להתפטר בלי תכנית גיבוי זה דווקא לא מפחיד כמו שאתם חושבים

שני ודאוקר2 דקות קריאה
למה לא מפחיד להתפטר בלי עבודה?
שתף:

להתפטר מהעבודה. איזה מחשבה מעוררת חששות, מנבאת שחורות או אפילו – מדירה שינה מעיניהם של אלה שחושבים על זה. תהיינה הסיבות לשקול את ההתפטרות אשר תהיינה – הסברה הרווחת היא שלא עוזבים מקום עבודה בלי שיש מקום אחר לעבור אליו, כדי לשמור על רצף כספי של הכנסה ושמירה על רמת החיים כפי שרגילים. האם יצא לכם פעם לחשוב מה יקרה אם תעזבו את מקום העבודה בלי שיש מקום שמחכה לקלוט אתכם? מה יקרה אם פתאום תפסיקו לקום בבוקר וללכת לעבודה? אל תיבהלו. אם תנסו לדמיין את זה ויותר מכך, אם תעזו לעשות את זה, אתם עומדים לגלות עולם שלם של רוגע, של תובנות פנימיות ושל גילוי אודות עצמכם ואודות המשפחה שלכם.

 

 

קודם כל – להירגע!

להיות ללא עבודה תקופה קצרה אינו מפחיד כמו שאתם מדמיינים ולבטח אינו איום ונורא. נכון, מדובר באי ודאות גדולה מאד שבהחלט עלולה להטיל אימה, בעיקר אם יש משפחה וילדים בנמצא אבל דעו לכם, שיש הרבה מה ללמוד על עצמכם ועל החיים בכלל כשמורידים הילוך, כשלא צריך למהר לעבודה, לעמוד בפקקים או להשביע את רצונות של בוס או לקוח. יש משהו מאד נעים ומרגיע בלקחת הכל, פתאום, הרבה יותר בקלות וברוגע וגם הלך המחשבה עשוי להיות הרבה יותר פתוח לקבלת החלטות שלא בטוח שהיו מתקבלות בלחץ או מתח.

 

אפשר לנשום עמוק
תורידו הילוך – למה למהר?

 

מה עושים בכל הזמן הפנוי הזה?

לא במשנה באיזו עבודה עבדתם לפני כן – תהיו בטוחים (ותשכנעו את עצמכם, אם צריך), שמגיע לכם לנוח. לצאת לטייל ברחובות בשעות העבודה המקובלות, לשבת בבית קפה, להיפגש עם אנשים שלא נפגשתם איתם הרבה זמן או עם כאלה שעשו צעד משמעותי בעצמם ויכולים לחלוק מניסיונם. זה זמן מצוין לקרוא ספרי העצמה, ספרים העוסקים בשינוי כיוון בחיים וגם – זה זמן טוב מאד לגלות את חיי המשפחה, את עבודות הבית ואת איך שהמשפחה מתנהלת ביומיום. יכול להיות שפספסתם את כל זה.

 

אל תמהרו לבחון לעומק את מדורי הדרושים

אם כבר עשיתם צעד – המשיכו אותו בשינוי משמעותי. אין טעם לחפש שוב עבודה דומה לזו שעזבתם. נסו לשנות כיוון, נסו לשנות את זמני העבודה ואל תחששו לפנות לכיוונים שאולי בשום הזדמנות בחיים לא הזדמן לכם להתנסות. אולי עבודה במשמרות? אולי בגן ילדים? הסעות? מכירות? יתכן וכל מה שלא חשבתם שמתאים לכם או לכישורים שלכם ייראה עכשיו גם הרבה יותר נוח והכי חשוב – יאפשר לכם גמישות שמעולם לא הייתה לכם.

 

להתפטר זה לא מפחיד
חכו לפני שאתם ממהרים לחפש עבודה

 

תסמכו על עצמכם! אתם יודעים הכי טוב

מישהו אומר לכם שאתם עושים טעות? התרחקו ממנו! אתם מרגישים באינטואיציה שאתם בדרך הנכונה – אל תתנו לאיש להוריד לכם את המורל. אפשר לקבל עצות ולשמוע דעות אבל בשורה התחתונה מי שמכיר אתכם הכי טוב, אלה אתם בעצמכם ומכיוון שאף אדם אחר (עם כל הכוונות הטובות שמנחות אותו) לא גר בתוך הגוף שלכם ובתוך התודעה שלכם ולכן, רק אתם תוכלו להשיט את עצמכם אל ההחלטה הנכונה ביותר.

 

 

אפשר להסתדר עם פחות כסף

כן, לא ייאמן שזה אפשרי. אם אתם חוששים להתפטר ולעזוב את העבודה כי לא תהיה לכם הכנסה, בואו נסו לדמיין מצב שבו אין לכם ברירה אלא להיות מפוטרים מעבודה מסוימת. תתפלאו איך מסתדרים בהינתן מצב, מאתגר ככל שיהיה. זה לא פשוט, זה דורש היערכות מחודשת אבל זה אפשרי. אז למה לחכות שזה יקרה? עדיף שתחליטו מתי אתם פשוט גורמים לזה לקרות בעצמכם.

 

לנשום עמוק ולסמוך על כך שמה שצריך לבוא – יבוא

אל תצפו שמגוון הצעות לעבודות מעניינות יגיעו אליכם ביום הראשון שתהיו מחוץ לעבודה הקודמת. הן אכן יגיעו (ואתם עומדים להיות מופתעים מכיוונים שמהם הן יגיעו) ודווקא לא כדאי לצפות לאלה שיגיעו ראשונות. אנשים חדשים או ישנים יחדשו את הקשר ונושאים יעלו דרכם, הצעות יעלו אל פני השטח מטיול קצר בשכונה או בקרבת משרדים וחנויות ובמילים אחרות – תנו לרוחות השמיים לעזור לכם. הן יודעות מה צריך לקרות ומתי.

 

להתפטר ולקבל הזדמות
אם החלטתם להתפטר יש לכם זמן לפגוש חברים ומכרים – ואולי משם תתפתח הזדמנות

 

זכרו – שום דבר לא נמשך לנצח

קשה לכם? אתם מתחילים למצות את היום שאחרי? תהיו בטוחים ותאמינו בעצמכם שתוכלו למצוא עבודה חיש מהר, ברגע שתחליטו שהגיע הזמן הנכון לכך. והכי חשוב – תנצלו את ההזדמנות ליהנות מהחיים, לגלות דברים חדשים על עצמכם ואין ספק שרק דברים טובים יקרו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme