5 הערים בהן גרים הישראלים שמרוויחים הכי הרבה כסף

יובל פוגל5 דקות קריאה
הישראלים שמרוויחים הכי הרבה כסף
שתף:

לאחרונה חשפו נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תמונה מעניינת במיוחד על הקשר שבין השכר הממוצע לתושב לבין יישוב מגוריו. מיהו היישוב שהסתנן לרשימה במפתיע? במה עוסקים תושבי היישובים? מה הקשר לתשתיות תחבורתיות? וכיצד המאורעות בגרמניה שימשו בסיס להתעשרות אחד מן היישובים?

 

חמשת היישובים בהם מתגוררים בעלי השכר הממוצע הגבוה במשק

ראוי לציין כי מדובר בנתונים העדכניים ביותר על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), הנכונים לסוף שנת 2016. להלן הנתונים:

 

הישראלים שמרוויחים הכי הרבה

 

סביון במקום הראשון, ובמה עוסקים תושביו?

סביון הוא יישוב המהווה פרוור וילות יוקרה, המדורג במקום הראשון בסולם החברתי-כלכלי של ישראל (דירוג של 10 מתוך 10). גברים רבים המתגוררים ביישוב עובדים במשרות ניהול בכירות במגזר הפרטי (מנכ"ל, סמנכ"ל, מנהל כספים וכדומה). בין נשות היישוב המרוויחות את הסכומים הגבוהים ביותר ניתן למצוא מנהלות משאבי אנוש בחברות היי טק, מנהלות שיווק בחברות גדולות ועובדות בכירות בשירותים הציבוריים.

 

 

 

להבים: כוחה של תחבורה

להבים הוא יישוב צפוני לבאר שבע אשר הוקם בשנת 1982 על שטח שייעודו היה אתר פסולת. דומה, כי שינוי הייעוד הצליח מאוד, וכיום דירוג היישוב במדד הכלכלי-חברתי הוא 9. רבים מהמכירים את יישובי הדרום יופתעו מכך שלהבים ממוקמת במקום השני – ולא עומר. סביר להניח, כי הקשר בין שירותי ותשתיות התחבורה הסמוכים הוא הסיבה העיקרית לכך: מדי חודש מסיעה תחנת הרכבת כ-18,000 תושבים מלהבים והסביבה לכיוון מרכז הארץ. זאת ועוד, כביש חוצה ישראל (כביש 6), מנגיש גם הוא את המרכז לתושבי המקום. אין ספק, כי סיפורה של להבים משמש דוגמא מצוינת לכוחה של תחבורה ותשתיותיה בחיזוק כלכלי-תעסוקתי אזורי.

 

בין הישראלים שמרוויחים הכי הרבה
להבים

 

עומר: כוח חשוב בחזון הלאומי אסטרטגי של מדינת ישראל

היישוב עומר, הסמוך גם הוא לבירת הנגב, פועל כמועצה מקומית, ובתחילת דרכו ב-1949 היה מושב שיתופי (דרך ביניים בין קיבוץ לבין מושב). רבים יופתעו לדעת כי בשנותיו הראשונות היה המושב מוזנח מאוד, ובשנת 1960 נטלה על עצמה חברת רסקו את פרויקט שיקומו, במסגרתו "ייבאה" אליו את עובדי הסוכנות היהודית יחד עם עולים בני המעמד הבינוני מארגנטינה. עומר מדורגת גבוה מאוד במדד הכלכלי-חברתי עם דירוג 10, ומתאפיינת באוכלוסייה מבוססת מאוד ובשיעור אקדמאים גבוה. ביישוב מתגוררים רופאים רבים העובדים בביה"ח סורוקה בבאר שבע, מרצים באוניברסיטת בן גוריון ובעלי מקצועות חופשיים. זאת ועוד, בעומר פארק תעשייה קלה ונקייה, והיא אטרקטיבית במיוחד מכוח מיקומה באזור עדיפות לאומית א' המקנה לחברות השוכנות בו הטבות מס.

 

 

התעשרותו של כפר שמריהו, ומה הקשר למאורעות גרמניה בשנות השלושים?

כפר שמריהו הוקם בשנת 1937 כיישוב חקלאי עבור עולים יהודים מגרמניה, וכבר בשנת 1949 מחצית מתושביו התפרנסו מעבודה כשכירים. ככל שחלפו השנים, האופי החקלאי של המקום הלך והיטשטש, ובשנות החמישים, עת נחתם הסכם השילומים עם גרמניה, שזיכה את רוב תושבי המקום ברנטה גבוהה – נעלם כמעט לגמרי. כיום מתגוררים במקום רבים מעשירי ישראל, ודירוגו במדד הכלכלי-חברתי הוא 10. רוב בתי היישוב הן וילות יוקרתיות, ולמעלה מ-50% מתושביו אינם צאצאי המתיישבים המקוריים.

 

היישוב, הגבעה, והנוף הפנורמי לארץ ישראל: הכירו את הר אדר

הר אדר היא התנחלות חילונית השוכנת בהרי יהודה מעבר לקו הירוק (כ-13 ק"מ מירושלים). במקום מתגוררים כ-4,100 תושבים, ודירוגו במדד הכלכלי-חברתי הוא 9. היישוב מהווה אבן שואבת למשפחות צעירות עקב רמת החינוך הגבוהה וחיי הקהילה העשירים בו. ההתנחלות בנויה על גבעת הרדאר, בסביבתה נערכו קרבות קשים במהלך מלחמת העצמאות. לאלו מכם הסקרנים לבקר ולהכיר, דעו כי מהגבעה נשקף נוף פנורמי עוצר נשימה: הרי ירושלים, שפלת החוף, חדרה, עזה, ובימים מסוימים אף ניתן להשקיף על פסגת החרמון.

 

תמונה ראשית מתוך: ויקיפדיה

עקבו אחרינו גם באינסטגרם

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme