אם אתם מכורים לעבודה אתם מסכנים את העתיד שלכם

איריס קליין2 דקות קריאה
אם אתם מכורים לעבודה כדאי שתיזהרו
שתף:

לרוב תשוקה ומשמעות נתפסים כדבר טוב. אבל תשוקה ותחושת משמעות הקשורה לעבודה, יכולה להיות גם חרב פיפיות. ישנם אנשים שברגע שאיבדו את עבודתם עלולים להרגיש כאילו איבדו את זהותם והם מרגישים שהקרקע נשמטה תחת רגליהם וכאן תחושת המשמעות שתלויה רק בעבודה הופכת להיות אויב. יתרה על כך, מעסיקים עשויים לנצל את אובר מסירותם לעבודה, כך שגם מכורים לעבודה צריכים להיות ערוכים ומוכנים לסיכונים הנלווים לתשוקה הזו.

 

 

מכורים לעבודה רואים בה כקריאה משיחית מלמעלה

עבודה בעלת משמעות היא בהחלט משהו שרובנו שואפים (או לפחות אומרים שאנחנו שואפים): סקר Better Up האחרון מצא כי תשעה מתוך 10 עובדים אמריקאים, יקריבו חלק מהרווחים שלהם במידה וימצאו משמעות רבה יותר בעבודה. מחקר אחר בתחום, מחלק עובדים לשלוש קטגוריות שונות: אלה שרואים את עבודתם כתפקיד שיש לבצע, אלה שרואים את עבודתם כקריירה או כאלה שרואים את עבודתם כ"קריאה משיחית מאלוהים" במידה ואתם נכללים בקטגוריה השלישית, אלה שרואים את העבודה כמשימת חיים, אתם למעשה מונעים על ידי המטרה והמשימה שקשורה אך ורק לעבודה שלכם, ללא קשר בכלל לתגמול הכספי שאתם מקבלים.

 

מכורים לעבודה בגלל קריאה אלוהית
אם נדמה לכם שאתם פועלים מתוך שליחות או קריאה מלמעלה – אתם פשוט מכורים לעבודה

 

מה יקרה אם תאבדו את העבודה?

עד עכשיו הכל נשמע טוב. אלא שהאמונה שהגעת לעולם על מנת למלא את תפקידך בעבודה שלך, היא בעוכריך, משום שייתכן ויום אחד כל הטוב הזה ייגמר. כל עובד עשוי למצוא את עצמו עם מכתב פיטורים מה שייצור מצב מסוכן למדי. אחד החוקרים במחקר סבור שאם אדם באמת מאמין שהגיע לעולם על מנת למלא איזה תפקיד בעבודה ואינו מצליח לעשות אותו, הוא עלול להרגיש כישלון מוסרי וכל חייו יראו לו ככישלון אחד גדול. בנוסף, תחושה זו תגרום לו להיות הרבה יותר פגיע בסביבת העבודה שלו וכולם סביבו יהיו בטוחים שהוא יעשה הכל על מנת להישאר בתפקיד שלך – ומה יקרה במצב בו יאבד האדם את התפקיד לו? 

 

זה קרה לדן ד'אגוסטינו, שפוטר מתפקידו כמנכ"ל של עסק שגלגל מיליונים. אבל הוא תיאר את זה את פיטוריו כתקופה מיוחדת שסיפקה לו את החופש המרחבי כדי להכיר בזהותו האמתית, ללא קשר לתפקיד שניהל, דאגוסטינו בילה זמן רב בנסיעה עם משפחתו.  

 

סאלי קרווציק מייסדת ומנכ"לית של Allevest, מספרת על פיטוריה מתפקידה כראש החטיבה לניהול עושר עולמי של מריל לינץ' בבנק אוף אמריקה, ש"זה באמת שאלה של איך אתה מגדיר את עצמך, האם אתה מגדיר את עצמך לפי התפקיד שלך? האם אתה מגדיר את עצמך על ידי החברה בה אתה עובד? האם אתה מגדיר את עצמך לפי כמות הכסף שאתה מרוויח? או לפי המטוס הפרטי שיש לך,  אני מגדירה את עצמי על ידי כוח השפעה שלי, וכך גם כשאני פונה לכל חברה גדולה, המחשבה שהולכת איתי תמיד היא איך אני יכולה להשפיע?" נראה שלפעמים למצוא תשוקות חדשות או מחוזות אחרים כדי ליצור משמעות ותשוקה חדשה, זה הדבר הכי מועיל והכי נכון ולא לשים את כל הביצים בסל אחד.

 

מכורים לעבודה והיום שאחרי
מה קורה לאותם מכורים לעבודה כשמסיבה כלשהיא – מפציעה ועד פיטורין – נמנע מהם להמשיך לעבוד?

 

כשהעבודה הופכת לחלק מהזהות

מחקר נוסף בנושא שנעשה על אומנים שונים, ביניהם רקדנים ומוסיקאים מקצועיים שנאלצו להפסיק את העבודה בגלל מחלה או פציעה, גילה שעבורם העבודה היוותה חלק ניכר מהזהות שלהם והיה להם קשה במיוחד לחזור חזרה לשגרה. לעומת זאת, חלק מהאמנים שעבודתם הייתה פחות תובענית, מצאו דרכים להעביר את מסירותם ואהבתם למוסיקה או לריקוד בדרכים אחרות.

 

לסיכום, יהיה נכון לקבוע שפריחה בכלכלה העולמית מחייבת אותנו לראות את עצמנו בלתי תלויים בעבודות שלנו, תוך שמירה על אחיזה איתנה בזהות העבודה שלנו, אולי דבר שקל לומר אך קשה ליישם. התפקיד שלנו לא צריך להגדיר אותנו כאדם, יש לזכור שכל תפקיד הוא זמני והוא מיועד לצורך נקודת זמן מסויימת, ואנחנו סך הכל מסייעים להניע את 'העגלה' וגם אחרי שנעלם יהיו אחרים שיחליפו אותנו. לכן חשוב להשקיע את התשוקות שלנו בעוד דברים בחיים ולמצוא את האיזון. בעצם כמו בכל דבר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme