תפסיקו להתנצל: 5 משפטים הרבה יותר טובים מאשר "אני מצטער"

מערכת2 דקות קריאה
תפסיקו להגיד "אני מצטער"
שתף:

אם אתם מאבדים את הביטחון בעבודה מדי פעם, זה לגמרי טבעי ובהחלט הגיוני. זה קורה בעיקר כשאנחנו מרגישים שעשינו טעות, או כשהבוס לא מאוד מרוצה מההחלטה שקיבלנו. בניסיון לתקן את הנזק ולהתקרב מחדש אל הבוס אנחנו נוטים להשתמש בשתי מילים שנראות לנו לגיטימיות אבל במקרים רבים הן דווקא מזיקות. "אני מצטער."

 

אז נכון, חשוב לקחת אחריות ואין כל רע בשתי המילים הללו, ואם עשיתם משהו שצריך להתנצל עליו בהחלט צריך לעשות זאת. מצד שני, אם אתם זורקים אותן לאוויר בכל הזדמנות ובלי מחשבה, הקולגות שלכם יאבדו כל טיפת כבוד די בקלות, ולא ימהרו לבטוח ביכולת שלכם לעשות את מה שאתם באמת אמורים לעשות. אז במקום להוריד את הראש, להתנצל ולהודות בתבוסה – מה שרק ירחיק את הקידום שלכם – יש 5 משפטים אחרים שכדאי לכם לאמץ במקום לחזור ולהתנצל.

 

1 – "תודה על הסבלנות שלך"

נניח שקיבלתם אימייל מלקוח או מהבוס אבל לא מיהרתם לענות משום שהייתם עסוקים בשיחה אישית. בפתיחת התגובה שלכם אתם ממהרים להתנצל על התגובה האיטית, אבל במקום להתנצל על כך עדיף להכיר בכך שהצד השני המתין, ולהמשיך הלאה בבטחה. "תודה על הסבלנות" או "תודה על ההמתנה" היא פתיחה עדיפה על התנצלות, ובמקום להתעכב על הסיבות שבגללן אתם מגיבים רק עכשיו, פשוט הגיבו למייל בצורה ישירה ומקצועית.

 

די להתנצל
תודה רבה על הסבלנות

 

2 – "תוכל להסביר בדיוק למה אתה מתכוון?

מומחים טוענים שנשים נוטות להתנצל במצבים לא נעימים יותר מגברים, והן מאשימות את עצמן כמעט בלי לחשוב פעמיים. הן בטוחות שהסיטואציה משונה בגללן וזה קורה כמעט בכל מצב, גם כשהאשמה לא קשורה אליהן כלל. יכול להיות שלא בוצע תיאום ציפיות עם הבוס ויכול להיות שהפרטים שהועברו הגיעו אלייך בצורה לא מאוד מאורגנת. למה את אמורה להתנצל על כך, ולמה שלא תפגיני ביטחון ותבקשי מידע נוסף?

 

במילים אחרות, אם אתם לא מבינים את המשימה, את ההנחיות או את הרעיון שהעלה הקולגה שלכם, פשוט תשאלו. בקשו לקבל מידע נוסף ולהבין במה מדובר במקום להתנצל, שכן "אני מצטערת" עשוי להיתפס כמו הודאה בכך שאי ההבנה קשורה בחוסר האינטליגנציה שלך, מה שבוודאי לא נכון. בקשה לקבל פרטים נוספים היא לא מביכה, אלא להיפך. את מכירה בכוח שלך ובזכותך לקבל מידע נוסף כדי שתוכלי להשלים את המשימה הכי טוב שאפשר.

 

 

3 – "טעיתי אבל זו לא הייתה הכוונה…"

זה לגמרי בסדר לטעות, ואתם בוודאי לא הראשונים (או האחרונים) שטועים. עם זאת, במקום להתנצל על השגיאה שלכם עדיף להודות בה ולהסביר מה התכוונתם לעשות. במקום להגיד "אני מצטער" פשוט תסבירו מה אמור היה לקרות, ואיך תוכלו לפתור את המצב הנוכחי בכמה צעדים פשוטים.

 

פתרון במקום אשמה
במקום לקחת אשמה – התמקדו בפתרון יעיל

 

4 – "אנחנו צריכים משאבים נוספים"

יכול להיות שלקחתם על עצמכם קצת יותר מדי, ויכול להיות שנכנסתם לעומקו של הפרויקט רק כדי להבין שלא תוכלו להשלים אותו בכוחות עצמכם. כך או כך, זה לגמרי לגיטימי להודות בכך ולבקש עזרה. הבעיה היא שלרוב, כשאנחנו מתקשים להשלים משימה או פרויקט, אנחנו ממהרים להתנצל על כך שלא הכול אנחנו יודעים. במקום להתנצל עדיף להודות שאנחנו פשוט זקוקים לעזרה, ולהתמקד במציאת פתרון לבעיה. בקיצור, תרגישו חופשיים לבקש, ותפסיקו להתנצל על כך.

 

 

5 – "בוא נמצא לזה פתרון"

אתם יכולים להיות עובדים מצטיינים וגם הפייבוריטים של הבוס, ובהחלט הגיוני שאתם נהנים מכל רגע במשרד. למרות הכול, קונפליקט הוא בלתי נמנע, וצפוי שגם הוא יגיע בנקודת זמן כזו או אחרת. מה שחשוב באמת הוא האופן שבו אתם מגיבים לסיטואציה, והגמישות שאתם מוכנים להפגין כדי להתמודד איתה.

 

דבר אחד בטוח. כשאתם משמיעים את דעתכם, אל תתנצלו עליה. כשאתם מצטערים על נקודת המבט שלכם אתם מפחיתים מערכה, בעוד הוצאת הרגשות מהסיטואציה תאפשר לצד השני להבין מה אתם אומרים ולהקשיב לכם באמת. אם תוותרו על "אני מצטער" ותפנו לחלופה שמציעה "למצוא פתרון לבעיה", תתפסו כאנשים בטוחים יותר, שמתמקדים באיתור פתרונות ובחיזוק הצוות בלבד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme