אופרה וינפרי: מבית עני להון של 3 מיליארד דולר, בתי נופש ומטוס פרטי

מערכת5 דקות קריאה
ההכנסות וההוצאות של אופרה וינפרי
שתף:

החיים של אופרה וינפרי לא תמיד היו נוצצים. היא נולדה למשפחה ענייה במיסיסיפי ועברה גם בין בתי אומנה במהלך ילדותה, אבל עם תכנית טלוויזיה ששרדה 25 עונות מוצלחות, תפקידים בקולנוע ושלל תכניות טלוויזיה אפשר להבין איך היא צברה עד היום כמעט 3 מיליארד דולר.

 

אופרה וינפרי: כוכבת מדיה ופעילה חברתית

בזמן שצברה לעצמה הון מכובד למדי, אופרה וינפרי הצליחה לבסס את מעמדה גם כאשת תקשורת מהמובילות בארה"ב ובעולם. תכנית הטלוויזיה שלה נמשכה 25 עונות עד תחילת 2011, ומאז הפרישה שלה היא המשיכה לככב בתכניות אקטואליה ותחקירים, שיחקה בסרטי טלוויזיה וקיבלה גם תפקיד קולנועי משמעותי בסרט "קמט בזמן" לצד כמה מהכוכבים הגדולים בהוליווד. בין לבין היא שומרת על מעמדה כנדבנית ופעילה חברתית, והיא תורמת סכומים משמעותיים גם למטרות צדקה.

 

אופרה וינפרי שחקנית קולנוע
אופרה וינפרי בבכורת הסרט "קמט בזמן"

 

נדל"ן ועסקים

בין השאר וינפרי משקיעה את הכסף שלה בעסקים ובנדל"ן, והיא לא מגבילה את עצמה לגבולות ארה"ב בלבד. ב-1991 רכשה מטוס פרטי שעלה לה 42 מיליון דולר, פשוט משום שבאחת הנסיעות שלה כתיירת מן המניין נתקלה באדם שהטריד אותה בשדה התעופה. עם המטוס הפרטי היא בוודאי מבקרת גם בנכסים השונים שלה, ויש לה מהם בשפע, אבל המרכזי הוא כמובן האחוזה המפוארת שלה בקליפורניה, זו שנרכשה ב-2001 תמורת 52 מיליון דולר.

 

חוץ מהבית הגדול בקליפורניה יש לה נכס נוסף במאווי ושטח של למעלה מ-650 דונם. שטח נוסף שהיה ברשותה לא רחוק משם נמכר ב-2016 תמורת 32 מיליון דולר. ב-2017 היא רכשה בית נוסף וצנוע יותר, כזה שמתפרש על פני כ-800 מ"ר. הבית נמצא בקולורדו והוא עלה לא פחות מ-14 מיליון דולר. בחזרה בקליפורניה יש לה גם חוות סוסים בשטח של כ-90 דונם, שעלתה 29 מיליון דולר. במדינת וושינגטון יש לה בית חדש שנרכש ממש לאחרונה. 160 הדונמים הללו עלו לה 8.3 מיליון דולר.

 

 

היא גם חובבת טיולים

ב-2006 יצאה אופרה וינפרי למסע בכל רחבי ארה"ב, מסנטה ברברה לכיוון ניו יורק, והמסע הזה נמשך 11 ימים רצופים. ב-2010 היא יצאה לטיול "גלמפינג" ביוסמיטי פארק, ואם אתם תוהים מה זה אומר פשוט תחשבו על טיול הקמפינג האחרון שלכם. עכשיו תוותרו על האוהל והגזייה ודמיינו לעצמכם מתקן לינה מפואר יותר עם תנאים הרבה יותר טובים. קמפינג מפואר, בקיצור.

 

מצד שני, יש מקרים שבהם היא מפרגנת גם לאחרים. ב-2009 היא לקחה את אנשי הצוות של התכנית שלה לשיט מפואר שנמשך 10 ימים. היא שילמה על החוויה הזו 9.2 מיליון דולר. לאחרונה היא יצאה גם לחופשה פרטית לבד, במאווי, ורק לפני שנה יצאה לשיט ביאכטה של דייויד גפן, איש עסקים ומייסד חברת "דרימוורקס".

 

המייסדת של ערוץ אוקסיג'ן

הזכרנו את הצד העסקי של אופרה וינפרי, ובהחלט ראוי להתמקד בו קצת יותר. ב-2007 אופרה החליטה למכור את ערוץ הטלוויזיה אקוסיג'ן. הלקוחה המאושרת במקרה הזה היא רשת NBC שנפרדה מ-925 מיליון דולר. ב-2015 אופרה גם רכשה 10% מ"שומרי משקל" תמורת 43 מיליון דולר, השקעה ששווה היום למעלה מ-400 מיליון. מוקדם יותר השנה היא מכרה חלק מהמניות הללו תמורת 110 מיליון דולר. דרך אגב, המותג "שומרי משקל" צריך כנראה להודות לאופרה, שכן מאז המעורבות שלה בחברה מספר הנרשמים רק עולה.

 

אופרה וינפרי ושומרי משקל
10% ממניות "שומרי משקל" הבטיחו לאופרה רווח של כ-360 מיליון דולר

 

השקעות בתחום המזון

חוץ מההשקעה ב"שומרי משקל" אופרה בחרה להשקיע השנה גם בתחום המזון, אם כי רשת המסעדות המדוברת היא רשת המתמקדת במזון בריא בלבד. מסעדות True Food Kitchen ממוקמות בבסיסן בפניקס, אבל אל תנסו לגלות כמה אופרה וינפרי השקיעה בעסקה הזו, המידע הזה פשוט לא זמין.

 

 

התרומה לקהילה

כאמור, אופרה וינפרי היא לא רק אישה עשירה מאוד – אלא גם נדיבה במיוחד. כשהנחתה את תכנית הטלוויזיה שלה היא נהגה להעניק לקהל מתנות יקרות ערך, וב-2006 קיבלו כל הנוכחים בקהל שוברים בסך 1,000 דולר אותם יכלו לתרום לכל ארגון צדקה שיבחרו. שנה לאחר מכן הקימה את האקדמיה למנהיגות ע"ש אופרה וינפרי, המיועדת לבנות בלבד. ב-2017 הודתה שכדי לתחזק את בית הספר (שפועל בדרום אפריקה) היא מוציאה מכיסה 140 מיליון דולר מדי שנה.

 

לאחרונה היא תרמה 100 מיליון דולר נוספים, הפעם לטובת קמפיין Time’s Up, שבדומה לקמפיינים גדולים אחרים כמו #MeToo מתמקד גם הוא במלחמה בהטרדות מיניות בתעשיית הבידור.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme