כמה כסף להביא לחתונה ומה באמת קובע את הסכום?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שתף:

חתונה היא מהאירועים המרגשים בחיים, כזה המערב התרגשות גדולה (של בני הזוג, החברים והמשפחה הקרובה, ואחרים). הוא גם דורש המון הכנות וארגונים – והוצאה לא מבוטלת בכלל. לא מעט זוגות בונים על החזר (לפחות חלקי) של ההוצאה בעזרת המתנות הכספיות שיקבלו. כנראה שכל זוג צעיר ישמח לקבל במתנה, לפחות מחלק מהאורחים, סכום כסף שיוכל לסייע להם לכסות הוצאות החתונה. כך יוצא שמי שמוזמנים לחתונה מעוניינים להביא כמתנה צ'ק במעטפה אבל הם לא תמיד בטוחים איזה סכום ייחשב מתנה מכובדת. אז איך יודעים כמה כסף להביא לחתונה בלי להרגיש בידיעה שבני הזוג ישמחו כשיפתחו את המעטפה שלנו.

 

כמובן, שהתשובה לשאלה כמה כסף לתת לחתונה לא נשענת אך ורק על מצבו הכלכלי של הזוג המאושר. שאלה נוספת שמאירה באור נוסף על הנושא היא מצב חשבון העו"ש שלכם. גם הקירבה לזוג הנישא והיכולת להיות נדיבים מבלי להגדיל את ההתחייבויות הכלכליות שרבים מאיתנו ממילא בקושי עומדים בהן. אם גם לכם קשה לפעמים לדעת כמה כסף לתת כמתנה לחתונה תמצאו בפיסקאות הבאות טיפים שייסייעו לכם לבחור סכום ממנו כולם יהיו מרוצים.

 

אז כמה כסף להביא לחתונה?
קשה לפעמים לדעת כמה כסף להביא לחתונה, ועם איזה סכום נהיה שלמים מחד ומאידך נוכל לדעת בוודאות שבני הזוג ישמחו בו

 

חישובי סכום מתנה לחתונה מבוססים על סכום למוזמן אחד

לפני שנצלול למספרים נרחיב קצת על הדרך בה נהוג לקבוע איזה סכום מתאים לרשום על צ'ק המתנה לחתונה אליה הוזמנו. באתרים שונים ברחבי הרשת, מתחום החתונות והאירועים בכלל (כגון מגזינים מקוונים למתחתנים, פורומים, אתרים של גני אירועים ועוד), ניתן למצוא כלים אוטומטיים לחישוב כמה כסף להביא לחתונה. מחשבונים משתמשים באלגוריתמים מתוחכמים יותר או פחות אליהם מזינים נתונים כגון סוג הקשר והקרבה ביננו לבין הזוג. שאלות נוספות הן היכן ומתי מתקיימת החתונה, מה גילם של המתחתנים או האורחים, מי מוזמן (ילדים או לא) ועוד. ככל שהאלגוריתם משוכלל יותר כך נידרש לספק מידע נרחב יותר.

 

חשוב מאוד לדעת שהמספר שנקבל מן המחשבון הוא בדרך כלל, אלא אם מצויין אחרת, עבור מוזמן בודד. כך למשל אם התוצאה הייתה 250 שקלים ואנו מגיעים עם בן/בת זוג הסכום שהמחשבון ממליץ עליו הוא 500 שקלים.
כל אלגוריתם לחישוב כמה כסף להביא לחתונה בנוי אחרת אבל רובם המוחלט מבססים את החישוב על עלות האירוח של מוזמן בודד לחתונה. למשל אם ההערכה היא שעל כל מוזמן משלם הזוג כ-250 שקלים הרי שהמינימום שיש לצפות לקבל כמתנה הוא 350 שקלים.

 

 

כמה כסף להביא לחתונה – לפי דרגת הקרבה

אחד המשתנים להם ההשפעה הגדולה ביותר על גובה הסכום שכדאי לרשום על הצ'ק שנביא במעטפה הוא עד כמה אנו קרובים לזוג המתחתן. ככל שהקירבה המשפחתית עולה כך גדל הסכום שמצופה ממוזמן בודד להביא. ברור שבן של בן דוד רחוק לא יקבל סכום זהה לאחיין, בנו של אח עימו אנו בקשר הדוק. ישנן משפחות הקובעות מני מנגנונים שמטרתם מניעת חיכוכים, למשל שאחים לא יביאו מתנה כלל לאחיהם. המלצתנו היא שבמקרה של בני משפחה קרובים כדאי לנסות לדבר עם בני משפחה אחרים. נסו לתאם כמה כסף להביא לחתונה כך שאף אחד לא יגזים לכאן אן לכאן.

 

מכיוון שהנסיבות עשויות להיות שונות קשה לציין סכום המתאים לתת לבן משפחה קרוב או רחוק. כדי לספק בכל זאת סדר גודל ניתן לומר שעל צ'ק לבן משפחה קרוב נרשום סכום בן ארבע ספרות.

 

כמה כסף להביא לחתונה - לפי קרבה
השאלה כמה כסף להביא לחתונה תלויה, כמובן, גם בקרבה שלכם לזוג

 

חברים טובים יותר או פחות, חברים לעבודה ובני משפחה של חברים

מספר המוזמנים הממוצע לחתונה בישראל נע סביב 300. עלות ממוצעת של חתונה בישראל, נכון לשנת 2018, היא 120,000 שקלים. כך יוצא שממוצע עלות האירוח של כל מוזמן, כאשר מגלמים בתוכה את הוצאות החתונה כולן, צלם, עיצוב, תקליטן וכד', היא כ-400 שקלים. אך טבעי הוא שמקרב 300 המוזמנים יהיו מי שהם קרובים מאוד לבני הזוג ומוזמנים קרובים פחות. ברור שעל צ'ק שנותן חבר קרוב יהיה רשום סכום גדול באופן משמעותי מזה שיהיה רשום על צ'ק שנותן קולגה שאין עימו קשר מיוחד. כדי לתת סדר גודל, חבר קרוב עשוי להביא צ'ק בסכום של 500 – 800 שקלים. לעומתו חבר לעבודה כ-400 שקלים. אם הוזמנו לחתונה של אח של חבר שלנו בהחלט ניתן להביא צ'ק צנוע על סך 350 שקלים. כמובן חשוב להדגיש שוב שהסכומים הם למוזמן בודד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme