ברק אובמה שווה פי 30 מאז שנכנס לבית הלבן – כך הוא מבזבז את המיליונים שלו

סיון קידר5 דקות קריאה
דו"ח שנתי - הכסף של ברק אובמה
שתף:

שוויו של ברק אובמה מוערך בכ-40 מיליון דולר. מלבד הפנסיה שלו, שעומדת על סכום בן שש ספרות, אותה הוא מקבל כנשיא לשעבר, אובמה עשה מיליונים מהרצאות וממכירת ספריו שיצאו לאור. 

 

הנשיא לשעבר ברק אובמה הוא בחור עסוק

החל מהרצאות ברחבי העולם, דרך כתיבת זיכרונותיו ועד לחתימת הסכם משמעותי עם נטפליקס, שנחתם לאחרונה, חייו של ברק אובמה, נשיא ארצות הברית לשעבר עמוסים גם כשהבית הלבן נשאר מאחור. מאמצים אלה – יחד עם פנסיה בת שש ספרות, המגיעה לכל הנשיאים לשעבר, תרמו באופן משמעותי להערכת שווי ערכו של אובמה, הנאמד ב-40 מיליון דולר.

 

ברק אובמה עובד קשה
ספרים, הרצאות ועסקה עם נטפליקס – אפשר להבין למה ברק אובמה עסוק כל כך

 

הכפיל את הונו בשנתיים האחרונות

לפי המגזין פורבס, מאז הצטרפותו לסנאט האמריקני ב-2005 ועד תום כהונתו כנשיא, הרוויח אובמה 20 מיליון דולר בלבד משכרו כנשיא, תמלוגים שקיבל על ספרים ורווחים מהשקעות שביצע. סכום זה כולל את הכנסותיה של אישתו, מישל, מעבודתה בבתי החולים של אוניברסיטת שיקגו, עד שהפכה לגברת הראשונה בשנת 2009. על סמך כל הפרויקטים שלקח על עצמו בזמן הקצר מאז עזיבת הבית הלבן, אנחנו יכולים רק לצפות ממנו לצבור עוד מיליונים רבים.

 

 

הכנסה פסיבית, הופעה כריזמתית וחדירה אל הסלון הביתי שלנו

אובמה הרוויח 400 אלף דולר בשנה בשמונה שנות כהונתו כנשיא, והיום הוא מקבל קצבה שנתית של כ-200 אלף דולר כנשיא לשעבר. החלק הארי של הונו מגיע מהתמלוגים עבור הספרים שקידם, "תעוזת התקווה", "אתך אני שר: מכתב לבתי" ו"חלומות מאבי". בין השנים 2005 ל-2015 הניבו הספרים רווח של 15.6 מליון דולר. כתיבה וספרות הן לא הדרכים היחידות בהן אובמה נוגס במדיה, דרך אגב. בשנה האחרונה חתמו הזוג אובמה על הסכמים בשווי של לפחות 60 מיליון דולר עם נטפליקס האגדית, ומאז עזיבתו את החדר הסגלגל, הספיק להרוויח גם כ-400,000 דולר מדוברות והרצאות באירועים ציבוריים.

 

ברק אובמה ורעייתו
בני הזוג אובמה מתכננים גם קדימה ודואגים לעתיד הבנות

 

השקעות כלכליות למינוף ההון

כדי לממן את לימודיהן של בנותיו מליה וסאשה במכללת הרווארד, אובמה תכנן מהלכים ארוכי טווח. כך הוא החל להשקיע בנדל"ן, וכשמשפחתו הזדקקה למקום מגורים חדש לאחר עזיבת הבית הלבן, רכש אחוזה המשתרעת על פני 8,200 רגל מרובע בוושינגטון תמורת 8.1 מליון דולר. בעת הרכישה דווח כי זהו הבית השני בגודלו בשכונה, ממש אחרי האחוזה של ג'ף בזוס, הידועה כמוזיאון הטקסטיל לשעבר. פרט לבית המגורים בוושינגטון הבירה, אובמה עדיין הבעלים של בית נוסף בשכונת הייד פארק בשיקגו, אותו רכשו בני הזוג ב-1.55 מליון דולר ב-2005. על הנכס הזה הם לקחו משכנתא של 1.3 מליון דולר, ושוויו מוערך כיום בכ-2.5 מליון דולר.

 

 

אחרי העבודה הקשה: בני הזוג בנופש

בני הזוג אובמה נהנו גם ממספר חופשות מאז שעזבו את הבית הלבן. תחילה הם פנו לדרום קליפורניה ובסופו של דבר עשו את דרכם אל האי נקר, שם אובמה נצפה גולש יחד ריצ'רד ברנסון. אובמה ביקר גם במדינת הוואי ובאי טטיארו שבפולינזיה הצרפתית, שם התארח באתר נופש יוקרתי, בו לילה בודד עולה בין 3,034 ל-4,318 דולר. בני הזוג אובמה נצפו גם על היאכטה של ​​דוד גפן עם אופרה וינפרי, טום הנקס וברוס ספרינגסטין, וכן בטעימות יין בטוסקנה וברפטינג בנהר באינדונזיה. 

 

אנחנו יודעים שארון הבגדים אינו נכלל בחבילה של הטבות הנשיאות

כגברת הראשונה לבשה מישל בגדי מעצבים יקרים של נאים קאן ושמלת ורסאצ'ה בשווי של 12,000 דולר לאירועים מיוחדים. אלא שהיא ידועה דווקא בסגנון היומיומי שלה, ובמקרים רבים נראתה כשהיא לובשת מותגים פשוטים יותר, כמו טארגט. היא כמובן לא מוותרת על ההופעה המושלמת עבור דייט זוגי עם בעלה, ורק לאחרונה הם נצפו יחד בהופעה של ביונסה וג'יי- זי. יחד עם זאת, לא כל ההיבטים של חייהם הם מפוארים כמו חופשות שלהם. ראש המטה לשעבר של הנשיא העיד, למשל, שמישל מעדיפה אכילת צ'ילי הודו בקופסא לארוחת צהריים על פני מסעדת יוקרה.

 

אשתו של ברק אובמה מתלבשת בסטייל
הסטייל של מישל אובמה הוא ללא ספק יקר

 

פילנתרופיה ותרומה לקהילה

משפחת אובמה משקיעה כסף רב גם בפעילות פילנתרופית, ולפי המגזין פורבס תרמו בני הזוג מיליון דולר לצדקה בין השנים 2009-2015. מרבית התרומות התמקדו באוכלוסיה האפרו-אמריקנית, מחוסרי דיור ושירותי בריאות. יותר ממחצית התרומות הגיעו לארגונים לילדים. את הרווחים שהתקבלו מספרו של אובמה "אתך אני שר" לאחר מס, תרם למלגות לילדים של חיילים פצועים וחללים. התרומות הסתכמו ב-392 אלף דולר. בשנת 2015, השנה האחרונה לכהונתו של אובמה בבית הלבן, בני הזוג אובמה תרמו יותר מ-64,000 דולר, שהיוו כ-15% מהכנסותיהן ל-34 קרנות צדקה, אבל אף לא אחד מאלה כולל את תרומתו הגדולה ביותר של אובמה עד כה: פרס הנובל לשלום שקיבל, בסך ב- 1.4 מיליון דולר, נתרם ב-2009 לארגוני צדקה רבים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme