תשכחו מהמשכורת: זה מה שאתם באמת צריכים לבדוק כשבוחרים איפה לעבוד

שני ודאוקר2 דקות קריאה
מה חשוב לזכור כשמחליטים איפה לעבוד
שתף:

בשנים האחרונות כבר די ידוע שאנשים מחליפים מקומת עבודה באופן די תכוף וברוב המקרים לא נשארים לעבוד במשך הרבה מאד זמן באותו המקום. לאחרונה נדירים המקרים שבהם אנשים יוצאים לגמלאות ממקום העבודה שאותו פקדו במשך שנים רבות ולכן יש דגש רב על תעשיית חיפוש העבודה או על טיפים הקשורים בחיפוש נכון ובבחירת מקום העבודה הנכון והמתאים ביותר לכל אחד. אמנם למקום העבודה והתפקיד יש מטרה ברורה של פרנסה מכובדת, מכבדת וכזאת שתאפשר רמת חיים גבוהה, אך כיום גם ידוע יש עוד כמה פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מתלבטים בין כמה אפשרויות של מקומות עבודה. אז איך בוחרים איפה לעבוד?

 

 

מבט אל העתיד

השאלה ההומוריסטית "מה היית רוצה לעשות כשתגדל" נכונה בכל גיל. במילים אחרות ובוגרות יותר – מה ייחשב בעיניך כהצלחה לטווח ארוך? עם איזה הישג היית רוצה לצאת לפנסיה? מה היית רוצה לעשות כדי להגשים את עצמך? חשוב לעשות סדר במחשבון ולהחליט מה רוצים שמקום העבודה והתפקיד החדש ישיגו עבורך – מה החלומות שלך? מה השאיפות המקצועיות או האישיות שלך? במידה ואין לחץ של זמן או כסף – אפשר וכדאי להשקיע מחשבה בנושאים אלה על מנת לדעת בדיוק מה יכול להיחשב כעבודה טובה ומתאימה בנקודת הזמן הנוכחית ועם ראייה לטווח ארוך.

 

איפה לעבוד אם מחפשים סיפוק
תחשבו קדימה, על מה שתרצו לעשות כשתהיו גדולים (@beachbumledford via Twenty20)

 

איפה לעבוד – ואצל מי?

חשוב לדעת הרבה ככל האפשר אודות המעסיק הפוטנציאלי. כמו סקר השוק שמבצעים לפני שבוחרים טלפון נייד חדש או רכב חדש – כך צריך לבחון את כל ההיבטים הקשורים במעסיק. האם מדובר בארגון גדול או קטן? האם הוא יציב או שיש סיכון למכירה שלו או אפילו, חלילה, לכך שלא יתקיים יותר? מה הסטטוס שלו בתעשייה הרלוונטית ומה חושבים עליו גם אלה שעובדים בו וגם אלה שמכירים את התחום ומעריכים השפעה של ארגונים? לכל גודל או סוג של ארגון יש את היתרונות והחסרונות, כמו גם את התכונות והמאפיינים כפי שהם מתאימים יותר או פחות לכל מועמד לעבודה.

 

רווחים והישגים

אין מדובר כאן אך ורק על המשכורת בדמות סכום נטו שמועבר לחשבון הבנק. חשוב לבחון את ההצעה באופן יחסי להצעות דומות או לתפקידים דומים בארגונים או חברות הפועלים באותו תחום העיסוק. בנוסף, חשוב לראות מה מרכיב את השכר מלבד התשלום עבור העבודה עצמה – תנאים סוציאליים, הטבות שונות, בונוסים הקשורים בהתמדה או כאלה הניתנים על בסיס הצלחות. כל אלה עשויים להתגלות כפרמטרים חשובים שייטו את הכף כך ולא אחרת. נתון נוסף שכדאי לשאול אודותיו הוא מדיניות העזיבה וההשלכות אחרי בקשת העזיבה, מכל סיבה שהיא.

 

נתונים אובייקטיביים

הפעם, כדאי דווקא להסתכל מנקודת מבט צרה או קצרת מועד – מה שעות העבודה? באיזו שעה מתחילים ובאיזו שעה מסיימים? איך מגיעים לעבודה וכמה זמן זה ייקח? האם התגמול כדאי ומתאים למצב הכלכלי הנוכחי שלך? האם מילוי התפקיד כרוך בנסיעות נוספות? נכונות לעבודה בשעות הערב או במהלך סוף השבוע? חשוב לבחון את כל הנתונים האלה ולוודא שהם מתאימים לאורח החיים שלך ולשגרה שתהפוך לחלק מחיי היומיום שלך.

 

איפה לעבוד בשעות סבירות?
בדקו את שעות העבודה מראש וזכרו להשאיר זמן גם לעצמכם (@criene via Twenty20)

 

תחושה פנימית טובה

כיום ידוע מעל לכל ספק שאנשים צריכים גם ליהנות בעבודה שלהם. אף אחד לא יחזיק מעמד בתפקיד שהוא לא מרוצה בו, שלא נעים לו לבצע או כאשר האווירה במקום העבודה אינה נעימה. על מנת שכל אלה יהיו חיוביים – צריכה להיות מגובשת בחברה מדיניות לרווחת העובד וכמובן פעילות מגבשת מטעם מי שאמון על התחום של משאבי אנוש. מומלץ להרגיש בנוח לשאול על הנושא הזה ולבחון האם הוא עומד בקנה אחד עם התחושות החיוביות שאמורות להתקבל כחלק מהיותך עובד מן המניין.

 

 

צמיחה ולמידה

חשוב לבחון או להעריך מה תהיה מידת הלמידה של העובד ממילוי תפקידו. מה הוא ישיג תוך כדי העבודה, איך הוא יוכל לעשות שימוש במידע חדש או בכלים שירכוש תוך כדי העבודה והאם אלה יאפשרו לו גם קידום ופתיחת דלתות בתוך הארגון. כאשר יודעים שיש אופק קידום ושיש לאן לזוז מהתפקיד הנוכחי – יכולה להיווצר הזדמנות נהדרת לקרש קפיצה מקצועי ואישי שתצדיק את ההתחלה במקום נמוך יותר במארג התפקידים בארגון או במחלקה הרלוונטית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme