כל המיתוסים שתוקעים אותך בעבודה חסרת עתיד

שני ודאוקר5 דקות קריאה
עבודה יציבה היא לא תמיד האידאלית
שתף:

כשעובדים באותה עבודה לאורך זמן מרגישים שחייבים לשמור עליה מכל משמר. מרגישים סיפוק מסוים, תחושה של יציבות וכמובן שקט כלכלי שלא יסולא בפז. אבל מה באמת מרגישים עמוק עמוק בלב? האם יש תחושות חיוביות כלפי מקום העבודה? מהות התפקיד? המנהל או צוות העובדים? מה תהיה התשובה האמיתי והכנה לשאלה – "האם היית רוצה לעזוב את העבודה שלך באופן מיידי?"

 

ישנן סיבות רבות ומגוונות לכך שאנשים נשארים במקום העבודה שלהם ואפילו לא שוקלים את האפשרות לעזוב. ההפתעה האמיתית היא שאלה שכן יעשו את הצעד, יעזבו ויחפשו עבודה אחרת או כיוון אחר – עשויים לגלות שעזיבת מקום העבודה הייתה ההחלטה המקצועית הטובה ביותר שהחליטו. אז מה עוצר בעדם של האחרים?

 

פחד לאבד יציבות ומקום קבוע

מה זה אומר בכלל "יציבות ומקום קבוע"? האם יחסים לא טובים עם המנהל משאירים על כנו את התואר "עבודה נוחה"? לקוחות פחות נעימים? צוות עובדים שהתקשורת ביניהם לא בהכרח חיובית? כל מקום עבודה יכול יום אחד להיסגר, לפשוט את הרגל או חלילה, לחדול מלהתקיים. מה יקרה אז לפנסיה, לפיצויים ולמה שעבדו בשבילו העובדים המסורים כל השנים? מכאן אפשר להבין שלפעמים עצם ההתעקשות להישאר במקום העבודה היא זו שתביא לכדי דריסת רעיונות טובים וחדשים, דחיקת המחשבה היצירתית וסתימת הגולל על קביעת לוח הזמנים שלא יהיה תלוי בגחמותיו של אדם אחר.

 

עבודה יציבה באמת עדיפה?
נדמה לכם שיש לכם עבודה יציבה אבל האם זו באמת עובדה קיימת?

 

חשש מכישלון

זה לא חייב להיות חשש, זה עלול להיות פחד משתק אמיתי. האגו לא מאפשר לרבים מאיתנו לחוות כישלון, לחוש אותו או חלילה, להיות במצב של הודאה בו. יחד עם זאת – כישלון משמעו לקיחת סיכון, הליכה על הקצה ונטילת אומץ! מי שמרגיש שנכשל – עומד בפני הזדמנות נפלאה להוכיח צמיחה, אופי איתן, לנצל רגע של חולשה לזינוק אמיתי ומכאן – כל הדרכים פתוחות בפניו כדי לעשות את מה שכנראה אחרים לא עושים עבור עצמם.

 

 

"ואם לא אמצא עבודה אחרת?"

אין כזה דבר לא למצוא עבודה אחרת. מדובר במשפט די מגוחך שדומה מאד לחשש להיפרד מבן או בת זוג, מאותו החשש שאולי אף אחד לא ירצה להיות איתך. דווקא כשחוששים לא למצוא עבודה אחרת או תפקיד אחר – נפתחים כיווני המחשבה ופתאום מוצאים תפקידים או רעיונות שלא היינו חושבים עליהם בעבר והדמיון מתחיל להפליג רחוק. ב- State of mind כזה אפשר וכדאי לחפש עבודה ולהרגיש קלילים, נינוחים ומוכנים לאתגר.

 

סוף העולם הגיע!

התקופה בין עבודות עלולה לזמן מחשבות שליליות וניבוי עתיד נוראי. יחד עם זאת – כשמסתכלים עליה כתקופה זמנית, כהזדמנות לשינוי חיובי במובנים רבים ומשקיעים בה ציפייה, תשומת לב והלך רוח חיובי – אפשר למצוא בדיוק את מה שמחפשים. מרגישים שהחיפוש מתארך? מוצאים עבודה דומה לזו שהייתה קודם, ולו בשביל לסדר את המחשבות ולהחזיר את השקט הנפשי. העזיבה הבאה תהיה הרבה יותר חיובית ורגועה.

 

בלי עבודה זה לא סוף העולם
גם אם תעברו עבודה סוף העולם לא יגיע – אנחנו מבטיחים

 

"חייב להיכנס כסף לחשבון הבנק"

הפסקת העבודה אין פירושה, באופן אוטומטי ומיידי שלא יועבר כסף לחשבון הבנק. זמן פנוי עשוי לזמן לא מעט הזדמנויות להכנסה אחרת או נוספת ופתאום אפשר לגלות כיווני הכנסה שמעולם לא חשבנו עליהם קודם לכן. גם תנאים סוציאליים עשויים להתגלות כמקור הכנסה עתידי לאחר עזיבת מקום עבודה ולכן אפשר להודות באמת – זה לא חשש מבוסס ואמיתי.

 

 

"אני לא רוצה לקחת סיכון"

מה שבאמת יש בו סיכון – הוא ההסתמכות הבלעדית על מקום העבודה כזה שיספק את המשכורת בתחילת החודש. אם חלילה יקרה משהו למקום העבודה והוא לא יוכל לספק את המשכורת שבונים עליה ורגילים אליה – הרי מצב מסוכן ביותר שבו פתאום, בבת אחת – אין הכנסה. לעומת זאת, כשעוזבים את העבודה ומחליטים לשנות כיוון – אפשר להחליט על כמה מקורות הכנסה שונים שיוכלו לגבות האחד את השני וכך העובד יכול להימנע ממצב כלכלי בעייתי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme