם רוצים להישאר בתחום שבו אתם נמצאים? ואולי אתם מוכנים להקים עסק עצמאי משלכם? נסו להבין מה באמת מתאים לכם, ואם הייתם יכולים לעשות כל העולה בדעתכם – מה הייתם רוצים לעשות?

 

2 – עדכנו את קורות החיים שלכם

ודאו שקורות החיים שלכם מעודכנים, מלוטשים ומדויקים. ודאו שכל הפרטים החשובים שם, שאתם יודעים לספר מי אתם, במה אתם טובים ובמה אתם מנוסים יותר. היו מוכנים עם קובץ עדכני כדי שתוכלו לשלוח אותו ברגע שתיפתח אופציה מעניינת שיכולה להתאים לכם.

 

3 – התחילו לחפש באופן אקטיבי

מי שיכול להרשות את זה לעצמו, ברמה הכלכלית כמובן, עשוי להתפטר עוד לפני שמצא עבודה אחרת. יש לכך המון יתרונות, ובפרט בכל הקשור לזמן הפנוי שעומד לרשותכם לצורך החיפושים. עם זאת, גם אם בחרתם להישאר במקום העבודה הנוכחי עד שתמצאו משרה אחרת – התחילו לחפש אותה כבר עכשיו. הירשמו לאתרי חיפוש עבודה, ספרו לחברים שלכם שאתם מחפשים (באופן דיסקרטי כמובן) והצטרפו גם לקבוצות בפייסבוק שבהן תוכלו למצוא את המעסיקים הפוטנציאליים שלכם. היו אקטיביים, שלחו את קורות החיים שלכם לכל משרה רלוונטית, והישארו תמיד עם היד על הדופק. דרך אגב, אם החלטתם להקים עסק – זה בדיוק הזמן לגלות איך עושים את זה, גם ברמה הטכנית (מול רשויות המס למשל) וגם ברמה הפרקטית (מה המוצר שלכם ואיך תמכרו אותו).

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme