תוכנה, מכירות או בנייה – איפה מקבלים את השכר הגבוה ביותר?

יובל פוגל5 דקות קריאה
השכר הגבוה והמשרה שבה תקבלו אותו
שתף:

אין זה משנה מהי הדרך בה תבחרו לענות על השאלה "מה חשוב לכם במקום העבודה?", עמוק בפנים כולם יודעים כי השכר הוא מרכיב משמעותי מאוד. יחד עם זאת, רבים אינם יודעים איך לענות על השאלה "מהן ציפיות השכר שלכם?". כיוון שכך הם פני הדברים, ועבור אלו מכם המכוונים גבוה, נבהיר את תמונת המענה על שאלה זו. אז מהם המקצועות האטרקטיביים במשק מבחינת מרכיב השכר? האם חייב תואר אקדמי בשביל להרוויח משכורות אלו? והיכן עומדת סוגיית פערי השכר המגדריים?

 

 

על פערי השכר במשק הישראלי

אחד המדדים לאומדן פערי השכר במשק הוא ההפרש שבין השכר הממוצע לבין השכר החציוני (השכר אשר חצי מהמשכורות גבוהות ממנו והחצי השני נמוכות ממנו). השכר הממוצע במשק מפורסם ע"י המוסד לביטוח לאומי ב-1 בינואר של כל שנה, ונכון לשנה זו עומד על סכום של כ-9,802 שקל ברוטו בחודש. לעומתו, עומד השכר החציוני על סכום של כ-6,716 שקל ברוטו בחודש (פער של כ-46%). ככל שהפער בין שני הפרמטרים הללו גדל, כך גדל אי השוויון במשק, ולכן ניתן להסיק כי מדובר בפערי שכר משמעותיים ביותר.

 

המקצועות האטרקטיביים ביותר מבחינת שכר חודשי ממוצע

 להלן רשימת המקצועות בהם השכר החודשי הממוצע הוא הגבוה בישראל:

 

השכר הגבוה ביותר בשוק העבודה -איפה הוא?

 

ראוי לשים לב לפער השכר שבין המקום הראשון לבין המקום השני העומד על כ-7,700 ₪. פער זה הוא משמעותי מאוד, ולראיה, גבוה הוא מהשכר החציוני במשק בכ-15%.

 

באופן לא מפתיע, משתייכת השלישייה הפותחת לתחום ההיי טק

רבים מדברים על השכר בהיי טק, והנתונים שהצגנו כאן ממחישים מדוע. לפניכם מהויות ומסגרות התפקידים האטרקטיביים ביותר במשק בכל הנוגע למרכיב השכר:

 

1- ארכיטקט/ית תוכנה: איסוף כל ההחלטות המהותיות בפרויקט ווידוא כי המוצר המוגמר מספק את הפתרון העסקי שהועד לו. מדובר בתפקיד קריטי מאוד בארגון, ואין זה מקרה כי שכרו החודשי הממוצע הוא הגבוה במשק/

2- מפתח/ת אלגוריתמים: אחריות על כתיבת הלוגיקה עליה מבוסס קוד התכנות בשפה המתאימה (עיבוד אותות, עיבוד קול, דחיסת מידע, הצפנה ועוד).

3- מהנדס/ת תוכנה: אחריות על פיתוח ותחזוקה של מערכות תוכנה מורכבות. על מהנדס התוכנה להכיר לעומק את תחום מדעי המחשב, מתודות הנדסיות, מתימטיקה, פיזיקה ועוד.

 

 

האם חייב תואר אקדמי כדי להשתלב בהיי טק?

אין חובה להיות מצויד בתואר אקדמי כדי להשתלב בתחום ההיי טק, ואף ישנם קורסים והכשרות העשויים לסייע בכניסה לענף. כך למשל, משתלבים בתחום בוגרי יחידות טכנולוגיות בצה"ל המביאים עימם ניסיון, כמו גם אנשים להם זיקה וכישרון בתחום התכנות. זאת ועוד, לא רק שניתן להיכנס לתחום ללא תואר, אפילו ניתן להרוויח בו משכורות גבוהות במיוחד.

 

השכר הגבוה ביותר - לא לנשים
למרבה הצער קיימים עדיין פערים בשכר בין גברים לנשים

 

ולסיום, אי אפשר שלא להתייחס לפערי השכר המגדריים

פער נוסף העולה בין השורות קשור להבדלי השכר שבין הגברים לבין הנשים, אשר עדיין קיימים משום מה בשוק העבודה המודרני. מהנתונים עולה, כי ב-77% מהתפקידים מרוויחים גברים יותר מאשר נשים. זאת ועוד, בתפקידים בהם מרוויחות נשים יותר מגברים, פער השכר נמוך ומתבטא באחוזים בודדים, ואילו במקצועות בהם מרוויחים הגברים יותר מנשים, מדובר בפער משמעותי העומד על כ-30%. במילים אחרות, מדובר על הבדל של כשליש משכורת בגין אותו התפקיד בדיוק.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme