הכל בשביל הסלפי – סקר חושף שהישראלים דואגים לסטייל יותר כשהם בחופשה

מערכת5 דקות קריאה
הסקר שמסביר את סודות הסטייל
שתף:

אין ספק שיש קשר הדוק בין תיירות לבין אופנה, ולא רק משום שאנחנו אוהבים את השווקים המקומיים ואת מרכזי הקניות כמעט בכל יעד תיירותי. הסטיילינג שלנו מתחיל הרי הרבה קודם, בשלב האריזות. זה השלב שבו אנחנו מחליטים אילו שילובים יתאימו לחופשה בניו יורק, בלונדון או במקסיקו, והיום יותר מאי פעם נראה שחשוב לנו במיוחד לבחור נכון.

 

מחקר חדש של Booking.com חושף את הנתונים. כמעט מחצית מהמטיילים בכל העולם רוצים להיראות היטב בזמן החופשה, וגם הישראלים נותנים תשומת לבה רבה לנושא הסטיילינג כשהם מתחילים לארוז. על פי הנתונים, כ-65 אחוזים מהישראלים משקיעים בלבוש מדי יום. 1 מכל 4 ישראלים נותן דגש רב עוד יותר ללבוש לקראת היציאה לנופש, ויש כמה הסברים מרכזיים לנתונים הללו.

 

סטייל בזמן החופשה
אם לא נשמור על הסטייל איך נעלה תמונה לאינסטוש?

 

מי שנראה טוב מרגיש טוב?

הסקר של בוקינג כלל 21,500 מטיילים מ-29 מדינות במטרה להבין איך האופנה משפיעה על התיירות וגם על הבחירות האופנתיות שלנו כשאנחנו נמצאים מעבר לים. אז הקשר ברור, ואין ספק שאנחנו אוהבים להתלבש יפה ולהיראות במיטבנו בחופשה, ונראה שהסיבה המרכזית לכך לא קשורה בפנטזיה נושנה לפיה נכיר זר מסתורי שיכבוש את ליבנו – אלא כי יש לנו פרופיל בפייסבוק או באינסטגרם, וממש בא לנו להיראות טוב גם בלי פילטר. המטיילים הישראלים, כמו מטיילים ממדינות רבות אחרות, רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש ולכל תפאורה. בין אם אם משוטטים בין אתרי עתיקות או רובצים על שפת הבריכה בווילה המפוארת, הם רוצים להיראות טוב ולכן הם מקפידים לארוז את הבגדים הכי יפים שלהם. כשהם נראים טוב הם גם מרגישים טוב, ו-4 מכל 10 תיירים טוענים שכך הם מרגישים מלאי ביטחון.

 

 

תכנון לקוי פוגע בביטחון

עוד נתון מעניין שעולה מתוך הסקר קשור באופן שבו תכנון לקוי של המלתחה משפיע עלינו לרעה. נראה שאם בחרנו את הפריטים הלא נכונים הביטחון שלנו נפגע. אז נכון, חשוב שיהיה לנו נוח כשאנחנו יוצאים למסעות רגליים ברחבי מנהטן, אבל כשנעצור לתמונה בשדרה החמישית נעדיף להיראות אופנתיים, ואת המראה הזה נתקשה להשיג עם בגדי ספורט ונעלי הליכה. מה שכן יכול להיחשב כשילוב אידאלי הוא בגד שיענה על שלושה צרכים מרכזיים: הוא יהיה נוח, יגרום לנו להרגיש רגועים ונינוחים, ובעיקר יבטיח לנו חופשיות. ברוב המקרים נשמור על המומנטום ונחזור לארץ עם מלתחה מחודשת ועם כמה שינויים בארון הבגדים. ולא, זה לא רק בגלל הסיילים שמצאנו בדרך – אלא בזכות ההשראה שקיבלנו במהלך החופשה.

 

דואגים לסטייל
אלה הגורמים שמסבירים את השינויים במלתחה שלנו בזמן החופשה – ואחריה

 

מתכוננים לטיסה

במסגרת ההכנות לחופשה מבלים המטיילים את זמנם בבניית מסלולים ובחירת בתי מלון ואטרקציות. אלא שהם דואגים גם לבגדים שיקחו אותם, ולא רק לשאלה האם יש צורך במעיל או בסנדלים. מאחר והמטרה היא להתלבש היטב לטובת תמונות שיעלו כנראה לרשתות החברתיות, למעלה ממחצית מהמטיילים מחפשים השראה אצל חברים ובני משפחה. כ-44% מקבלים השראה דרך סדרות הטלוויזיה, וכ-37% פונים לירחוני אופנה ומושפעים מדמויות הקשורות בעולם הסטייל.

 

 

יוצאים מאזור הנוחות

בכל הקשור לסטיילינג, אנחנו לא חוששים לצאת מאזור הנוחות ולנסות קולקציות שלא היינו מנסים בבית. 35% מספרים שבגדי החופשה שלהם שונים, והם לרוב בהירים וצבעוניים יותר. רבע מהמטיילים יבחרו בגדים נועזים יותר בחופש, בהשוואה ל-9% בלבד שיפגינו יותר איפוק. הבגדים השולטים הם הקצרים יותר, בעיקר שמלות ומכנסיים קצרים (27%), משקפי שמש גדולים (27%), כובעים רחבים (27%) ובגדי ים חושפניים מהרגיל (20%).

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme