זוגות מספרים איך הצליחו לתכנן חתונה בזול – ולחסוך עשרות אלפי שקלים

שני ודאוקר5 דקות קריאה
חתונה בזול היא משימה אפשרית
שתף:

חתונה היא לא עסק זול. בישראל נוסדה מסורת בלתי כתובה שעוברת בין בני משפחה, חברים ומכרים ועל פיה חתונה צריכה להיות אירוע גדול, מיוחד, מקורי וכזה שמוזמנים אליו מאות מוזמנים. שילוב של נותני שירותים מובילים בתחומם, תפריט עשיר וייחודי ואטרקציות שטרם נראו – כל אלה ידועים בתור "מזניקי" מחיר החתונה ולעיתים נדמה שזוגות רבים לא בוחלים באמצעים ויפיקו לעצמם את האירוע שעליו חלמו כל השנים. גם אם לרגע חשבו שיצליחו לתכנן חתונה בזול, מהר מאוד התמונה משתנה.

 

מולם עומדים אלה, שמספרם הולך וגדל באופן משמעותי בשנים האחרונות – שמארגנים אירוע צנוע וסמלי, בלי להוציא עשרות או מאות אלפי שקלים ועדיין מצליחים להפיק אירוע בלתי נשכח שאחריו קל להם הרבה יותר להתחיל את החיים המשותפים שלהם – עם יתרת זכות בחשבון העובר ושב, יתרה שתסייע להם רבות להתחיל את החיים האמתיים כזוג נשוי. איך מתכננים חתונה בזול? זה באמת אפשרי? מסתבר שכן. יצאנו לזירת ארגוני החתונה, פגשנו חתנים וכלות וגם נותני שירותים שהשכילו לזהות את הרוחות החדשות ויודעים מה להציע לכל זוג. אז בואו נראה איך מפיקים חתונה בתקציב מינימלי!

 

אפשר לתכנן חתונה בזול
חתונה היא יום מיוחד ומרגש אבל זה לא אומר שתצטרכו לרוקן את החשבון ולהיכנס לחובות כדי להפיק אותה

 

מתחתנים בזול!

רשת האינטרנט מסייעת רבות לזוגות הצעירים והם מבררים לא מעט פרטים לפני שיחליטו להזמין או לסגור. הם יכולים להיעזר באתרי מידע, השוואות מחירים או חוות דעת על נותני שירותים על מנת לבסס את הבחירה וההחלטה על מירב הביקורות והפידבקים החיוביים. הם יידעו לסנן את חוות הדעת שנראות או נשמעות טוב מדי ויזהו את אלה האמינות והאמיתיות שכדאי לקחת בחשבון כדי להפיק חתונה בזול. שרון וישי קראו ביקורות רבות לפני שבחרו את הדי ג'יי, למשל וזה גם נותן שירות שעליו הם החליטו שלא יתפשרו – "החלטנו שהחתונה שלנו תהיה מסיבה מהנה, מקפיצה ומוצלחת. העדפנו לחסוך בדברים אחרים ולא להתפשר על די ג'יי. התייעצנו עם חברים, קראנו ביקורות, נפגשנו עם כמה וכמה אנשי מקצוע ורק אז החלטנו במי לבחור".

 

 

איך מקצצים ומתכננים חתונה בזול?

כשחושבים על מה שנחשב כתופס נפח גדול מהתקציב של החתונה אפשר לחשוב על שמלת הכלה ובגדי החתן, למשל. יחד עם זאת – מי אמר שהכלה חייבת ללבוש שמלת כלה מעוצבת? מה רע בשמלה לבנה שאינה, בהגדרה, שמלת כלה? זה בדיוק מה שעשו אסי ותמר מרעננה – "החלטתי שאני לא משלמת סכום ארבע או חמש ספרתי על ערב אחד עם השמלה, שבמהלכו אהיה חייבת להיזהר ששום דבר, חלילה, לא יקרה לה. טיילתי עם אימא שלי והאחיות שלי בקניונים, נכנסתי לחנויות הרגילות לכאורה – קסטרו, רנואר, H&M – ופשוט חיפשנו שמלה לבנה. בסוף באמת מצאתי. שמלה יפה בעיצוב עדין, ביצעתי בה תיקון קטן שהפך אותה למפוארת יותר וגם היה לי נוח ללבוש אותה באירוע. השמלה עלתה לי, כולל התיקון – 420 ₪! אי אפשר להאמין שחסכתי כאן 5,000 או 8,000 ₪!".

 

גם אסי לא הגיע לחנויות המגדירות את עצמן ככאלה המציעות בגדים לחתן. בכל חנות המציעה בגדי גברים הוא יכול היה להתרשם ממכנסיים אלגנטיים ומחויטים שאפשר היה להתאים להם חולצה מכופתרת, ג'קט ועניבה – "החליפה שלבשתי מתחת לחופה עלתה לי 550 ₪. קניתי שתי חולצות נוספות נוחות שיהיו לי להחלפה – והוצאתי בסופו של דבר 650 ₪. לא יודע בדיוק כמה חסכתי אבל אני מניח שמדובר בסדר גודל של 1,000-1,500 ₪".

 

בגדי חתונה בזול
גם על הביגוד אפשר לחסוך – שהרי מדובר בשמלה וחליפה לערב אחד בלבד

 

על חתונה חברתית שמעתם?

אם לחתונה מגיעים חברים קרובים ואנשים שהחתן והכלה מרגישים נוח במחיצתם – למה לא להפוך אותם לחלק פעיל מההכנות לחתונה ובכך גם לאפשר להם להרגיש שייכים ואהובים וגם לצמצם באופן דרמטי את ההוצאות? זה בדיוק מה שקורה בתחום של חתונות חברתיות. לחתונות כאלה בעצם לא מוזמנים אנשי מקצוע או נותני שירותים, אלא החתן והכלה נעזרים בחברים והמוזמנים שלהם בכל מה שיהיה בחתונה – הכנת האוכל, בחירה של השירים, העמדה של אמצעי מוזיקה ורמקולים ואפילו רשימת מתנות קונקרטיות בעלות סמלית, מתנות שהחתן והכלה החליטו שתהיינה שימושיות עבורם.

 

עמית ודקלה הכירו כאשר התגוררו ביחד בקומונה מטעם תנועת הנוער שאותה ריכזו באזור הערבה. חיים שיתופיים שבהם כל מי שקשור לקומונה תורם את חלקו לקבוצה הגדולה הם החיים שהם מורגלים בהם ולכן חתונה חברתית הייתה עניין ברור מאליו עבורם – "חתונה גרנדיוזית ומנקרת עיניים זה לא בשבילנו. לבשתי שמלה יפה שנתנה לי אחת החברות ועמית קנה חולצה אלגנטית חדשה. חברי הקומונה חילקו ביניהם מה כל אחד מבשל או מכין ומכיוון שהם מכירים אותנו כל כך טוב הם ידעו מה נשמח לקבל כמתנה. כל האירוע מבחינתנו היה סמלי בלבד והיה נראה לנו מיותר הטרטור והטרחה סביב קניית בגדים מפוארים, בחירה של אולם במחיר עצום או כל הגימיקים האלה שמציעים כיום למתחתנים. החתונה החברתית אולי לא מתאימה לכל אחד אבל היא מה שמתאים לנו ולמי שאנחנו".

 

 

בואו נראה קצת מספרים – למה חתונות הן עסק יקר?

חתונה מורכבת מכמה וכמה פרמטרים שיוכרזו כיקרים או נוחים וזולים. גם זוגות שרוצים אירוע באולם עם מוזמנים יוכלו לבחור בין כמה אופציות וכך להוזיל בצורה משמעותית את המחיר:

 

* יום בשבוע – החתונות המבוקשות ביותר מתקיימות ביום חמישי בערב. מי שיוותר על היום הזה ימצא הבדלים עצומים במחירי שכירת האולם ומחיר המנות (מעל 200 ₪ בערב חמישי אל מול 120-150 ₪ באמצע השבוע).

* מרכז ופריפריה – אולם בתל אביב עולה יותר מאולם באזור אשדוד והרבה יותר מאולם באזור הדרום.

* חתונה בחורף עולה הרבה פחות מחתונה במהלך הקיץ.

* אוכל – לא חייבים מנות יוקרתיות ומפוארות. האורחים יגיעו כדי ליהנות ולשמוח ולכן אפשר וכדאי להתרכז במנות מהתפריט שהן משמעותית זולות יותר.

* שתייה חריפה – לא חייבים משקאות אלכוהוליים מתוצרת חוץ ואם בכל זאת מתעקשים – אפשר לקנות אותם לבד ולא דרך האולם, שגם יגזור קופון על הדרך. אם מישהו מהמשפחה שלכם טס לחו"ל לפני החתונה – בקשו ממנו לקנות 2-3 בקבוקים בחנויות הפטורות ממכס.

* רכב – מי אמר שהחתן והכלה צריכים להגיע לאולם במרצדס חדישה ומצוחצחת? יהיה לכם הרבה יותר נוח ברכב שלכם ותוכלו לכבד את אחד החברים הקרובים בנסיעה ברכב הפרטי שלו.

* גימיקים – אפשר להגיע לחופה בלי להפריח יונים (כ- 500 ₪), להתקין זיקוקי דינור (ממוצע של 1,500 ₪) או לחלק פרחים לאורחים (כ- 750 ₪, כתלות במספר האורחים), ובלעדיהם יהיה לכם קל יותר לארגן חתונה בזול.

 

חתונה בזול - איך מגיעים אליה?
במקום לשכור רכב מפואר – למה שלא תיעזרו ברכב פרטי של חבר קרוב?

 

גם חסכון קטן הוא חסכון גדול – הזמנות לחתונה בעידן הדיגיטלי

בואו נודה על האמת. לו הייתם יכולים – הייתם שולחים הודעות בוואטסאפ לכל המוזמנים שלכם, נכון? מכיוון שכללי הטקס לא מאפשרים את זה, אפשר לעשות שימוש באתרי עיצוב מרהיבים וקלים לתפעול על מנת לשלוח בדואר האלקטרוני את ההזמנות. זה הדבר הראשון ששמרית חשבה עליו כשהיא ואלעד התחילו לארגן את החתונה שלהם – "יום אחרי שחוזרים מהחתונה זורקים את ההזמנה לפח, אז בשביל מה לטרוח? הדואר כל כך איטי היום והרי כל מי שמוזמן יידע על החתונה, על התאריך ועל המקום, כך שההזמנה היא ממילא קטע די סמלי. ממש לא התכוונתי שנוציא על זה הרבה כסף. בסופו של דבר היינו צריכים בערך 120 הזמנות ושילמנו בערך 100 ₪".

 

תג מחיר – כמה עלתה החתונה שלנו?

שלושה זוגות שהתחתנו לא מזמן שיתפו אותנו בחסכון העצום שהשיגו, במחיר ששילמו בשורה התחתונה ומציעים כמה טיפים למי שנמצא כעת במערבולת של ארגון החתונה:

 

* ליטל ומני מרמת גן – "החלטנו להעמיד תקציב של 50,000 ₪ לחתונה ועבדנו כמה וכמה חודשים כדי לחסוך את הסכום הזה. החלטנו גם שאנחנו לא נחרוג ולא נוסיף. ויתרנו על בגדים של חתן וכלה, היה לנו מספר מצומצם של אורחים והתחתנו באולם מקסים באזור התעשייה הצפוני של נתניה. היה אירוע מושלם!"

* עדי ויותם ויתרו על הזמנת בני משפחה רחוקים והתרכזו בחברים מהתיכון והצבא, איתם הם בקשר עד היום – "היו לנו פחות מ-100 מוזמנים. הזמנו שירות קייטרינג לגינה של סבתא של יותם, שכרנו כיסאות ושולחנות ואפילו לא הזמנו רב. עשינו טקס אלטרנטיבי שחיברנו בעצמנו וזהו. זו הייתה החתונה שלנו. כמה עלה לנו? בערך 30,000 ₪".

* שלומית וחיים שכרו חדר פרטי במסעדה והזמינו 100 בני משפחה וחברים קרובים. הם הכינו מראש דיסק עם שירים, הכינו נאומים, לבשו בגדים חגיגיים שאינם שמלת כלה וחליפת חתן והופתעו שדווקא החברים ארגנו תכנית אומנותית מבדרת. "היה ערב מקסים! בכינו גם מהתרגשות וגם מצחוק. כולם נהנו, אפילו העובדים במסעדה. שילמנו בערך 15,000 ₪".

 

שלומית וחיים תכננו חתונה בזול
שלומית וחיים בחרו להתחתן בלי דיג'יי וחסכו הרבה כסף

 

הטיפ החשוב ביותר שאפשר לשתף עם מי ששואף להפיק חתונה בזול הוא שלא בהכרח מה שמוגדר כמיועד לחתונה, לחתן או לכלה – באמת הכרחי. אם מגיעים לסלון של מעצב שמלות ערב ואומרים לה שמחפשים שמלה לבנה – אפשר למצוא שמלה מדהימה ביופייה שתעלה חצי ממה שתעלה אותה שמלה אם תוגדר כשמלת כלה.

 

והכי חשוב – כסף בא וכסף הולך. העיקר – שיהיה בשמחות!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme