9 הסיבות הטיפשיות שגורמות לבעלי עסקים להיכשל בגדול

איריס קליין5 דקות קריאה
מה באמת גורם לאנשים להיכשל?
שתף:

לא מעט בעלי עסקים אינטליגנטים צפו בעסק שלהם נופל בגלל סיבות טיפשיות שיכלו להימנע מהן מראש. כידוע, כישלון הוא חלק מעולם היזמות, אך יחד עם זאת, מייסדי עסקים רבים מאפשרים לטעויות להניע אותם ולהוליכם שולל, וכך הם עשויים להיכשל במקום להתעשת מהר ולחשוב כיצד לפתור את הבעיה.

 

אחד המניעים הגדולים בסיפור יהיה אגו. הגאווה היא גורם שיכול לחבל בעסק שלכם כל כך, אם תתעלמו מטעויות טיפשיות של מתחילים ולא תעשו הכל על מנת לצאת מהן. כדי להימנע מטעויות קריטיות בניהול העסק שלכם ולחסוך מעצמכם את כל עוגמת הנפש, להלן 9 סיבות שעשויות להביא לכישלון גדול ומיותר, כשההכרה בהן היא כבר התחלה טובה לצאת מהן.  

 

1 – מה קודם למה

הטעות הראשונה שעושים הרבה בעלי עסקים בראשית דרכם תהייה החיפזון להתחייב על פתרון כלשהו לפני שהם בכלל התחייבו על הבנת הבעיה. להרבה סטארטאפיסטים יש רעיון ענק, אך זאת בטרם הבינו מה התהליך לפתרון הבעיה ובטרם התוו אותו על גבי תכנית עסקית מסודרת.

 

להיכשל בלי לתכנן
דרך טובה להיכשל היא להיכנס לעסק בלי לתכנן ובלי לדעת אילו כלים אתם באמת צריכים

 

2 – בטוחים כי המציאו את הגלגל

הרבה ממקימי עסקים חושבים שעל ידי הרעיון או המוצר הם המציאו את הגלגל ושוכחים שהשוק היה קיים עוד קודם ולכן יש גם מתחרים. חשוב להגיע עם בטחון לפני הקמת העסק, אך יחד עם זאת יש לאמץ גם צניעות והבנה שיש תמיד מה ללמוד. חשוב להכיר את המתחרים שלכם ולהבין כיצד הם פועלים ואף לקבל עצות מאנשים שנמצאים כבר תקופה ארוכה בתחום ומכירים את העולם בו אתם שואפים להצליח.

 

3 – נטו להזניח בדיקות

אל תניחו מראש שהמומחים מטעם העסק שלכם בודקים את המוצר שלכם באופן הטוב ביותר. תערכו בדיקה אמתית עם הלקוחות האמתיים שנמצאים בחוץ, לפני ההפצה הסופית והוצאה של המוצר הסופי תערכו בדיקה והפיצו גרסת בטא שמיועדת ללקוחות.

 

 

4 – העסקת חברים

מומלץ ביותר להעסיק מומחים על פני חברים או מכרים שלכם שאתם ממש מסמפטים. במידה ושיקולי הגיוס יהיו מטעמים חברתיים התוצאה עשויה להכאיב. יש מצבים שחברים גם יכולים להפוך לאויבים כשעובדים יחד והתפשרות על אי העסקת אנשי מקצוע לא יטיבו עם העסק כלל.

 

5 – הצילו! הספינה טובעת!

מייסדי חברה גדולה לא ממהרים לנטוש את הספינה ברגע שבו הם מזהים קושי, אלא הם עושים כל שביכולתם לגרום לספינה לצוף על פני המים. אם עדיין היה קיים סיכוי כלשהו למוצר שלהם והוא התאים לשוק אליו הם פונים, הקושי הפך להיות מכשול שצלחו אותו בסוף. מכשול הוא חלק מהמשחק ואסור לוותר ברגע שמאמינים כי יש בידכם באמת מוצר טוב שיתרום רבות לשוק.  

 

להיכשל ולתת לספינה לטבוע?
אל תמהרו לנטוש את הספינה גם אם נדמה לכם שקשה לנווט במים הסוערים

 

6 – התעלמות ממשקיעים

המייסדים והמשקיעים לא תמיד רואים עין בעין, אבל מייסדים שמתעלמים באופן עקבי מאלו שהאמינו בהם נוטים לאבד יותר מאשר להרוויח. משקיעים בכוחם להציע שפע של משאבים לחברות שמוכנות ופתוחות לקבל את הסיוע והעצה שלהם. חשוב לדעת גם להישען על המשקיעים לא רק מהפן הפיננסי אלא גם בכל הקשור לקבלת עצה כדי למקסם את סיכויי ההצלחה של החברה.

 

7 – לא להתייחס לתזרים המזומנים שלכם

לעיתים המצב עשוי להיראות טוב בגלל שאתם מצליחים למכור את המוצר שלכם בהצלחה. יחד עם זאת יכול להיווצר מצב בו הכסף שמגיע לכם מהלקוחות מתעכב וזה עשוי להשפיע ישירות על תזרים המזומנים שלכם. כך אתם יכולים למצוא את עצמם נאבקים כדי לגמור את החודש. תשמרו מזומנים בבנק כדי להתמודד עם אירועים בלתי צפויים ולאפשר לעצמכם חבל הצלה במצבים בהם החשבוניות מאחרות.

 

 

8 – להיכשל בעקבות גדילה פתאומית

סטארט-אפים, בדיוק כמו בני נוער, גדלים באופן פתאומי. יום אחד הכול רגיל; למחרת, העסק נדרש להכפיל את הצוות שלו כדי לעמוד בביקוש. אלה קפיצות צמיחה נהדרות עבור חברות שמוכנות לקראת השינויים, אבל עסקים בתחילת דרכם שאינם מכירים את הדינאמיות האופיינית, חוסר יציבות במדדים עשוי להרע איתם. חשוב לא לפזר כסף ולשמור ליום גשום ולהכיר בתחזיות הצמיחה. יש לתכנן את העתיד ולא רק להסתמך על צמיחה עתידית גורפת.

 

9 – ייעוץ עם מומחים

מייסדים זקוקים לצוותי מכירות ומשווקים על מנת לאתר לקוחות. מייסד כריזמטי צריך כשרון טכני כדי ליצור פתרונות שווים למכירה, אך על מנת למנוע קריסה פתאומית, חשוב לשכור ולהתייעץ עם מומחים בתחומים שיסייעו לעסק שלכם במצבי מצוקה כגון רואי חשבון, עורכי דין, יועצים כלכליים ועוד. אתם יכולים למנוע הרבה כאבי ראש אם תשכרו גם יועץ עסקי או עורך דין במשרה חלקית, אליהם תוכלו לפנות ברגע בו תזדקקו לשירות כזה או אחר.

 

קשה להיכשל עם ליווי נכון
אם תוותרו על האגו ותפנו לעצתם של המומחים אולי תצליחו להתגבר על האתגרים

 

 

בעולם מאתגר כמו סטארט-אפ, למה להשאיר את ההצלחה ליד המקרה? מחקרים אומרים ש-90% מכל העסקים החדשים נכשלים. רבים מהמייסדים יכלו להוביל חברות מצליחות בקלות אילולא הניחו לטעויות פשוטות להשתלט עליהם בטרם זיהו זאת. הדרך היחידה להימנע מכך היא להימנע מטעויות נפוצות, ללמוד מן העבר ולנקוט אמצעי זהירות נגדה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme